טרור הבלונים מעזה נמשך זה היום השישי ברציפות: לפי נתוני כיבוי אש, כ-60 שריפות הוצתו במהלך היום (ג') בעוטף עזה, ומאות דונמים עלו באש. כמות כזו של שריפות לא נראתה בעוטף עזה אפילו בקיץ 2018, בתחילת "צעדות השיבה" שגגרו עימותים קשים בגבול הרצועה.
רוב השריפות פרצו באזור כיסופים ובארי שבמועצה האזורית אשכול, ומולן פעלו צוותי כיבוי רבים ורכזי ביטחון מהיישובים עם לוחמי צה"ל. מאז השבוע שעבר כילו השריפות קרוב ל-2,000 דונם של עצי יער ושדות חקלאים. בכל האירועים לא היו נפגעים. באחת השריפות שפרצה באזור כיסופים פונתה משפחה בדואית שמתגוררת במאהל ומגדלת כבשים. מוקד אש נוסף ארע במכתש בארי - שם נשרפו עשרות דונמים של שטחים שבהם בעלי חיים רבים.
4 צפייה בגלריה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה

4 צפייה בגלריה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שטח שעלה באש בעוטף עזה
(צילום: ביטחון אשכול)
4 צפייה בגלריה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
שריפה סמוך לכיסופים בעוטף עזה
בנוסף פרצו שריפות במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית שדות נגב. חייל צה"ל שעבד על שופל ועסק בכיבוי שריפה נפצע בידו מדלת הטרקטור. בנוסף התפוצצו כמה בלוני נפץ באוויר באזור שדרות והמועצה האזורית חוף אשקלון.
"אנחנו עובדים סביב השעון ומתרוצצים בין מוקד אש למוקד אחר, ולא תמיד מצליחים לעמוד בקצב", סיפר חגי אבני מצוות הכיבוי של קיבוץ בארי. "זה מצב בלתי נסבל ומדינת ישראל צריכה לפעול כדי להחזיר את השקט לחייהם של תושבי עוטף עזה. אמנם אין נפגעים בנפש, אבל מאות בעלי חיים פשוט נשרפים למוות. זוחלים, צבים וגם קנים של ציפורים - הכל נשרף וזה שובר את הלב. הם לא יכולים לברוח ונשרפים חיים. לצערי שום דבר לא השתנה באזור. רצועת עזה משבשת לנו את החיים".

אחת מיחידות הפרוקסי שמפריחה בלוני מעזה תבערה פרסמה כרוז ובו נכתב בין היתר: "דרישותינו ברורות ולגיטימיות. לא נעזוב את השטח עד שיוסר המצור לחלוטין מעל רצועת עזה, ללא תנאים. זהו תנאי שכדאי לכם ולמתווכים לקחת בחשבון. דרשנו מהמתנחלים בעוטף ללחוץ על ממשלתם כדאי שזו תסיר את המצור מעל הרצועה, אך הם לא נענו לקריאה. לכן הם לא יוכלו ללכת לשדותיהם, ויסגרו את חלונות בתיהם כדי שלא ייכנס עשן. אם יידרש - הם גם ילכו למקלטים. ההחלטה לגבי חזרה לשגרת חיים תתקבל בידי היחידות הפועלות בשטח".
אחר הצהריים פרסמה תנועת חמאס תגובה נוספת על סגירת מעבר כרם שלום בתגובה לטרור הבלונים: "סגירת המעבר המסחרי כרם שלום ומניעת הכנסת הסחורה לעזה הם צעדים תוקפניים. מדובר בפשע נגד שני מיליון פלסטינים ברצועה. ישראל נושאת באחריות לתוצאות ולהשלכות כולן. זכותם של בני עמנו בעזה להביע את זעמם, להשמיע את קולם מחדש אל העולם אשר לא עושה דבר בעניין הסבל הנמשך והגובר.
"הפעולות העממיות והשימוש בדרכים שונות למאבק הם צעד טבעי, וזוהי תוצאה של המדיניות התוקפנית הישראלית. ההתנגדות הפלסטינית לא תסכים לכפות את המציאות הזאת על אנשיה בעזה, לא תוותר על חובתה ותפקידה הלאומי והמוסרי כלפיו".
באמצעות יחידות הפרוקסי שלו, בארגון מאיימים כי במסגרת ההסלמה ההדרגתית ובתגובה לסגירת מעבר כרם שלום לכניסת סחורות - יחידות ההטרדה הליליות ישובו לפעול בקרוב. מדובר ביחידות שהופעלו במהלך קמפיין צעדות השיבה על נקודות הגבול עם ישראל סמוך ליישובים צמודי גדר, שיצרו רעש ופעלו להפחדה באמצעות פיצוץ מטענים ורימוני יד.
4 צפייה בגלריה
בני גנץ בביקורו בפיקוד העורף
בני גנץ בביקורו בפיקוד העורף
בני גנץ בביקורו בפיקוד העורף
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לשיגור בלוני התבערה ואמר כי "יהיה מחיר כבד מאוד לטרור הבלונים. אנחנו לא נסבול את זה. נפעל ונגבה מחיר יקר. אני רוצה להבהיר לכל הגרורות של איראן, לרבות עזה. עשינו זאת בעבר וכדאי שיזכרו זאת כי נעשה זאת עכשיו". את הדברים אמר בסיור ביטחוני בבסיס חיל האוויר "חצור" שבו הוא ביקר עם הרמטכ"ל אביב כוכבי.
שר הביטחון בני גנץ התייחס למתיחות ואמר במהלך סיור שערך בפיקוד העורף: "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל - אנחנו לא מוכנים לקבל את זה. סגרנו את מעבר כרם שלום כתוצאה מכך. טוב הם יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט בישראל. אם זה לא יקרה - נצטרך להגיב, ובעוצמה".
בתוך גל השריפות יש גם תקווה בעוטף עזה: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, משרד הבינוי והשיכון והמועצה האזורית אשכול חנכו הבוקר שכונה חדשה בקיבוץ סופה, לראשונה מזה 33 שנה. יותר מ-20 משפחות צעירות ייקלטו למגורי קבע בקיבוץ.
ראש המועצה גדי ירקוני: "כל הקמה של שכונה חדשה במועצה היא רגע שיא מרגש במיוחד. זה הביטוי המובהק ביותר לתנופת הפיתוח, החוזק והאיכויות של קהילת אשכול, שלמרות האתגרים בדרך ממשיכה לרוץ קדימה לצמוח ולשגשג".