איחוד האמירויות חנכה היום (שבת) את תחנת הכוח הגרעינית "בארכה", הראשונה באבו דאבי, בשאיפה לחבר בעתיד הקרוב את הנסיכות העשירה בנפט לרשת חשמל פחות מזהמת.
"איחוד האמירויות הצליחה לפצח את הגרעין ופתחה תחנת כוח גרעינית ראשונה בעולם הערבי למטרות שלום", אמר היום סגן נשיא איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, המושל בדובאי.
2 צפייה בגלריה
תחנת כוח באיחוד האמירויות
תחנת כוח באיחוד האמירויות
תחנת הכוח הראשונה באיחוד האמירויות
התחנה תוכננה להיפתח עוד ב-2017, אך התוכניות נדחו בכמה שנים. אל-מכתום הוסיף כי "איחוד האמירויות הצליחה לפצח את הגרעין ורוצה לחקור גם את החלל, וזהו מסר לעולם שהערבים יכולים לחדש במדע ולהתחרות בשאר האומות הגדולות. אין דבר שאינו אפשרי".
את תחנת הכוח הראשונה באבו דאבי תפעיל הממלכה בשיתוף עם דרום קוריאה, אחרי שנים של שיתוף פעולה עם מוסדות בינלאומיים, בהם גם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. באיחוד האמירויות מעריכים כי תחנת "בארכה" תוכל לספק גם כ-1,000 משרות חדשות לאזרחים.
מנכ"ל תאגיד האנרגיה הגרעינית באמירויות, מוחמד איברהים אל-חמאדי, הוסיף כי "התקדמנו בעוד צעד לשאיפה שלנו לספק רבע מאספקת החשמל במדינה באופן בטוח ולא מזהם".
לפני כשבועיים, נזכיר, איחוד האמירויות הערביות שיגרה גשושית (חללית בלתי מאוישת) שתחוג סביב מאדים. הגשושית "אל-אמל" (התקווה בערבית) פותחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות אמריקניות, בין השאר כדי להעביר את התמונה המושלמת הראשונה מהאטמוספירה של מאדים.