1 צפייה בגלריה
פעילות בגן ילדים באשקלון
פעילות בגן ילדים באשקלון
ארכיון
(צילום: סיון מטודי, דוברות עיריית אשקלון)
נמצא פתרון למשבר הצהרונים, שיפעלו במתווה של השנה שעברה: שר האוצר ישראל כץ סיכם היום (ג') עם החשב הכללי רוני חזקיהו על מתן מימון לסבסוד הורים להפעלת הצהרונים גם השנה. על פי משרד האוצר, תקציב התוכנית הוא כרבע מיליארד שקל.
תוכנית צהרוני "ניצנים" תפעל במוסדות החינוך לגילי 8-3 בגני הילדים באשכולות למ"ס 5-1 ובכיתות א'-ב' בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד בכל האשכולות, בבתי הספר היסודיים המתוקצבים על ידי משרד החינוך.
תוכנית צהרוני "ניצנים" פועלת פועלת במסגרות הלימודיות בכל יום עד השעה 16:00 לאורך כל שנת הלימודים ומספקת תכנים חינוכיים, סיוע בשיעורי בית וארוחה חמה. בשבוע שעבר עלה החשש שהתוכנית לא תאושר בשל היעדר תקציב המדינה, כפי שהוקפאו תקציבי תוכניות החינוך המשלים האחרות. עלה חשש שכי אשכולות 10-4 לא יקבלו סבסוד, ועיקר הנפגעים יהיו ילדי הפריפריה.
כעת אושרה התוכנית והיא אמורה לחסוך להורים מאות שקלים בחודש לכל ילד. השר כץ: "אני רואה חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי להקל עליהם ולאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה".
בעקבות המחאה החברתית בשנת 2011 החליטה הממשלה לסבסד את הצהרונים לפי סיווג אשכול חברתי בסכומים שנעים בין סבסוד מלא ל-350 שקלים. כדי שהתקציב לסבסוד הצהרונים יועבר, הממשלה מתכנסת בחודשי הקיץ ומאשרת אותו באופן מיוחד. אלא שהפעם הממשלה לא התכנסה, הסבסוד לא אושר, והצהרונים כלל לא נמצאים במתווה החזרה ללימודים.
העלות הבסיסית של צהרון לילד, לפי משרד החינוך, עומדת על 650 שקל בחודש. המשרד מסבסד את התוכנית בהתאם למדד החברתי-כלכלי של הרשות המקומית. אילו בוטלו הצהרונים באשכולות 5-4, המשמעות הייתה תוספת של לפחות 300 שקל בחודש.