על אף מגפת הקורונה, שנת 2020 הסתיימה במספר עסקאות גבוה מהממוצע השנתי של העשור האחרון, ואפילו בעליית מחירים. על פי נתונים שפורסמו לאחרונה מטעם הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), מחירי הדירות בנובמבר 2020 עלו בממוצע של כ-4% לעומת המחירים בנובמבר של השנה הקודמת, וכמות הדירות החדשות שנמכרו ב-2020 עלתה בכ-14% לעומת השנה שלפניה.
נתונים אלו, לצד התמעטות הקרקעות הפנויות בלב הערים ובייחוד בערים המבוקשות באזור המרכז, כגון הרצליה, יוצרים כיום ביקושים גבוהים בקרב זוגות צעירים, המעוניינים לרכוש דירה באזור מרכזי אך רגוע, מבלי להתפשר על מחיר שפוי – ועם הביקושים צפויה גם עלייה נוספת במחירים.
"ההתחדשות העירונית מציעה לזוגות צעירים, משפחות ומשפרי דיור את ההזדמנויות האטרקטיביות ביותר ואולי אף האחרונות למגורים בפריים לוקיישן", אומר גל בוטנסקי, סמנכ"ל הפיתוח והשיווק של חברת TCI GROUP, אחת מחברות היזמות והבנייה המובילות בהתחדשות העירונית באזורי הביקוש, "הקרקעות במרכזי הערים הולכות ואוזלות, כך שזו כמעט האפשרות היחידה שישנה היום להגיע לדירה במיקום מרכזי אך שקט בלב ערי הביקוש, כזה שיאפשר חיים מאוזנים ורגועים, במחירים המשתלמים ביותר בענף".
3 צפייה בגלריה
 גל בוטנסקי, סמנכ"ל פיתוח TCI 38
 גל בוטנסקי, סמנכ"ל פיתוח TCI 38
גל בוטנסקי, סמנכ"ל פיתוח TCI 38
(צילום: : יח"צ TCI 3)

דירת 4 חדרים בלב הרצליה במחיר פריסייל של כ-2.3 מיליון שקל

כידוע, התחדשות עירונית מתבצעת בתוך שכונות קיימות, דבר שמהווה יתרון מבחינת השירותים והתשתיות הקיימות, אבל לא כל שכונה ופרויקט זוכים להצלחה. "על מנת להנות מכל היתרונות של מרכז העיר וגם מאורח חיים מאוזן לצד אוכלוסייה איכותית, מומלץ לאתר את המיקומים הכי חמים היום בשכונות מתחדשות", אומר בן ירון, סמנכ"ל המכירות בחברת TCI GROUP. לכן, לדבריו, החברה מקפידה לבחור אך ורק פרויקטים במיקומי פרמיום איכותיים, "מתוך מחשבה על סביבת מגורים אופטימלית ואיכותית לתושבים, באזורים השקטים בלב ליבה של העיר, בקרבה למוסדות חינוך, מרכזי מסחר, פנאי ותרבות ועורקי תחבורה מרכזיים".
3 צפייה בגלריה
 בן ירון, סמנכ"ל מכירות TCI 38
 בן ירון, סמנכ"ל מכירות TCI 38
בן ירון, סמנכ"ל מכירות TCI 38
(צילום: : יח"צ TCI 3)

פרויקט כזה בדיוק תוכלו למצוא ממש בימים אלו בלב ליבה של הרצליה המבוקשת - ובמחירי פריסייל. מדובר בבניין בוטיק בן 17 דירות בלבד, 3 בכל קומה, במיקום מעולה ברחוב אוצר הצמחים 5, סמוך לשדרות חן, רחוב סוקולוב ורחוב בן גוריון. ממש במרחק הליכה נמצאים בית ספר יסודי מצוין, מרכזי קהילה וחוגים, מקומות בילוי, וכל זה במרחק נסיעה קצרה מתל אביב ובסביבה צעירה. בפרויקט מוצעות למכירה דירות בנות 4-5 חדרים במפרט איכותי ויוקרתי, כאשר מחירי הפריסייל לדירת 4 חדרים מתחילים ב-2,368,000 שקל בלבד ודירת 5 חדרים מוצעת במכירה מוקדמת במחיר של החל מ- 2,826,000 שקל.

חובה לבדוק: האם המחיר כולל מפרט ללא צורך בתוספות?

המחיר הוא לא הכל. חשוב לוודא שהדירה מגיעה עם מפרט גבוה, כזה שאינו מצריך שדרוגים, על מנת להימנע מהוצאות בלתי צפויות לאחר הרכישה. "כשתכנון הדירה נעשה מתוך מחשבה אמיתית ומעמיקה על צרכי הדיירים, אין צורך בשדרוגים", אומרת חגית הראל, אשת המכירות של חברת TCI GROUP, "בדירות שלנו יש הקפדה על איכות הבינוי ועל מפרט יוקרתי. זאת ועוד, בפרויקט אוצר הצמחים 5 אף ניתן לתכנן דירות מודולריות כך שיתאימו לצרכים המשתנים לאורך כל החיים".
3 צפייה בגלריה
 חגית הראל, אשת המכירות של חברת TCI GROUP
 חגית הראל, אשת המכירות של חברת TCI GROUP
חגית הראל, אשת המכירות של חברת TCI GROUP
(צילום: : יח"צ TCI 3)

איך תדעו שבחרתם ביזם הנכון?

בחירת היזם היא אחת ההחלטות החשובות שתעשו בתהליך רכישת דירה. כל פרויקט בנייה, ובפרט פרויקט של התחדשות עירונית, הוא יציאה לדרך משותפת, שמחייבת שותף בעל יכולות מוכחות.
"היתרון בחברה יזמית שהיא גם המבצעת וגם המשווקת, הוא שלרוכשים יש כתובת אחת לאורך כל הדרך", אומר יאיר פנחסי, מנכ"ל TCI 38, "כך שביכולתנו להבטיח להם שותפות מלאה ויציבה לדרך. עוד חשוב לבדוק את רמת השירות. יש חברות שמוכרות חלומות וגורמות לרוכשים לקפוץ מעל הפופיק במקום להתאים עבורם מסלול שהם יוכלו לעמוד בו כלכלית. דגש נוסף בבחירת יזם הוא הניסיון המוכח. כך למשל, כחברה שמתמחה בהתחדשות עירונית באזורי הביקוש, יש לנו יכולת לצפות דברים מראש ולהתמודד בהצלחה עם האתגרים שעולים. מעבר לזה, יש לבדוק את החוסן הכלכלי של חברות, לוודא שהן מגובות בערבויות ובביטחונות".
בהחלט אפשר לסכם שגם באזורי הביקוש יש לכם אפשרויות ריאליות לרכישת דירה. אז אם תמיד חלמתם על דירה חדשה אבל הרגשתם שהיא מחוץ להישג ידכם - עכשיו אתם יודעים שההזדמנויות קיימות בפרויקטים של התחדשות עירונית, והן טובות מכפי שהעזתם לצפות.




פורסם לראשונה: 15:54, 26.04.21