מגפה ברצועה: דובר משרד הבריאות ברצועת עזה עדכן הערב (יום חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 60 חולי קורונה נוספים ברצועה, ואדם אחד מת מהמחלה. ביממה שלפני כן אובחנו 17 תושבי הרצועה ואדם נוסף שסבל ממחלות רקע מת מהמחלה.
מתחילת המגפה אובחנו בעזה 192 חולי קורונה, ובשלב זה ישנם 117 חולים פעילים - 91 מהם אותרו בימים האחרונים. 80 נדבקים שאובחנו היו בקהילה. מדובר בנתונים חמורים, שכן רק לפני שלושה ימים אובחנו בעזה לראשונה ארבעה חולי קורונה ששהו מחוץ למרכזי הבידוד ברצועה.
7 צפייה בגלריה
רצועת עזה
רצועת עזה
2,500 בדיקות בכמה שעות. בדיקת קורונה ברצועה
7 צפייה בגלריה
רצועת עזה
רצועת עזה
חמאס הטיל עוצר מלא. כוחות הביטחון בעזה
7 צפייה בגלריה
בלון אותר במושב אוהד
בלון אותר במושב אוהד
ובגזרת הטרור - עסקים כרגיל. בלון תבערה במושב אוהד
7 צפייה בגלריה
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה במושב בית הגדי
(צילום: יניר מוגרבי)
חמאס, נזכיר, הטיל עוצר מוחלט על רצועת עזה בניסיון לבלום את התפשטות המגפה. דובר משרד הפנים בעזה הודיע כי העוצר יוארך ככל שנדרש. אנשי כוחות הביטחון נפרסו ברחובות ובצירים הראשיים בניסיון למנוע מעבר של תושבים בין האזורים השונים, ובמקביל הרשויות המקומיות עורכות חקירות אפידמיולוגיות מקיפות.
לצד כל אלה, הרשויות עורכות בדיקות לכל האנשים שבאו במגע עם החולים. ראש לשכת ההסברה הממשלתית בעזה, סלאמה מערוף, עדכן כי למעלה מ-2,500 בדיקות קורונה נערכו בשעות האחרונות, כשרובן הופנו לאוכלוסייה המבוגרת ולבעלי מחלות רקע. גם בתי החולים המקומיים נכנסו לכוננות לאחר שלפחות בשניים מהם אותרו חולים ששהו במחלקות האשפוז השונות.
בינתיים, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, אמר שהנחה לספק מיד את כל הסיוע הנדרש לבתי החולים ברצועת עזה, כגון ערכות בדיקה ותרופות. אשתייה הוסיף כי ממשלתו תשלח לעזה נציגים שיבחנו את המצב בשטח וכן את צרכי הרצועה להתמודדות עם המגפה.

7 צפייה בגלריה
רצועת עזה
רצועת עזה
ממשיכים לאיים על ישראל. רצועת עזה ריקה בעקבות העוצר
במקביל להתמודדות של הרצועה עם הקורונה, נמשכים המגעים להכלת ההסלמה בין ישראל לחמאס. המתווכים הקבועים - מצרים, קטאר והאו"ם - פועלים כדי להשיב את השקט לגזרה הדרומית ולהפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל וטרור בלוני התבערה השליח הקטארי, מוחמד אל -עמאדי, עדיין נמצא ברצועה ועורך שיחות עם בכירי חמאס שדרשו להגדיל את היקף המענק החודשי שמעבירה קטאר למשפחות נזקקות.
בעזה מאותתים שהמגעים לא מתקדמים כפי שרצו, ומאשימים בכך ישראל שדבקה במשוואה של "שקט בתמורה לשקט" ולא במשוואה המועדפת על חמאס, "שקט בתמורה להסרת המצור". רשת "אל-מיאדין" דיווחה כי "גורם בהתנגדות הפלסטינית" אמר כי בשעות הקרובות "קבוצות הצעירים בשטח יעבירו מסרים לישראל".
לדברי הגורם, "ישראל צריכה לראות את המסרים האלה, טרם המצב ידרדר עוד יותר". הוא הוסיף: "לא נאפשר לישראל להשתמש באמצעי ההתנגדות העממית, כמו הבלונים, כתירוץ לתקוף את מוצבי ההתנגדות. היא תגיב על תקיפה שכזו".
בעניין התפרצות הקורונה ברצועת עזה הוסיף אותו גורם: ״ישראל מנסה לנצל את הקורונה כנקודת חולשה. אנחנו בחרנו לשלב בין הטיפול בקורונה לבין המאבק בישראל. מי שחושב שיש למגפה השפעה על הנעשה בשטח - הוזה".
פורסם לראשונה: 19:13, 27.08.20