2 צפייה בגלריה
ניסויים לפתח מערכת לבדיקת קורונה מיידית שנערכים בהודו
ניסויים לפתח מערכת לבדיקת קורונה מיידית שנערכים בהודו
ארכיון
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי ביממה החולפת אובחנו 2,068 נדבקים בנגיף הקורונה. מדובר בחצייה ראשונה של רף ה-2,000 חולים מאז סוף יולי.
בסך הכול בוצעו אתמול 36,372 בדיקות. ברקע מספר הבדיקות הגבוה מאוד, שיעור החיוביים נותר יציב ועומד על 5.9% מכלל הנבדקים. מספר החולים המאומתים בישראל מפרוץ המגפה עומד כעת על 111,493.
מצבם של 426 חולים מוגדר קשה, 118 מהם מונשמים. מניין הנפטרים מהנגיף עלה מאז חצות בשלושה ועומד כעת על 891 במצטבר.
לפני כחודשיים פורסם כי שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בשיחות סגורות כי "אם נגיע ל-2,000 חולים ביום, מדובר בנורות אדומות בוהקות מאוד. אנחנו מנסים לא להגיע לשם, אך הדבר עלול להוביל אותנו לסגר כללי". אולם מאז, כאמור, מספר המאובחנים כבר חצה את הרף שהציב אדלשטיין.

ליצמן איים: "אם יוחלט על סגר בחגים - נשקול לפרוש מהממשלה"

מוקדם יותר הודיע יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, כי אם יוחלט להטיל סגר על ישראל בתקופת החגים כדי למנוע את התפשטות הקורונה - מפלגתו תשקול פרישה מהממשלה. ליצמן אמר הבוקר לעיתון "המודיע", ביטאון תנועת אגודת ישראל שבראשותו, כי "האישור לקיום הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת".
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויעקב ליצמן
רוני גמזו ויעקב ליצמן
פרופ' רוני גמזו והשר יעקב ליצמן
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
בתחילת השבוע, נזכיר, תקף השר ליצמן את פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו. הוא מחה על המכתב ששיגר גמזו לנשיא אוקראינה ובו ביקש ממנו שלא להתיר כניסת תיירים למדינה - ורמז להתעלמות גם מצד ראש הממשלה: "הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה".
"מכתבו של פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה - היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה", תקף ליצמן. "זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב".
אמש, סמוך לחצות, אישרה ממשלת אוקראינה את ההגבלות על הכניסה למדינה עד 28 בספטמבר, יום הכיפורים, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. "נוכח הגידול במספר מקרי הקורונה באוקראינה", נאמר בהצהרה, "החליטה הממשלה לאכוף הגבלות זמניות על כניסת זרים לאוקראינה".