1 צפייה בגלריה
הרב פנחס אליהו ולדשטיין
הרב פנחס אליהו ולדשטיין
הרב פנחס אליהו ולדשטיין. "כל המשפחה נדבקה"
לא מחלה של מבוגרים בלבד: ביום שישי נפטר הרב פנחס אליהו ולדשטיין (35) לאחר כשישה שבועות שבהם היה מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. ולדשטיין, תושב ירוחם, הותיר אחריו אלמנה ושבעה יתומים, הגדולה בת 14 בלבד. מצבו הידרדר על אף שהיה מחובר למכשיר האקמו, וכשהוגדר קריטי נקראו בני משפחתו להיפרד ממנו.
במחלקה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה עדיין מאושפזים שמונה חולים, מתוכם שישה מונשמים וארבעה מחוברים למכשיר האקמו.
אנשים שהכירו את הרב ולדשטיין סיפרו ל-ynet שהוא היה אדם נעים ומשמח: "איש מיוחד שמעולם לא פגע באף אחד. הוא אהב את כולם ולכולם פנה במאור פנים. הוא דאג לאשתו והיה מסור לה ולילדים. כל דרך התנהלותו הייתה בחיוך ובנועם".
על המחלה סיפרו: "הוא חש ברע והיה בבידוד עם כל המשפחה. הוא היה אחראי, שמר על ההנחיות וחבש מסכה כל הזמן. לאחר שנבדק ונודע לו שנדבק בקורונה, כל המשפחה נמצאה חיובית. הוא נשאר בבית עד שהיה במצב ממש קשה. הפינוי לבית החולים, למרבה הצער, היה באיחור. בבית החולים הרדימו אותו אחרי זמן קצר. הקהילה כולה תומכת באלמנתו וביתומים כעת, הגדולה בת 14 והקטנה בת חצי שנה".


צעירה נוספת שמתה לאחרונה בסורוקה מנגיף הקורונה היא מגנאם איאת בת ה-28 מג'סר א-זרקא. "היא רק עכשיו התחילה לחיות את חייה", סיפרה אחותה וואפיקה. "היו לה המון חלומות. היו לה המון דברים שהיא רצתה לעשות".
מגנאם הוגדרה כבעלת מחלת רקע משום שסבלה מעודף משקל, ותכננה לעשות ניתוח קיצור קיבה. אחותה סיפרה שבני המשפחה שמרו על ההנחיות, עטו מסכות והקפידו על היגיינה ועל ריחוק חברתי. "אני באה ממקום שמפחדים, כי אחותי הגדולה הייתה חולת לב ואיבדנו גם אותה לאחרונה", סיפרה. "אני רוצה לומר לכל מי שקורא את זה: אחותי מתה צעירה מדי. תשמרו על ההנחיות. אל תיקחו את הנגיף הזה בקלות. אל תאמרו לעצמכם 'אין לי מחלת רקע, אני אצא מזה ולא יקרה כלום'. אני מסתכלת לתוך העיניים של האנשים, ורואה שחצי עולם לוקח את זה בצחוק ואומר שזה יעבור. המחלה הזאת לא קשורה לשאלה אם אתה צעיר או זקן".
לאורך ארבעה שבועות עודכנה וואפיקה במצבה של מגנאם על ידי רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה, ד"ר אורי גלנטה, שנלחם על חיי אחותה. "הייתי איתו כל יום בשיחת וידאו", סיפרה. "היא אושפזה בטיפול נמרץ לפני ארבעה שבועות. הדבר שהכי כואב עבור המשפחה זה שלא זכו להיפרד ממנה. ראינו אותה על המסך. אמרתי לה שיהיה בסדר כשאושפזה, אבל המצב הסתבך צ'יק-צ'ק. היו צריכים להרדים ולהנשים אותה.
"ד"ר גלנטה אמר שהוא מתאבד על החיים שלה. ראיתי איך נלחמו על החיים שלה, ושל עוד חולים באותו מצב. הם עושים עבודת קודש. הם מסכנים את החיים שלהם, ואנחנו צריכים לתמוך בהם ולשמור. אנשים לא יודעים מה קורה בבתי החולים, ולא רואים את הלחץ על הרופאים והצוות הרפואי".
במקביל, יולדת בת 20 מאושפזת במצב קשה לאחר סיבוך של נגיף הקורונה. מדובר בתושבת רהט שזוהי לידתה השנייה. היא אומתה לנגיף בעודה בהריון והגיעה לסורוקה בעקבות צירים לפני תשעה ימים. בחיבור למוניטור זיהו הרופאים במחלקת הנשים מצוקה עוברית והיא הובהלה לניתוח קיסרי. העובר יולד בשבוע ה-37 ונמצא שלילי לנגיף הקורונה.