עימותים במהלך ניסיון לאכיפת תקנות הקורונה: כוחות משטרה ומג"ב פרצו הערב (רביעי) לבית ביישוב גבעת זאב שבו נערכה חתונה בהשתתפות כמאה בני אדם, תוך הפרת תקנות הסגר. שוטרים וכוחות מג"ב פרצו למקום וקנסו את בעל הבית ב-5,000 שקלים. צלחות ובקבוקי זכוכית ושמן הושלכו לעברם, שוטר ואחד הנוכחים נפצעו קל. אבי הכלה טען: "פתחו לבן שלי את הראש".
בתיעוד התקרית נשמעים בכי וצעקות בזמן האירוע, גבר מבוגר נראה שרוע על הקרקע ואחר מדמם מידו לאחר שנפצע מזכוכיות. "תראו מה עשיתם לו", נשמעים הנוכחים קוראים לעבר הכוחות. צפו בתיעוד.
במשטרה אמרו כי השוטרים שהגיעו למקום לאחר שאזרחים מודאגים הזעיקו אותם, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. אחד השוטרים החל לתעד את המקרה כדי לרשום דו"ח לבעלת הבית, ואז הגיעו בניה והחלו לזרוק בקבוקי זכוכית, בקבוקי שמן וצלחות על השוטרים. אחד השוטרים נפצע באורח קל לאחר שהחליק בגלל השמן ונחתך מזכוכית. גם אחד הבנים של בעלת הבית נפצע קל באירוע.
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה הגיעו לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות
כוחות משטרה הגיעו לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות
אח של הכלה שרוע על הקרקע
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה הגיעו לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות
כוחות משטרה הגיעו לבית בישוב גבעת זאב בעקבות אירוע שהתקיים במקום תוך הפרת התקנות
מעצר של אחד החוגגים
לפי המשטרה, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5,000 שקלים לבעל הבית.


הרב אורי פולק, אביה של הכלה, טען כי החתונה התנהלה על פי חוק: "השוטרים התנהגו בצורה זוועתית. שמנו מסכות, פתחו לבן שלי את הראש. כל זה היה כשרצו לעצור את אשתי והילדים שלי התנגדו. כולנו שמנו ידיים שישימו לנו אזיקים, כדי שיראו מה זה משטרת ישראל, המשטרה נלחצה. אף אחד לא זרק בקבוקים, הבן שלי הוא זה שנפצע מהשוטרים ואף אחד לא שתה שם אלכוהול. עשינו חתונה לפי החוק, חלק בחוץ וחלק בפנים".
בגבעת זאב שליד ירושלים אומתו בשבוע האחרון 79 נדבקים בקורונה.


פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, גיבה את התנהלות המשטרה בגבעת זאב: "פעולת המשטרה היום היא מסר לכל מי שלא מיישם את ההנחיות, בחוצפה וחוסר רגישות. סוג האכיפה הזו יימשך. אין לנו סובלנות להתקהלויות המוניות ולחתונות ואנחנו לא ניתן שתופעות כאלה שליוו אותנו ביולי-אוגוסט יחזרו על עצמן. אני מחזק את ידי השוטרים, יודע שזה מורכב וקשה. אני לא מצר על טענות המשפחה. כל מי שיוזם חתונה בעת הזאת שייקח בחשבון שהוא מסכן חיים בכל היבט שהוא - גם בהידבקות בקורונה וגם בצורך שלנו לפרק את החתונה ויהי מה".
ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס לתקרית ואמר כי הופעלה אלימות משטרתית קשה: "אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.
גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס למקרה: "אירוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שוב סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים". דרעי הוסיף כי שוחח עם רה"מ נתניהו "על האירוע הקשה. אמרתי לו כי מדובר באירוע חמור ביותר שבו שוטרים פורצים לבית עם רובים ופוצעים אנשים. דרשתי בדיקה יסודית על ידי גורם חיצוני. רה"מ הבטיח לבדוק את האירוע עוד הערב".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לטענות: "השוטרים הגיעו בעקבות דיווח על חתונה והפרת התקנות ובה עשרות משתתפים. השוטרת שתיעדה את המתרחש וביקשה לזהות את בעלת הבית, הותקפה על ידה, ולכן נאלצו השוטרים להודיע לה שהיא מעוכבת, וביקשו ממנה להתלוות אליהם מספר פעמים.
"בשלב זה, שאר בני הבית החלו להתלהם ולהפריע לשוטרים, תוך שחלקם זורקים לעברם בקבוקי שמן מזכוכית שהתנפצו. השוטרים עצרו את אחד החשודים תוך שהוא מתנגד למעצר ותוקף אותם, ובתוך כך החליק על השמן, ושניהם נחבלו משברי הזכוכית. השוטרים רשמו קנס לבעלת הבית והעבירו את החשוד לתחנת המשטרה, שם זומן צוות מד"א שמעניק לו טיפול רפואי.
"לצערנו בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם. אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור".
למרות הסגר ומספרי התחלואה שעדיין גבוהים, הפרות המוניות של התקנות עדיין מתרחשות ברחבי הארץ. בצפון פיזרה אתמול המשטרה שתי חתונות ביישוב החרדי רכסים, בו אחוז התחלואה הוא מהגבוהים בארץ. בכינרת פיזרו המשטרה ופקחי רשות הכינרת עשרות צעירים ומשפחות שהקימו על שפת האגם מתחם מגורים גדול. בראשון לציון פיזרה המשטרה לופט עם עשרות מבלים ששתו אלכוהול ללא מסכות.


אתמול העביר פרויקטור הקורונה גמזו לקבינט הקורונה את רשימת היישובים שיוטל עליהם סגר גם לאחר שהסגר הכללי יסתיים. ל-ynet נודע כי הרשימה נותרה זהה, פרט לשינוי אחד משמעותי: אשדוד, העיר הגדולה ברשימה, כבר לא נכללת בה.
בינתיים, נתוני משרד הבריאות מראים כי היעד לתחילת השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר הולך ומתקרב. גם היום וגם אתמול שיעור הבדיקות החיוביות הוא 5.4%, מעט יותר מהיעד - 5%. עם זאת, הדבר כולל גם בדיקות סקר בבתי אבות, שם שיעור הנדבקים נמוך מאוד. מחצות נמנו 1,370 מאומתים חדשים ומספר החולים קשה ירד ל-755.
בכתבה זו שולבו תמונות שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.