נמשכת חקירת החשד לאונס באילת: הבוקר (יום א') עוכבו לחקירה שבעה נערים נוספים בחשד למעורבות בפרשת אונס הנערה בת ה-16. השבעה, תושבי הדרום, הועברו להמשך חקירה של צוות החקירה המיוחד שהוקם במרחב לכיש. במקביל, פרקליטת הנאנסת אישרה כי צפוי עימות בינה לבין החשודים. "היא מוכנה לעימות", אמרה.
היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני נערים שנעצרו אתמול בחשד לאונס במלון "הים האדום" ושל גבר שנעצר לפני חמישה ימים. במשטרה אמרו כי צפויים מעצרים נוספים במהלך היום.
פרט לשני החשודים בני ה-27 מחדרה, כל היתר הם נערים כבני 17 מהדרום שהגיעו לאילת כדי לבלות בחופש הגדול. חלקם מכירים זה את זה. עורכת דינו של החשוד הראשון שנעצר אמרה שמדובר ב-30 גברים "שעמדו בתור", אבל מהחקירה עד כה מסתמן כי מספר המעורבים נמוך בהרבה.

"כשהדברים יחשפו לא יהיה ספק לגבי אמינות המתלוננת"

שני מורן, עורכת הדין של הנאנסת, אמרה הבוקר לאולפן ynet: "היא תשתף פעולה בכל מה שצריך, ומוכנה לעמוד מולם בעימות. גרסתה חזקה. המספר 30 לא הגיע ממנה, אלא מאחד החשודים. היא ידעה לקשור מעורבים מסוימים לאירוע ומסרה ראיות למשטרה".
היא הוסיפה: "הנערה עצמה הייתה בתוך החדר ולא ראתה אם היה 'תור'. זה אחד מהדברים שהגיעו מהחשוד. החברה שלה שהגיעה למקום ראתה התגודדות. כשהדברים יחשפו לא יהיה ספק לגבי אמינותה".
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
היא הבהירה: "אין קשר בין הסרטונים להגשת התלונה. זו טענה מגוחכת. יש רצון חולני של הציבור לראות את הסרטונים האלה. בעצמי העברתי למשטרה היום בבוקר צילומי מסך של אנשים שניסו להעביר פרטים של המתלוננת. האחריות המלאה היא אך ורק של החשודים באירוע, אין חוק נגד שתיית אלכוהול".
על מצבה האישי של הנערה אמרה: "מצבה הנפשי קשה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם עירית אשקלון. היא לא מאוימת, אם זה יקרה נגיש תלונה מסודרת. לא יודעת מאין הגיעו הדיווחים. עוד מוקדם להעריך אם היא תהיה מסוגלת לחזור לשנת הלימודים".
במשטרה ציינו כי מפקד מרחב לכיש נצ״מ רונן אבניאלי סיים הערכת מצב עם הצוות המיוחד שהוקם במרחב ושחוקר את האונס באילת. עם התקדמות פעולות זיהוי המעורבים תוך שימוש בטכנולוגיה ובצוות חוקרים ועובדי הערכה עוכבו שבעת הנערים.
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
(צילום: חיים דוד)
החקירה צפויה להימשך עוד ימים ארוכים עד שיצליחו חוקרי מרחב לכיש לפענח בדיוק מה התרחש ביום רביעי שעבר, החל משעות אחר הצהריים ואל תוך הלילה בחדרה של הנערה.
כפי שפורסם ב-ynet, חברתה של הנערה ערכה שלשום עימות עם אחד החשודים, ודבקה בגרסתה לאירועים. החוקרים התרשמו כי היא דוברת אמת ומתארת בצורה ברורה את מה שהתרחש. במוצאי שבת או בתחילת שבוע הבא צפויה המתלוננת לקיים עימותים נוספים עם החשודים.
בתוך כך, ביום שישי עוכבה לחקירה צעירה בת 19, תושבת המרכז, בחשד לניסיון שידול לפרסום חומר תועבה - בעקבות צילום שיחת וואטסאפ שהתקבל במשטרה ובו אחד מחברי הקבוצה שאל אם "למישהו יש את הסרטון של 30 הנערים". היא רשמה בתגובה "אל תתקמצנו שתפו". הבחורה, שהתנצלה על הדברים לאחר שהצילום הופץ ברשתות החברתיות, שוחררה בתנאים מגבילים.
3 צפייה בגלריה
תכתובות בעניין סרטוני אונס הנערה
תכתובות בעניין סרטוני אונס הנערה
התכתובות בעניין סרטוני אונס הנערה
בעקבות השיח האלים ברשתות החברתיות שהתעורר בעקבות פרסום הפרשה, המשטרה החליטה לערוך סיורים סביב בית הנערה, שמצבה הנפשי לפי מקורבים קשה ביותר.