הקומיקסאי האקטיביסט זאב אנגלמאיר, שמוכר בין היתר בדמות המחאה הצבעונית "שושקה", נעצר אמש (שבת) במהלך הפגנת האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. אנגלמאיר, שכ"שושקה" הגיע להפגנות רבות לאחרונה, תועד נגרר על הקרקע, בעת שהוא מחופש לשושקה. צפו במעצר ובתגובתו.
בתגובה הרשמית למעצרו של אנגלמאיר אמרו במשטרה כי "הכוחות עיכבו לחקירה אדם שהגיע למתחם המחאה כשהוא לבוש בדמות אישה עירומה, ובאופן שעלול להוות הטרדה מינית כלפי הציבור". לאחר מכן טען נצ"מ אמיר ארזני בפני העיתונאים כי אינו מכיר את מעצר אנגלמאיר, ואחרי כמה שניות חזר ואמר: "היה מיצג שהציג אישה ערומה שהמטרה הייתה להעליב ולפגוע, ולכן הוא נעצר". אנגלמאיר שוחרר כמה שעות לאחר מכן ללא תנאים מגבילים.
"הגעתי לירושלים כדי לממש זכות דמוקרטית, להילחם נגד מה שנראה כמו שחיתות שלטונית", אמרה "שושקה" אנגלמאיר. "זאת זכות של כל אזרח במדינה שלו. לא יצרתי שום פרובוקציה. היחס כלפיי היה כאילו אני קרימינלית, פושעת. גם צורת המעצר, הצורה שבה סחבו אותי, הצורה שבה הכניסו אותי לניידת, שביקשו ממני להתפשט. היחס אליי – כאילו אני פושעת. אני פועלת כדי ליצור חברה טובה יותר, נגד גזענות והסתה. אני לא חושבת שהשוטרים שדיברתי איתם הם אנשים רעים, אבל כן יש אטימות".
3 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה את האקטיביסט והמאייר שושקה (זאב אנגלמייר) בהפגנה בירושלים
המשטרה עצרה את האקטיביסט והמאייר שושקה (זאב אנגלמייר) בהפגנה בירושלים
אנגלמאיר נעצר על ידי הכוחות
3 צפייה בגלריה
שושקה זאב אנגלמייר
שושקה זאב אנגלמייר
שושקה בהפגנה ב-2 באוגוסט
(צילום: רז גרוס )
עורך דינו של אנגלמאיר, יאיר נהוראי, מסר כי "מעצרו מהווה פגיעה עמוקה ובוטה בחופש הביטוי. יש לקוות שזה לא מסמל תהליך של איראניזציה של ישראל."
מעצרו הגיע על רקע הטענות של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו על אלימות מינית שמופנית כלפיה. "אני אישה מוכה והילדים שלי מוכים", אמרה שרה נתניהו בריאיון לפני כחודש. לא שמעתי את גנץ או את אשכנזי מגנה את האלימות המינית כלפיי. הייתי מצפה ממרב מיכאלי, לא שמעתי אותה מגנה. לא שמעתי את תמר זנדברג שיודעת רק לצעוק ולצעוק".
בחודש שעבר הגישה ח"כ מאי גולן (הליכוד) תלונה במשטרה על פגיעה ברגשות הציבור נגד מפגינים שהניפו בלונים ואביזרים בעלי אופי מיני באחת ההפגנות בבלפור. מדובר בבלונים בצורת איברי מין גבריים ועליהם כיתובים שהופנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, לרעייתו ולבנו יאיר, ובהם "בואי שרה'לה, הולכים", "ביבי אימפוטנט" ו"יאיר ילד זין".

3 צפייה בגלריה
מיצג האומנות של זאב אנגלמאייר מול הכנסת
מיצג האומנות של זאב אנגלמאייר מול הכנסת
מיצג האומנות של אנגלמאיר בשנה שעברה
(צילום: ישי פורת)
עוד לפני ההפגנות השבועיות נגד נתניהו בתקופה האחרונה, השתתף אנגלמאיר - כ"שושקה" - במחאה נגד ראש הממשלה. בשנה שעברה הוא ערך מפגן התרסה מול בניין הכנסת בירושלים לנוכח האפשרות שנתניהו יקדם חוקים כדי למנוע את העמדתו לדין.
לאחר שחברה שפכה על גופה של "שושקה" צבע אדום, צעק האמן המחופש לאישה: "דמוקרטיה מדממת, הדמוקרטיה גוססת ואנחנו מאבדים אותה". "שושקה" הוסיפה אז: "למחות בכיכר זה לא מספיק, הולכים לגזול לנו את הדמוקרטיה. מעבירים לנו חוקים שהם אנטי-דמוקרטיים ומגנים על שליט דיקטטור".
פורסם לראשונה: 22:10, 05.09.20