אחמד דוואבשה (9), שבני משפחתו נרצחו בפיגוע בדומא, זומן להעיד היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד לקראת גזר הדין של עמירם בן אוליאל, שהורשע ברצח הוריו, ריאם וסעד, ואחיו התינוק עלי. עם זאת, השופטים הציעו מתווה שיחסוך את עדותו של דוואבשה - וביום חמישי תתקבל החלטה סופית בעניין.
יש לציין כי מדובר בעדות חריגה ונדירה, מכיוון שהכרעת הדין כבר ניתנה, ואם דוואבשה אכן יזומן הוא יעיד במסגרת שלב ההוכחות. הסיבה לעדות ולעיתוי שנבחר אסורה בפרסום.
3 צפייה בגלריה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
חוסיין דוואבשה עם הנכד אחמד דוואבשה
אחמד דוואבשה
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
חוסיין דוואבשה בבית המשפט
חוסיין דוואבשה בבית המשפט
עמירם בן אוליאל, רוצח המשפחה
(צילום: אבשלום ששוני)
השופטים, שהציגו מתווה שיאפשר לדוואבשה שלא להעיד, שיבחו את הפרקליטות ואת באי כוחו של בן אוליאל על מאמציהם לחסוך את עדותו של דוואבשה. "אין ספק שמעמד זה לא קל לקטין אחרי הטראומה שחווה", ציינו השופטים. הפרקליטות תצטרך להביע את עמדתה לגבי המתווה שהציגו כבר בימים הקרובים, וכאמור ביום חמישי תתקבל החלטה.
עורך הדין עומר חמאיסי, שמייצג את משפחת דוואבשה, מסר לאחר הדיון: "אחמד חשש להגיע. הוא עדיין חי בפוסט טראומה, וקשה לו לדבר ולשמוע על המקרה. החזירו אותו חמש שנים אחורה, לסיטואציה שבה נספו הוריו ואחיו הקטן. אנשי מקצוע אמרו לנו במפורש שאם יגיע להעיד הוא ייפגע פגיעה קשה מאוד. לכן אנחנו רוצים לשמור עליו, טובתו היא מעל לכל. בית המשפט הבין את זה ולכן הציע מתווה שיהיה מקובל על כולם".
3 צפייה בגלריה
משפחת דוואבשה
משפחת דוואבשה
משפחת דוואבשה
(צילום: חסן שעלאן)
עורך הדין אשר אוחיון, שמייצג את עמירם בן אוליאל: "שמענו שעדותו של אחמד עלולה לגרום לו מפח נפש. המשפחה ביקשה שנעשה כל מאמץ להימנע מהגעתו. ישבנו על המדוכה והגענו לפתרון שייתר את עדותו ככל הנראה, כדי לא לגרום לנזקים כלשהם. הכל בזכותה של משפחת עמירם בן אוליאל שגילתה רגישות בלתי רגילה, מתוך ידיעה שאחמד אמנם נפגע אבל בשום אופן לא על ידי עמירם".
בן אוליאל, המתגורר במאחז סמוך לשילה, הורשע בחודש מאי האחרון ברצח שלושת בני המשפחה בדומא. לצד ההרשעה בשלוש עבירות רצח, הוא הורשע גם בשתי עבירות של ניסיון רצח, שתי עבירות הצתה ובקשירת קשר לפשע ממני גזעני. עם זאת, בן אוליאל זוכה מאשמת חברות בארגון טרור. גזר דינו צפוי להתקבל בהמשך.
בהכרעת הדין נכתב כי "לאחר שמיעת עדים, עיון בפורטוקול והמוצגים ובחינת הראיות, מצאנו כי הוכחו מעבר לספק סביר עובדות האישום השני העוסק בפיגוע בדומא, וכל כן יש להרשיע את הנאשם בעבירות העולות מהן". בהתייחס להודאות של בן אוליאל נכתב כי "מדובר בהודאות בעלות משקל גבוה התואמות את ממצאי הדירה באופן שאינו מתיישב עם האפשרות שמדובר בהודאות שווא של מי שהינו חף משפע".