אחרי שבמשך תקופה ארוכה סירב דונלד טראמפ לעטות מסכה, או לעודד את האמריקנים לעשות זאת, נראה שנשיא ארה"ב משנה כיוון.
טראמפ העלה אמש לטוויטר תמונה שלו עם מסכה שחורה וכתב: "אנחנו מאוחדים במאמץ שלנו לנצח את הנגיף הסיני הבלתי נראה, והרבה אנשים אומרים שלעטות מסכה, כשאי אפשר לשמור מרחק, זה פטריוטי. אין אף אחד יותר פטריוטי ממני, הנשיא האהוב שלכם".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב דונלד טראמפ עם מסכה
ארה"ב דונלד טראמפ עם מסכה
התמונה שטראמפ העלה לטוויטר
התמונה שהעלה טראמפ לטוויטר צולמה בביקור שלו בבית החולים הצבאי וולטר ריד בפרברי וושינגטון. טראמפ הגיע לבית החולים לפני עשרה ימים כדי לבקר חולים וצוותים המטפלים בחולי קורונה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה הוא הסכים להופיע בציבור עם מסכה.
לפני חודשיים ביקר הנשיא במפעל שמייצר מכונות הנשמה ובחלק מהסיור עטה מסכה, אך כשהתייצב מול התקשורת לא עשה זאת. "לא אתן לכם את התענוג", אמר אז. יריבו של טראמפ בבחירות בנובמבר, ג'ו ביידן, מופיע עם מסכה בציבור כבר חודשים.
לאורך משבר הקורונה הטיל הנשיא ספק ביעילות של מסכות לבלימת התפשטות הנגיף, והצהיר שלא יחייב את האמריקנים לעטות מסכות. גם עכשיו, למרות שינוי הגישה, הוא לא נענה לקריאות לעשות זאת.
3 צפייה בגלריה
טראמפ עוטה מסכה בפומבי לראשונה
טראמפ עוטה מסכה בפומבי לראשונה
טראמפ בביקור בבית החולים החודש
(צילום: AP)
"אני לא מסכים עם ההצהרה שאם כולם ישימו מסכות הכול ייעלם", אמר הנשיא. זו הייתה תגובה לדבריו של ד"ר רוברט רדפילד, ראש המרכז לבקרת מחלות ומניעתן וחבר בצוות שהוקם בבית הלבן. רדפילד אמר שאם "כולם" היו עוטים מסכות ניתן היה להשתלט על הווירוס בתוך כמה שבועות.
"פתאום כולם היו חייבים לשים מסכות, וכמו שאתם יודעים מסכות גם גורמות לבעיות", אמר טראמפ באותו ראיון. עם זאת הוא הדגיש: "אני מאמין במסכות. אני חושב שמסכות הן דבר טוב".
לא מן הנמנע ששינוי הגישה של הנשיא הוא החלטה של צוות הקמפיין שלו. טראמפ, נזכיר, החליף החודש את מנהל הקמפיין בעקבות המצב בסקרים ואחרי העצרת באוקלהומה – שבה נראו קרחות רבות ביציעים.
שבוע אחרי החלפת מנהל הקמפיין יחדש טראמפ את העדכונים היומיים לתקשורת על המאבק בקורונה. הנשיא הפסיק את העדכונים היומיים בחודש אפריל אחרי שהיה נתון לביקורת רבה וללעג כשהציע להשתמש בחומרי חיטוי נגד הנגיף. לפי AP יועציו של טראמפ הדגישו שחשוב שהנשיא יאמץ קו ממלכתי ושקול כדי לשפר את מצבו בסקרים.