במשטרה אמרו כי המתלונן על הרעש במסיבת הטבע שבמהלכה התמוטט ומת החייל אריאל צפריר לא ידע להכווין אותם לאזור. אותו מתלונן, חבר קיבוץ רוחמה, הדגיש הערב (שבת) בשיחה עם ynet: "אמרתי להם שאשמח לעזור להם, אבל הם לא התקשרו אליי שוב". המשטרה הודיעה כי תבדוק את הטיפול באירוע, ארבעה חשודים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם.

6 צפייה בגלריה
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
(צילום: הרצל יוסף )
על פי החשד, במסיבה בשמורת פורה שבצפון הנגב, על גדות נחל שיקמה, היה שימוש באלכוהול ובסמים. מארגני המסיבה והחוגגים לא עזבו בבוקר את המקום, והמשיכו בחגיגות אל תוך הצהריים בשמש הקופחת. צפריר, כך נמסר, ככל הנראה סבל ממכת חום.
גורמים במשטרה אמרו כי מתחקור הצעירים שעוכבו לחקירה עולה כי כבר ב-6:30 בבוקר צפריר לא חש בטוב ומצבו הלך והתדרדר, אך איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשר כדי לקבל סיוע או כדי לפנותו.

6 צפייה בגלריה
מפה
מפה
אזור המסיבה
סמוך לשעה 08:50 התקבלה הודעה במוקד 100 על אודות מסיבת טבע מזרחית לרוחמה, באזור שמורת פורה. גורמים במשטרה אמרו כי התלונה הייתה על חשש מפני התקהלות על רקע חוק הקורונה, ולא על חשד לסכנת חיים. ניידת מתחנת שדרות יצאה לשטח, החלה בסריקות ויצרה קשר עם המודיע, שבמשטרה אמרו כי לא ידע להכווינה.

6 צפייה בגלריה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
כוחות משטרה בזירה
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
6 צפייה בגלריה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
צעיר פונה במצב קשה מנחל פורה
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
בשיחה עם ynet אמר יענקל'ה, חבר קיבוץ רוחמה שהיה הראשון שדיווח למשטרה לדווח על מסיבת הטבע, כי חזר הביתה בשעה 8:51 בבוקר והתקשר להתלונן: "אמרתי להם שאני מרוחמה ושאני שומע רעשים של מסיבת טבע מזרחית לקיבוץ. הם אמרו לי - 'אנחנו לא יכולים לטפל כרגע בנושא של רעש'. אמרתי שהרעש לא מעניין אותי ושההתקהלות מדאיגה אותי כי יש מסיבות טבע באזור".
לדבריו, "אחרי חמש דקות התקשרו אלי שוב מהמשטרה ושאלו אם אני יכול לתת פרטים. אמרתי שאני שומע רעשים ממסיבת טבע מזרחית לרוחמה באזור תל חסי, קילומטר מפורה. הם שאלו אותי - 'אם נגיע לרוחמה, נשמע את הרעשים?' אמרתי להם שכן וציינתי שאם הם צריכים עזרה להגיע לכיוון אז אין בעיה. אמרו לי שזה בטיפול וציינו שהם יוצאים לדרך. אחרי זה הם לא התקשרו אליי".
6 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
לפי נתוני מרכז החיזוי "מטאו טק", בשעה 06:30 - השעה שבה החל צפריר להרגיש ברע - הייתה הטמפרטורה באזור 30 מעלות עם 70% לחות. מדובר בעומס חום כבד. מעט לפני 09:00, מועד הדיווח הראשון למשטרה על אודות המסיבה, הטמפרטורה עלתה ל-33 מעלות עם 60% לחות. בשעה 12:30, אז התמוטט החייל, הטמפרטורה קפצה כבר ל-39 מעלות עם 40% לחות. אז כבר היה מדובר על עומס חום כבד עד קיצוני. הנתונים לקוחים מתחנת המדידה בקריית גת.
6 צפייה בגלריה
(צילום: הרצל יוסף)
גם המתלונן השני, שהתקשר כשעה לאחר מכן, סיפר שבמשטרה דחו את הצעתו להכווין את השוטרים אל הזירה. "אני שומע בומים חזקים של מוזיקה, תשלחו לשם ניידות. יש שם חבורה של צעירים שעושה מסיבה, הם כמה עשרות שם. לפי מה שאני רואה העניינים שם יוצאים משליטה", אמר אותו אזרח.
הוא אף הציע להכווין את השוטרים אל הזירה, אך במשטרה דחו את הצעתו. "אם אתם צריכים עזרה, אני או הבן שלי נשלח את המיקום המדויק", אמר, אך המוקדן ענה לו: "בסדר, אנחנו יודעים". את המסיבה השוטרים בסופו של דבר לא איתרו, ובצהריים - שעות לאחר שחש ברע - פונה צפריר לכביש סמוך, ומשם לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותו.
בעקבות חשיפת ynet על אודות המחדל המשטרתי והעובדה שהניידת שנשלחה לאזור לא הצליחה לאתר את מיקום המסיבה, הורה מפקד המחוז הדרומי לבדוק את הטיפול באירוע. ארבעה חשודים בארגון המסיבה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בשישה ימים. ארבעה נוספים עוכבו לחקירה.