זוועה בעוד "משפחה נורמטיבית" לכאורה, רגע לפני כניסת החג: עדויות שהגיעו לידי ynet חושפות פרטים חדשים וקשים ביותר על שאירע אמש (ו') בבית המשפחה במצפה רמון שבו גבר בן 45 דקר את אשתו בת ה-31 בכל חלקי גופה ותקף אותה גם עם מערוך. כל זאת, כך לפי החשד, מול בנם הפעוט, בן שנה וחצי. .

שכנים ששמעו צעקות מהבית הם שהזעיקו את המשטרה, ולפי עדויותיהם אף נכנסו לבית ודיברו עם הבעל בשעת המעשה הנורא - ובכך אולי הצילו את חיי האישה. שוטרי תחנת דימונה שהגיעו למקום מצאו את האישה מתבוססת בדמה, צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ראשוני והיא פונתה במסוק לבית החולים סורוקה בבאר בשבע, כשמצבה מוגדר אנוש. יצוין כי מדובר בנישואיו השניים של הבעל החשוד. שכנים של בני הזוג סיפרו כי הוא מנע מאשתו להתרועע עמם.
5 צפייה בגלריה
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן
החשוד בניסיון רצח והקורבן. זוועה במצפה רמון
5 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
בית המשפחה
(צילום: רועי עידן)
הבוקר, לאחר שנותחה, עדכן בית החולים שמצבה התייצב ומוגדר כעת קשה. היא מורדמת ומונשמת. הבעל נעצר אמש עם הגעת השוטרים לבית המשפחה, וחשוד בניסיון רצח. בחקירתו בתחנת דימונה סירב לשתף פעולה ושמר על שתיקה. מחר, עם צאת החג, יובא לדיון בנוגע להארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע.
בני הזוג עברו להתגורר במצפה רמון בשנה האחרונה, באחת השכונות החדשות ביישוב. השניים אינם מוכרים למערכת הרווחה במקום, אבל בשנה שעברה התקבלה תלונה על אלימות במשפחה במחוז תל אביב.
האישה עבדה בחברת פרסום כמנהלת לקוחות. בעלה, במקור מחיפה, למד בטכניון. תושבי המקום סיפרו כי אינם יודעים הרבה על הזוג, שכן עברו למקום רק לפני כשנה. בחברה שבה עבדה האישה עדכנו את העובדים על מצבה ואמרו כי הם מתפללים למענה ולמען משפחתה.
משפחת הקורבן אמרה בבית החולים: "הלוואי והיינו יודעים שהיא האחרונה, אבל כשאין מספיק ענישה ואין הרתעה - זה יכול לקרות שוב. מחר זה יכול לדפוק בדלת של מישהו אחר. צריך להחמיר את הענישה".



5 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
זירת האירוע, אמש
מכריו של הבעל הגיבו בהלם כששמעו על מעצרו. "אני לא מאמין. זה הזוי", אמר מכר שעבד עמו בעבר. מכרים רחוקים סיפרו כי "בעבר היו לו קצת בעיות כשחזרנו מגואה לפני איזה 25 שנה. אבל הוא היה בסדר אחר כך. הוא למד, התחתן, הכול היה בסדר איתו. אני פשוט בהלם. הוא ממש לא בן אדם כזה. היינו חברים בעבר והוא היה אדם חייכן וטוב, עבד בהייטק אני חושב, מעולם לא היה אלים. אני פשוט בשוק טוטאלי". לפי מכריו, אלו הם נישואיו השניים של האיש. הם לא ידעו לומר מדוע התגרש בעבר.
צוות רווחה ממצפה רמון הגיע לבית של בני הזוג והעביר את הפעוט לידי שכנים, על מנת שיטפלו בו עד שמשפחתה של האישה תגיע מהצפון. המשפחה הגיעה אמש לבית החולים על מנת להיות לצד האישה, והיום בצהריים חזרה עם הפעוט לביתה שבצפון.
"אני מבקשת שתתפללו למענה", אמרה אמש אמה של האישה בבית החולים. חברתה ובני משפחה אחרים אמרו כי הם "מקווים שהצדק ייצא לאור ושלא ישכחו בעוד יומיים את המקרה הזה ואת מה שהוא עשה לה".

מי ששמר על הילד עד להגעת משפחת האישה היא משפחתו של שלמה בן הרוש, שמתגוררת ליד בית הזוג. בן הרוש סיפר ל-ynet כי הגיע למצפה רמון כדי לבקר בחג את נכדיו. הוא סיפר על הזוועה שהתחוללה בתוך הבית, כיצד שוחח עם הבעל עצמו כשהסכין עוד בידו, ושזה אמר לו בתוך "האמוק" שבו היה נתון כי ביצע את המעשה כי אשתו "הרביצה" לו. לדברי בן הרוש, בתוך הבית היה תיק שאולי מרמז על כוונתה של האישה לעזוב את הבית.
בן הרוש ציין כי מי שהזעיקו תחילה עזרה היו ילדים ששמעו את הצעקות מהבית. "הנכדים שלי ועוד ילד מהשכונה התחילו לצרוח, 'עזרה, עזרה! הצילו, הצילו!'. לדבריו, "כשהגעתי הסתכלתי מבעד לתריסים שהיו קצת פתוחים, וראיתי אותו עם הסכין ביד ומערוך לידו, כזה שלשים איתו את הבצק. אמרתי לו 'אל תהרוג אותה! אני מבקש, מתחנן, אל תהרוג אותה!', ואז פתאום הוא סגר את התריס".
בן הרוש אמר כי לאחר שנכנסו לבית חיפשו השכנים את הבן הפעוט של הזוג, ומצאו אותו מכוסה דם באמבטיה. "לקחנו את הילד, שמנו אותו אצל הבת שלי. הוא שיחק עם הנכדים והנכדות, נתנו לו לאכול, הוא לא הפסיק לבכות והפנים שלו היו עצובות. לדעתי הוא היה נוכח בסיטואציה הזאת והאבא שם אותו באמבטיה כדי שיראה פחות ולנקות ממנו את הדם". בן הרוש הוסיף שבתו טיפלה באישה עד להגעת כוחות ההצלה, ועצרה את הדימום שלה.

שכנה אחרת טענה כי לעיני חוץ היה מדובר בזוג "נורמטיבי" לכאורה. "כל ערב היינו יושבים עם הילדים ומשחקים ללא שום חשד. לפני כמה ימים היא סיפרה שעברה הליך רפואי. הם היו נראים זוג מאושר וחם. לא תיארנו לעצמנו שזה מה שיקרה במיוחד כשכל יום אנחנו היינו נתקלים בו. לפני יומיים הוא רצה עוד לארגן 'על האש' עם כל השכנים. הם הגיעו בערך מינואר או דצמבר לשכונה ולא היה שום דבר. לא שמענו שום דבר עד אתמול ששמענו את הצעקות ונבהלנו. הם היו נראים מאושרים לחלוטין".

חשש מעלייה באלימות במשפחה בסגר

האירוע הקשה מגיע על רקע חשש שמביעים ארגונים למען נשים מעלייה במקרי האלימות במשפחה בתקופת הסגר הכולל השני שהוטל על אזרחי ישראל, בעקבות הזינוק בתחלואת הקורונה. בסגר הקודם של מרץ ואפריל, נזכיר, הראו נתוני המשטרה על עלייה במקרי האלימות במשפחה באותה עת.
מ-1 במרץ ועד ל-18 באפריל חלה עלייה של 16% במספר התיקים שנפתחו על עבירות אלימות בין בני זוג, רובם כלפי נשים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, בין 1 במרץ ל-15 באפריל חלה עלייה של 31% במספר הפניות הממוצע בנושא למוקד 100, בהשוואה לתקופה שלפני משבר הקורונה, בין נובמבר 2019 לפברואר 2020 - 5,904 פניות בממוצע לחודש לעומת 4,508. זאת בזמן שביתר העבירות, בין היתר מין, סמים, רכוש ותנועה, חלה ירידה בתקופה זו.
5 צפייה בגלריה
מפת פשיעה אינפו קורונה אלימות במשפחה
מפת פשיעה אינפו קורונה אלימות במשפחה
העלייה במקרי האלימות במשפחה בתקופת הסגר הראשון
יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה אמש כי "הסגר עלול להיות גזר דין מוות לנשים הסובלות מאלימות. הלחצים הנפשיים, המתווספים למצוקה הכלכלית, הם כמו חבית חומר נפץ הממתינה להתפוצץ בקרב משפחות הסובלות מאלימות ביומיום. מאות אלפי נשים בישראל סובלות כיום מאלימות בביתן. הקורונה לא מזניקה רק את גרף התחלואה, אלא גם את גרף האלימות. אני שבה וקוראת לממשלה לעבות את המערך הסוציאלי, קל וחומר בימי הסגר, להקל בביורוקרטיה ולהעביר את התקציבים למאבק באלימות שהובטחו לפני שנים. זה פיקוח נפש של ממש".
יו"ר ויצו, אניטה פרידמן, הזהירה כי "אירוע האלימות הקשה הזה לא יהיה לצערנו מקרה האלימות האחרון בתקופת הסגר. בשעה שבית ישראל יושבים לארוחת חג, חייה של אישה נוספת מצויים בסכנה, וכמוה אלפי נשים חיות בפחד ומתפללות לעבור את החג והסגר הזה בשלום. בפתחו של הסגר השני, אנו פונות לממשלה כדי להבטיח כי שירותי הרווחה יפעלו במתכונת מלאה ובהיקפים העולים על השגרה - ליזום עבודת שטח בבתים המועדים להפוך לסביבה המסכנת את הנשים וילדיהן וכן בקרב גברים במצוקה, הזקוקים לייעוץ וסיוע".
פורסם לראשונה: 11:55, 19.09.20