3 צפייה בגלריה
נתי חדד
נתי חדד
נתי חדד
(צילום: דוברות שב"ס)
נתי חדד, שנידון לרצות שני עונשי מאסר בתאילנד והועבר לישראל לרצות את המשך מאסרו, יעלה בקרוב לוועדת השחרורים. אם תחליט הוועדה על סיום ריצוי העונש - ייתכן שחדד ישוחרר עוד השנה.
חדד התגורר במשך שמונה שנים באי קוסמוי והפעיל מרפאה בלתי רשמית תחת השם "קוסמוי חילוץ והצלה" שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה. בשלב מסוים חדד הסתבך עם רשויות האכיפה בתאילנד. הוא הורשע בהחזקת נשק, החזקת מקלט רדיו ללא רישיון, הפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא רישיון. בית המשפט בתאילנד גזר עליו מאסר בפועל בן שנה וחצי. אלא שבעודו מרצה את מאסרו, בסוף 2018 גזר עליו בית המשפט בתאילנד ארבע שנות מאסר וחצי נוספות בגין הפצת תרופות ללא מרשם.
חדד הגיש באחרונה בקשה לבית המשפט בירושלים באמצעות פרקליטותיו, עוה"ד שני אילוז ושירן גולברי, להורות על חישוב תקופת מאסרו כמקשה אחת, החל ממועד מעצרו ב-2017 ל-70 חודשי מאסר בסך הכול. אם יאושר התחשיב, כבר בנובמבר צפוי חדד לעמוד מול ועדת השחרורים.

יודגש כי בית המשפט טרם הכריע בנושא, אך היום הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי פנתה לרשויות בתאילנד, שם נמסר להם כי הם רואים את שני גזרי הדין שהוטלו על חדד כמאסר יחיד בן חמש שנים וחמישה חודשים. בעקבות עמדת הרשויות בתאילנד, הודיעה הפרקליטות כי ליועץ המשפטי לממשלה אין התנגדות לחישוב המאסר הכולל כפי שמבקש חדד. המשמעות היא שבית המשפט צפוי ככל הנראה לאשר את החישוב.
3 צפייה בגלריה
עו"ד שירן גולברי
עו"ד שירן גולברי
עו"ד שירן גולברי
(צילום: אופיר הראל)
3 צפייה בגלריה
עו"ד שני אילוז
עו"ד שני אילוז
עו"ד שני אילוז
( צילום: עדי אורני )
בעתירה שהגישו עורכות דינו של חדד צוין כי לפי הצו של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, מועד שחרורו ממאסר מלא הוא במאי 2023. אלא ששחרור מוקדם עשוי להביא לשחרורו עד סוף השנה הנוכחית.
חדד סבל מתנאים קשים בכלא בתאילנד, ולפי פרסומים שונים אף ניסה לפגוע בעצמו במהלך מאסרו. במרץ 2019 חתמו שקד וגלעד ארדן, לשעבר השר לביטחון פנים, על החלטה לאשר את בקשתו של חדד לרצות את מאסרו בארץ - דבר שאיפשר את העברתו לישראל. המהלך התבצע למרות שהוא אינו עומד באחד מתנאי החוק, שעניינו מגורי קבע בארץ. השרים השתמשו בסמכותם ופטרו את חדד מתנאי זה. בהמשך הודיע ארמון המלוכה בתאילנד כי בעקבות בקשת הנשיא ראובן ריבלין, אושרה העברת חדד להמשך ריצוי מאסרו בארץ.