1 צפייה בגלריה
אלשיך וביתן בפתיחת תחנת שיטור עירוני ביהוד מונסון
אלשיך וביתן בפתיחת תחנת שיטור עירוני ביהוד מונסון
ניצב דוד ביתן
(צילום: מוטי קמחי)
בזמן שהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מקיים פגישות עבודה בכדי להחליט על זהות המפכ"ל הבא, נפתחת חזית לגבי אחד המועמדים - מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן. אם הוא אכן יתבקש לעמוד בפני ועדת גולדברג למינוי בכירים בשירות המדינה, צפויה להתייצב שם רפ"ק צ', שהתלוננה בעבר על הטרדות מיניות מצד מפקד להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן, ולדבריה נתקלה בהתנהלות קלוקלת של ניצב ביתן.
עורך דינה טוען היום (א') שניצב ביתן, שמונה בזמנו על ידי המפכ"ל הקודם רוני אלשיך כדי לבדוק את התנהלותה המקצועית, "רמס ברגל גסה את החוק ואת זכויותיה". מקורביה מדגישים שאם יהיה צורך, היא תעמוד מול חברי ועדת גולדברג ואף תעתור לבג"ץ.
רפ"ק צ' העידה בעבר במח"ש שניצב ריטמן ביצע בה עבירות מין, והיא עתרה לבג"ץ נגד החלטתו של המפכ"ל אלשיך להשאירו במשטרה ולהחזירו לתפקידו כראש להב. בג"ץ פסק שעדותה מהימנה ובעקבות זאת נאלץ ריטמן לפרוש מהמשטרה.
במסגרת מענה המשטרה לבג"ץ השתמש אלשיך בדו"ח שכתב ניצב ביתן על אודות רפ"ק צ' ומפקדה. היא טענה לאורך כל הדרך שהדו"ח הודלף לעורכי דינו של ריטמן בזמן אמת על מנת שישמש אותם כדי למלט אותו מאימת הדין ולהכפיש אותה. לדבריה מדובר היה בדו"ח תפור, "אשר נועד לבצע סיכול ממוקד ותו לא".

לפני כמה חודשים הציעה המשטרה למחוק כליל את ההליך המשמעתי נגד צ' ללא כל סנקציה, זאת לאחר שביתן העיד בפני בית הדין למשמעת.
עד היום היא טוענת לשורה של עבירות שבוצעו כלפיה, ועל רקע מועמדותו של ניצב ביתן למפכ"לות היא שלחה מכתב למבקר המשרד לביטחון פנים ולפרקליט המדינה, וציינה כי תהיה מוכנה להתייצב בפני חברי הוועדה במקרה הצורך.
היא מייחסת לביתן עבירות חמורות וטוענת שהוא רודף אותה: "בהתנהגותו המיזוגנית והדורסנית, ניצב ביתן רמס ברגל גסה את החוק ואת זכויותיי, תוך שהוא מתעלם במפגיע מהיותי קורבן עבירות מין וגורם לי לנזק בריאותי ולטראומה. מוטלת עליי החובה, כמי שחוותה את מעשיו החמורים של ביתן, להביא את הדברים בפני הוועדה, לא רק בשמי אלא בשמו של ציבור הנשים בכלל וקורבנות עבירות מין בפרט.
"אדם אשר בהינתן הפקודה אינו מהסס לבצע עבירות פליליות בשם שולחיו, אינו ראוי לשמש קצין משטרה ועל אחת כמה וכמה אינו ראוי לשמש מפכ"ל ולשרת את עם ישראל, ביתן אינו נקי כפיים".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל לא תיגרר לשיח של הכפשות כלפי הקצין ומבהירה כי פרסומים בגדר לשון הרע יטופלו באמצעים החוקיים העומדים לזכותו של כל אדם. הטענות הממוחזרות המושמעות כלפי הקצין שניהל את הבדיקה בשעתו מופרכות ואין להן כל בסיס עובדתי.
"יושרתו ומקצועיותו של הקצין עליו הוטלה מלאכת הבדיקה אינן מוטלות בספק. מדובר בעיוות מוחלט של המציאות שעולה עד כדי הוצאת דיבה".
פורסם לראשונה: 14:11, 02.08.20