6 צפייה בגלריה
הכנות לסגר
הכנות לסגר
מחסומים בבני ברק לפני הסגר, היום
(צילום: ניצן דרור)
ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר היום (שלישי) בתום הערכת מצב לקראת הסגר הלילי שיחל הערב כי "מדיניות האכיפה שלנו תמשיך להישען בראש ובראשונה על שיח, הסברה, שיקול דעת ורתימת הציבור לשיתוף פעולה". הוא הוסיף: "זו הציפייה שלי מכל מפקד ושוטר המבצע את המשימה".
לדבריו, "המפתח להצלחה טמון בעיקר בהישמעות של הציבור להנחיות ובשיתוף פעולה של הרשויות השונות. מצופה מהציבור לשמור על הוראות החוק ולהישמע להוראות השוטרים, שכן רק יחד נצליח לשמור על הבריאות של כולנו ולבלום את התפשטות הנגיף".
בדיון בהשתתפות מפקדי המחוזות והאגפים של המשטרה ציין ניצב כהן כי "משטרת ישראל ערוכה למימוש החלטת הדרג המדיני וביצוע פעולות פיקוח ואכיפה של הסגר הלילי שהוטל על מוקדי תחלואה משמעותיים ברחבי הארץ. ההיערכות המשטרתית המוגברת שתחל הערב, מגיעה לאחר תקופה ממושכת ואינטנסיבית במיוחד, בה שוטרי ישראל פועלים מסביב לשעון לאכיפת התקנות ושמירה על בריאות הציבור לצד יתר המשימות".
מוקדם יותר היום אישרו כאמור חברי ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים את המלצת משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר לילי על 40 רשויות עם תחלואה גבוהה. שר הפנים אריה דרעי היה היחיד שהתנגד להצעה. החל מהערב בשעה 19:00 ועד לשעה 05:00 בבוקר יוטלו שורת מגבלות למשך שבוע על אותן רשויות.
ההגבלות ברשויות שבהן יוטל סגר כללי יכללו איסור לצאת ממקום המגורים, למעט יציאה לצורך התאווררות למרחק של עד 500 מטר (פרט להצטיידות במזון וטיפולים רפואיים), איסור על פעילויות מסחר, בילוי ופנאי שאינם חיוניים, וסגירת מוסדות חינוך פרט לחינוך המיוחד ובחינת בגרות.
6 צפייה בגלריה
הכנות לסגר
הכנות לסגר
(צילום: ניצן דרור)
6 צפייה בגלריה
מחסום בטון בין טירה למושב כפר הס לקראת הסגר הלילי
מחסום בטון בין טירה למושב כפר הס לקראת הסגר הלילי
לקראת הסגר הלילי: מחסום בטון ליד טירה
(צילום: יאיר שגיא)

לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, אתמול אובחנו 3,425 בני אדם כחיוביים לנגיף הקורונה. מדובר בשיא חדש מבחינת מספר הנדבקים בנגיף ביממה בישראל.
יותר מ-40 אלף בדיקות פוענחו אתמול, 8.7% מהן היו חיוביות - כלומר, קצת יותר מ-1 ל-12. מחצות אובחנו עד כה עוד 521 מאומתים, ומאז פרוץ המגפה אובחנו בארץ 135,288 ישראלים שנדבקו בקורונה.
בישראל 27,962 חולי קורונה פעילים, 941 מהם מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ והיתר שוהים בביתם או במלוניות. מצבם של 467 מהחולים מוגדר קשה, 134 מהם מחוברים למכונות הנשמה - מדובר בירידה לעומת השיא אתמול בערב שעמד על 139 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 1,031.
בתוך כך, ל-ynet ול"'ידיעות אחרונות" נודע כי אחת ההמלצות שעליהן ידונו השרים בקבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב היא סגירה של מערכת החינוך במשך כל תקופת החגים - מראש השנה ועד אחרי שמחת תורה - בכל רחבי המדינה, ללא קשר לצבעה של העיר.
אם ההחלטה תתקבל, גם בערים ירוקות, כתומות וצהובות לא יתקיימו לימודים, בניגוד למצב כיום שבו רק הערים האדומות מוחרגות ורק בהן לא מתקיימים לימודים. הרציונל: בגלל הנוכחות של הילדים במוסדות החינוך וחזרתם לביתם בתקופה שמתאפיינת בהתקהלויות משפחתיות מרובות, קיים חשש מהעברת נגיף הקורונה מצד הילדים ליתר בני המשפחה.