פיצוץ אירע אחר הצהריים (יום ג') בכפר עין קאנא שבדרום לבנון, אזור הנחשב למעוז חיזבאללה, וסוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי מקורות ביטחוניים כי הוא התרחש במחסן נשק של הארגון השיעי ונגרם מ"טעות טכנית". בתמונות שהגיעו מהזירה נראה עשן מיתמר מעל הכפר. לפי דיווחים יש שם נפגעים.

7 צפייה בגלריה
הפיצוץ בדרום לבנון
הפיצוץ בדרום לבנון
זירת הפיצוץ בדרום לבנון
הכפר שבו אירע הפיצוץ שוכן כ-50 קילומטרים מדרום לביירות, ותושבים המתגוררים בסמוך לו סיפרו שהרגישו את האדמה רועדת בעת הפיצוץ. לפי דיווחים בלבנון, אנשי חיזבאללה מיהרו לאזור וחסמו את הגישה אליו.
ערוץ "אל-ג'דיד" דיווח כי ממידע ראשוני עולה שהפיצוץ אירע בבית השייך לארגון השיעי, ובערוץ MTV גיבו את הדיווח של רויטרס שלפיו מדובר במחסן של כלי נשק. לפי הדיווח ב-MTV, הפיצוץ גרם להרס רב ולשריפות במבנים ובכלי רכב סמוכים. גם ברשת "א-נהאר" ציינו כי לפיצוץ יש רקע ביטחוני וכי מדובר בדירה ששייכת לחיזבאללה.
שעה קלה אחרי הפיצוץ טען גורם בלשכת ההסברה של חיזבאללה כי הוא התרחש במרכז לאיסוף אמצעי לחימה עזובים ממלחמת לבנון השנייה ולאיסוף מוקשים. אותו גורם דחה את הדיווחים שלפיהם הפיצוץ היה ניסיון לחסל בכיר בארגון. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה כי הפיצוץ אירע בשעה שבאזור חגו מטוסי קרב וריגול "של האויב", ולדבריה הם שהו בו מאז שעות הבוקר. ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווחו שהסיבה לפיצוץ עדיין אינה ברורה.
7 צפייה בגלריה
פיצוץ גדול נשמע בעין קאנא שבדרום לבנון
פיצוץ גדול נשמע בעין קאנא שבדרום לבנון
סמוך לאזור הפיצוץ, אחר הצהריים
הפיצוץ בדרום לבנון בא בשעה רגישה מאוד בארץ הארזים: בתחילת החודש שעבר אירע האסון האדיר שבו התפוצצו טונות רבים של אמוניום חנקתי בנמל ביירות. באסון ההוא נהרגו כמעט 200 בני אדם ויותר מ-6,500 נפצעו.
בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות עלתה לדיון ציבורי בלבנון ביתר שאת סוגיית מצבורי הנשק האדירים שחיזבאללה מחביא ברחבי המדינה והסכנה הנשקפת מהם לציבור. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מיהר להכחיש כי לארגונו יש קשר כלשהו לפיצוץ בביירות וכי הוא מחזיק בנמל נשק.
7 צפייה בגלריה
הריסות  פיצוץ נמל ביירות לבנון
הריסות  פיצוץ נמל ביירות לבנון
ההרס בנמל ביירות אחרי הפיצוץ בחודש שעבר
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
לבנון ביירות פיצוץ אסון נמל
(צילום: gettyimages)
בעקבות אסון הנמל התפטרה ממשלת לבנון, מדינה הסובלת מחוסר יציבות פוליטית כרוני, וכעת נעשים שם מאמצים להקים ממשלה חדשה. בצל העימותים בין הפלגים והעדות שמהם מורכבת אוכלוסיית לבנון, כגון שיעים, סונים, נוצרים ודרוזים, מתקשים הצדדים להגיע להסכמה על הרכב הממשלה, ורק אתמול אמר הנשיא מישל עאון כי ארצו זקוקה לנס כדי שתוכל להקים ממשלה, וכי כרגע נראה שהיא "בדרך לגיהינום".
לבנון, נזכיר, סובלת גם ממשבר כלכלי עצום, שנגרר עוד מהימים שלפני מגפת הקורונה. רבים מתושביה שקעו בשנים האחרונות בעוני חמור, ואפילו אספקת חשמל סדירה אין בחודשים האחרונים בבירה ביירות.