בית משפט השלום בת"א הורה היום (ראשון) לשחרר למעצר בית של 12 ימים את חמש הסייעות ואת בעלת הגן בחולון שנעצרו בחשד להתעללות בפעוטות. עם יציאתן מבית המעצר המתינו להן ההורים - שקראו לעברן קריאות ואף קיללו. "מפלצות כולכן, רוצחות", הם קראו לעברן.

מעצרן של הסייעות הוארך בפעם האחרונה ביום רביעי האחרון ובית המשפט אסר על פרסום שמותיהן. עו"ד עדי כרמלי המייצג את ההורים אמר: "יחד עם אכזבתנו מהחלטת בית המשפט ,אנחנו מצפים ממשטרת ישראל להשלים את החקירה ולהעמיד את האשמים לדין".
עו"ד שי שורר, המייצג את אחת הסייעות אמר כי "אצל לא מעט אנשים הלקוחות כבר נשפטו והורשעו. אשוב ואדגיש כי אני מגנה כל אלימות ובפרט כלפי חסרי ישע".עו"ד ששי גז שמייצג אף הוא חשודה במעשים טען: "מרשתי לא ידעה על שהתרחש בתוך הגן. אין לי ספק שהתיק הזה ייגמר ללא כתב אישום נגדה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד עדי כרמלי ועו"ד שי שורר
עו"ד עדי כרמלי ועו"ד שי שורר
עו"ד עדי כרמלי ועו"ד שי שורר
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
הסייעות בהארכת המעצר
הסייעות בהארכת המעצר
החשודות בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי )
3 צפייה בגלריה
הורי הפעוטות ב  הארכת מעצר לסייעות החשודות מחולון
הורי הפעוטות ב  הארכת מעצר לסייעות החשודות מחולון
הורי הפעוטות בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
חוקר המשטרה אמר בדיון הקודם בעניינן כי "עלה חשד שצוות הגן מתעלל בפעוטות בתוך הגן. הממצאים הגיעו להורים ומצפייה במצלמות האבטחה עולה חשד ממשי לביצוע של עבירות תקיפת חסר ישע בידי אחראי והתעללות פיזית ומילולית לאורך תקופה. עיקר המקרים הם דחיפות, סטירה, חניקה, האבסה, מכות, בעיטות, צרחות והשלכות שמיכות".
הורי הילדים בגן טענו כי הצוות פגע בילדיהם ותקף אותם, ואף הגישו תלונה במשטרה תוך הצגת תיעוד ממצלמות האבטחה, שבו נראים המעשים. ההורים אספו את תיעוד מצלמות האבטחה שהיו מוצבות בגן, שחזרו את הקבצים שנמחקו מהתיעודים ושם לדבריהם, ראו את אנשי צוות הגן פוגעים בפעוטות.
בתיעוד נראות נשות צוות הגן משתמשות בכוח כלפי הפעוטות ובאחד המקרים אף תועדה אחת הנשים מטיחה פעוט על מזרן.
פורסם לראשונה: 17:53, 23.08.20