"זה קשה ולא הוגן. פוגעים במקומות שלא אמורים להיפגע". כך אמרה אתמול (יום ד') רויטל הרוש, מנהלת מועדון הכושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע, בעת ששוטרים פשטו על כמה חדרי כושר בעיר וקנסה אותם, תוך שהיא מזהירה אותם מהמשך הפעלת בתי העסק.
הרוש הוסיפה: "יש תחושה שמחפשים אותנו, את מי שאין לו גב מהממשלה ואין מי שיילחם עבורו. אנחנו מנסים להיאבק בשביל העובדים, המתאמנים והפרנסה שלנו - אבל הכול מוביל לכך שניאלץ לסגור. אנחנו מהווים בסך הכול כאחוז מכלל שיעור ההדבקות".
6 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר הכושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
6 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
"זו פגיעה קשה, זה לא הוגן"
(צילום: בראל אפרים)
6 צפייה בגלריה
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
חדר כושר "אייקון פיטנס" בבאר שבע
ההנחיות ב"אייקון פיטנס" בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)
ב"אייקון פיטנס", כמו במועדוני כושר רבים ברחבי הארץ שנותרו פתוחים, למדו את ההגבלות החדשות ומצאו "פרצה" שלפיה אם היו מוגדרים כ"סטודיו" - היו יכולים להמשיך לפעול. לכן בכמה מהם, כגון "אייקון פיטנס", החליטו למצוא פתרון יצירתי למצב: "למעשה, הפכנו את המתחם שלנו לכמה חדרי סטודיו - כוח, אירובי ופונקציונלי. אנחנו מאפשרים כניסה לעד 19 איש לכל מתחם".

לדברי מנהלת הסניף הצטרפו גם העובדים והמתאמנים. אחת המתאמנות, ג'סיקה חדד, אמרה: "לסגור את חדרי הכושר זו טיפשות. זה רק הורס, לא מועיל ומדכא". לשיטתה, "אם נשמור על הכללים ונמשיך בצורה הזו - אני לא חושבת שיש בעיה להמשיך להפעיל את חדרי הכושר".
אלא שאת השוטרים, מתברר, המחאות לא שכנעו וכך גם ניסיון המעקף של מועדון הכושר בחלוקה לחדרי סטודיו. עם זאת, השוטרים החליטו לא לקנוס את בעלי העסק בשלב הזה ולהסתפק באזהרה בלבד. הרוש הגיבה: "ננסה למשוך זמן, אולי מישהו ישמע את הזעקה שלנו ויחליט שאין צורך לסגור. אנחנו חיים מדקה לדקה".

6 צפייה בגלריה
גן שעשועים
גן שעשועים
"מפחיד לבוא"
(צילום: עידו ארז)

בי-ם בילו בפארקים: "ההנחיות מבלבלות"

בינתיים, בירושלים - שם התגלו בשבוע האחרון לא פחות מ-1,129 בני אדם כחיוביים לנגיף - עושה רושם שלפחות בגני השעשועים, השגרה נמשכת. כך למשל, בגן סויג שבעיר נצפו אתמול עשרות ילדים והורים מבלים בפארק. רבים מהילדים עלו על המתקנים חרף האיסור של משרד הבריאות. גם ניסיונות להסביר לכמה מההורים שהעיר היא אחד ממוקדי הדבקה הגדולים ביותר - עלו בתוהו.
דבי בהר, אם לשלושה תושבת העיר, אמרה ל-ynet: "הבנתי מההנחיות שפורסמו שאסור להשתמש במתקנים עצמם או לגעת בהם, אבל אפשר לשהות בפארקים תוך שמירה על ריחוק חברתי. אמרתי לילדים לי שהם יכולים לשחק בכדור בדשא, אך שלא יתקרבו למי שהם לא מכירים וכמובן שלא יגעו במתקני השעשועים". בהר הוסיפה: "ההנחיות מבלבלות, משתנות כל יום והציבור לא כל כך יודע כיצד עליו לנהוג".
אביטל שנקר, אם לחמישה תושבת העיר, סיפרה כיצד היא מתנהלת בצל משבר הנגיף: "אנחנו נשארים בחלק שלנו בפארק, לא מתקרבים לאחרים ולא עולים על המתקנים. הבאתי רובי מים ואופניים לילדים כדי שהם יוכלו ליהנות כמה שאפשר במצב הזה".
לדברי שנקר, "הילדים יודעים שאסור להם לעלות על המתקנים עוד מתחילת השבוע, כשקיבלנו את ההנחיה הזו מהעירייה. לפעמים הם שואלים אותי למה ילדים אחרים עולים והם לא. אני מסבירה להם שיש אנשים שעושים דברים שאסור להם לעשות, אבל אני לא יכולה לאסור זאת עליהם כי הם לא הילדים שלי".
היא הוסיפה: "למי שחשוב לו - ההנחיות ברורות. אם הן הגיוניות או לא - אני לא יודעת מספיק כדי להגיד; אבל אני מקווה שמקבלי ההחלטות עושים דברים נכון. לנו נותר רק להקשיב ולבצע". לדעת שנקר, שורש הבעיה הוא בהיעדר אכיפה מספקת: "אם תהיה אכיפה מוגברת יותר - אנשים יצייתו. רבים כלל לא מודעים ולא מתעניינים בהנחיות".

6 צפייה בגלריה
גן שעשועים
גן שעשועים
גן שעשועים בנתניה
(צילום: עידו ארז)

מתקנים שוממים בגני שעשועים בנתניה: "מפחיד לבוא"
בנתניה, בניגוד לירושלים, המצב נראה עגום גם כן - אך מן הצד האחר: חמישה גני השעשועים הפזורים ברחבי העיר נותרו אמנם פתוחים, אך למעט אחד מהם - ברחוב הגולן שבעיר - לא נצפו ילדים משחקים ובארבעה מהם הוצבו שלטים האוסרים שימוש במתקנים. אחת האימהות שחלפה עם שלושת ילדיה במקום אמרה: "מפחיד לבוא לגן, אבל הילדים לוחצים".
בגן השעשועים שברחוב הבשן, "גינת הבשן", נראו שתי ילדות מתנדנדות. בכניסה למקום, כמו בגנים אחרים, כאמור, מוצב שלט האוסר כניסה ושימוש במתקנים "עד הודעה חדשה". עם זאת, סרטי הסימון שנראו בגני השעשועים בגל הראשון של התפרצות הנגיף - נעלמו כלא היו.
אם נוספת שחלפה באחד הגנים עם שלוש בנותיה תיארה את התחושות בימים הללו וסיפרה כי היא פוקדת את המקום באופן תדיר: "אני מבינה את המצב. מצד אחד - יש התפרצות של קורונה; מצד שני - הבנות רוצות לשחק בחוץ. זה מקשה עלינו מאוד. אם יחליטו לסגור - לא נבוא, כמו שעשינו בפעם הראשונה שהוטל סגר כללי". היא הביעה חשש מכך שמתקני השעשועים מזוהמים: "אני בפחד כי לא יודעים אם ומתי המתקנים עברו חיטוי".
"מדובר במצב בעייתי מאוד", הוסיפה האם המודאגת. "בנותיי רוצות לבוא לגן השעשועים כמעט בכל יום. בסגר הקודם הן ביקשו לבוא לכאן בלי הפסקה, אבל המקום היה סגור. הן בכו המון. ניסינו להסביר להן את המצב - אבל זה היה קשה. אי אפשר גם עכשיו לסגור אותן בבית".
פורסם לראשונה: 21:24, 08.07.20