הייתה זו שעת לילה בחודש פברואר. מטוס פרטי נחת בנתב"ג ובו 11 ישראלים שהיו נצורים במשך חודש בספינה "דיימונד פרינסס" שעגנה לחופי יפן. נגיף הקורונה הגיע לראשונה לישראל. אחרי שבעה חודשים ויותר מ-200 אלף ישראלים שנדבקו בנגיף, חזרנו אל "חולה מספר 1" שלווה דהן, שהפליגה באותה ספינה ידועה לשמצה, ומעידה כי עד היום היא סובלת מהשלכות המחלה.
"חליתי במחלה באופן קל. אני מרגישה בסדר, אבל פה ושם יש לי תופעות לוואי. יש לי נשירת שיער, התיאבון מתעתע בי - אני כל הזמן רוצה לאכול, אבל אני בסדר", היא סיפרה בריאיון לאולפן ynet אמש (רביעי).
3 צפייה בגלריה
שלווה דהן
שלווה דהן
"עדיין מזהים ברחוב". שלווה דהן
3 צפייה בגלריה
נערכים לקראת פינוי הישראלים מספינת "דיימונד פרינסס"
נערכים לקראת פינוי הישראלים מספינת "דיימונד פרינסס"
ההיערכות לפינוי הישראלים מהספינה
(צילום: שגרירות ישראל בטוקיו)
- מה עבר עלייך באותם ימים שהייתם בספינה? "שעה ביום יכולנו לעלות לסיפון. ראינו את האנשים שלבושים כמו בחלל ולא הבנו מה קורה ומה זה. לאף אחד לא היו תשובות שם. אמרו שזה וירוס, הורידו אנשים, נלחצנו. מזל שהילדים שלנו לאט-לאט התחילו לשמוע ולהבין מה קורה והרגיעו אותנו. זה היה ממש מלחיץ לראות שמורידים אנשים באלונקות, אמבולנסים, חיילים ושוטרים, זה היה ממש מפחיד".
- כיום את נזהרת כמו כולנו, או אחרי שחווית את זה את יכולה ליהנות מחופש? "לא, אני נזהרת. אני יוצאת עם מסכה, ואפילו יצא לי כמה פעמים להעיר לאנשים שישימו מסכה, כי זה מפחיד. בעלי ניצל בנס בעקבות כל הסיפור הזה. אני מבקשת, כל מי ששומע וכל מי שרואה: תשמרו, תשמרו, זה לא קל".

- עדיין מזהים אותך ברחוב בתור חולה מספר אחת? "כן, כן, מזהים. אבל לזכותם ייאמר שהם יודעים שלא אני הפצתי את זה בארץ. תודה לאל שלא אני הפצתי את זה".
- הסיוט הזה של ה"דיימונד פרינסס" עדיין רודף אותך? "כן, אבל אם תגידי לי - אני אעלה לאוניה עוד פעם".
3 צפייה בגלריה
עודד ורוחלה עופרים הישראלים שנדבקו בקורונה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" משתחררים
עודד ורוחלה עופרים הישראלים שנדבקו בקורונה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" משתחררים
עודד ורוחלה עופרים. "לא פחדנו בכלל"
יחד עם שלווה הפליגו גם רוחלה ועודד עופרים, שנשארו כחודש נוסף בבית חולים ביפן. גם הם מעידים שהם סובלים עדיין מהשפעות הקורונה, למרות שבזמן אמת הם חוו מחלה קלה. "אי יציבות, סחרחורת, לרוחלה הייתה גם התופעה של נשירת השיער", סיפר עודד. כיום מטופלים השניים ביחידה למחלימי קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר.
בני הזוג עופרים סיפרו כי בזמן השהות על הספינה הם לא חששו: "לא פחדנו בכלל. היינו כל הזמן אופטימים, למרות שמהמרפסת שלנו ראינו כל הזמן את ההמולה של האמבולנסים ואת החולים שיורדים. והרגשנו שאנחנו כל הזמן באיזו רולטה, לראות מתי יגיע תורנו".
פורסם לראשונה: 23:37, 30.09.20