2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר שלמה קרעי
מיקי זוהר שלמה קרעי
מיקי זוהר שלמה קרעי
(צילום: שליו שלום, אבי מועלם)
ראש הממשלה שוחח איתו - אבל אחד מיוזמי המהלך להדחת ח"כ מיקי זוהר מתפקיד יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה לא מתקפל. בהודעה תקיפה שפרסם אמש (שלישי) ח"כ שלמה קרעי הוא כינה את זוהר "מר מיקי 'כבוד, כסף, כוח' זוהר", וכתב: "לא לעולם חוסן".
"אף אחד לא יכול להטיל ספק בנאמנותי לראש הממשלה ולליכוד. תמיד אהיה לצידו של ראש הממשלה ואגבה את החלטותיו", כתב קרעי על הדרישה הפומבית לצאת נגד המהלך הדיסקרטי להדחת זוהר, שב-ynet נחשף כי 12 מחברי הליכוד כבר הודיעו על תמיכתם בו.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו דרש מקרעי לעצור: "זה לא הזמן"
(צילום: לע"מ )

"צריך גם לדעת, מי שמתנהג כמו בריון ומתדרך נגד חברי סיעתו, שלא יצפה לשתיקה וליטופים", הוסיף קרעי על זוהר, שהחליט להדיח את יפעת שאשא ביטון מתפקיד יו"ר ועדת הקורונה ולהטיל עונשים על עוד ח"כים ושרים, בהם קרעי.
"כבר חודשיים שהוא הולך לכולנו על הראש", הוסיף ח"כ קרעי. "לגופו של עניין, משמעת סיעתית קריטית ובכך עמדתי. קוזזתי באישור הסיעה. השקרים של מיקי לא יעזרו לו. לא לעולם חוסן".
קרעי פרסם את ההודעה שעה קלה לאחר שנתניהו התקשר אליו. בשיחה אמר לו נתניהו: "זה לא הזמן לעשות דברים כאלה. זה לא ראוי עכשיו".

מוקדם יותר חשפנו כי כשליש מסיעת הליכוד חתם על תמיכתו במהלך להחלפתו של זוהר. הח"כים ביקשו לקדם בחירת יו"ר חדש לסיעה, שיהפוך למעשה גם ליו"ר הקואליציה. כדי להדיח את זוהר מתפקידו נדרש רוב בהצבעה - לפחות 19 חברים. המהלך הגיע אחרי שזוהר הודיע מוקדם יותר היום על הדחת יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון ועל עונשים לח"כים ושרים שהפרו משמעת קואליציונית, לדבריו.
במכתב שעליו חתמו שליש מסיעת הליכוד נכתב: "אנו החתומים מטה, חברי הליכוד מסיעת הליכוד, דורשים לקיים בחירות לבחירת יושב ראש סיעת הליכוד בכנסת". למסמך צורפה טבלת החותמים.
זוהר עצמו התייחס לחשיפת ynet וכתב בטוויטר: "לא קיימים 12 ח"כים שחתמו להעברתי מהתפקיד. אני מודה לראש הממשלה על הגיבוי המלא מול יוזמי המהלך בכך שהבהיר להם שמדובר במעשה לא ראוי. אמשיך לפעול למען אזרחי ישראל, תנועת הליכוד וראש הממשלה ללא חשש וללא מורא".
ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק גיבוי לזוהר בציוץ שפורסם הערב. "בלי משמעת הליכוד לא יכול למשול, ובייחוד לא בזמן משבר הקורונה", כתב נתניהו. "אמרתי אתמול בישיבת הסיעה שאני אגבה את יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בצעדי משמעת שהוא ינקוט. אני מבקש מכל חברי הליכוד לגלות אחריות, להקפיד לשמור על משמעת סיעתית ולחדול מהתקפות מיותרות בתוך הסיעה".
גורם בליכוד התייחס לדבריו של נתניהו ושיגר איום מרומז לראש הממשלה, במקרה שימשיך לגבות את זוהר. "אם הוא יגבה את זוהר, הסחף יכול לעבוד גם נגדו", אמר.
פורסם לראשונה: 00:05, 29.07.20