שיעור הבדיקות החיוביות ירד במהלך השבוע האחרון ואתמול (יום ד') הוא עמד על 8.9% - כלומר אחת מכל 11 בדיקות הייתה חיובית לעומת 1 ל-6.5 בכמה ימים בסוף החודש שעבר. מבדיקת ynet עולה כי בכמה ערים - רובן הגדול חרדיות - שיעור הבדיקות החיוביות עדיין גבוה בהרבה מהממוצע. מנגד, יש יותר יישובים שעומדים ביעד של 5% בדיקות חיוביות.
באלעד ובבני ברק שיעור הבדיקות החיוביות עומד על יותר מ-25%, כלומר אחת מכל ארבע בדיקות היא חיובית. מדובר בירידה קלה שחלה בנתונים בשבעת הימים האחרונים לעומת התקופה שבין 26 בספטמבר ל-2 באוקטובר. במודיעין עילית ובבית שמש גם כן חלה ירידה קלה, אך גם שם לכ-21% מהבדיקות התקבלה תשובה חיובית.
בירושלים חלה ירידה משמעותית יותר מכ-18% ל-14.5% בשיעור הבדיקות החיוביות. גם באשדוד, העיר המדורגת במקום השלישי בארץ מבחינת המאומתים מאז חודש פברואר, חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות מכ-16.8% לכ-13%.
בתל אביב המצב טוב הרבה יותר, ושם שיעור הבדיקות החיוביות בשבעת הימים האחרונים עומד על 7.34% - נתון הנמוך מהממוצע הארצי. גם בחיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, המצב טוב מהממוצע הארצי ושיעור הבדיקות החיוביות עומד כעת על 6%.
5 צפייה בגלריה
שוק ארבעת המילים בבני ברק בערב סוכות
שוק ארבעת המילים בבני ברק בערב סוכות
יותר מ-25% מהבדיקות חיוביות. בני ברק
(צילום: עמית שעל)
5 צפייה בגלריה
הכנות לערב סוכות במאה שערים
הכנות לערב סוכות במאה שערים
ירידה משמעותית, הנתון עדיין גבוה. ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
מחסומים
מחסומים
נתון נמוך מהממוצע. הסגר בתל אביב
(צילום: AFP)
בדו"ח אמ"ן נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה. מהבדיקה עולה כי כמה יישובים הצטרפו לקריית טבעון ביעד הזה. מדובר ברמת השרון, קריית ביאליק, גבעתיים, קריית אונו והוד השרון.
מודיעין מכבים רעות, הרצליה, כפר סבא, נהריה, כרמיאל, רמת גן וגם חיפה קרובות להשיג גם הן את היעד הזה.

משרד הבריאות לא מפרסם מי הן הערים האדומות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי רובם המכריע של הנדבקים אתמול היה ב-102 ערים המוגדרות כאדומות. משרד הבריאות לא מפרסם מי הן הערים האדומות. מהנתונים עולה כי 3,438 נדבקים אתמול הם מיישובים אדומים – כלומר 83.5% מסך כל הנדבקים שאובחנו אתמול. 345 מהם הם מיישובים המוגדרים כתומים ו-194 מיישובים ירוקים וצהובים.
5 צפייה בגלריה
הכניסה לכרמיאל בצל סגר ראש השנה
הכניסה לכרמיאל בצל סגר ראש השנה
קרובה ליעד. מחסום בכרמיאל
עוד עולה מהנתונים כי 128 נדבקים אובחנו בבתי אבות. 108 מהם הם קשישים ו-20 עובדים. עוד עולה כי אתמול אובחנו 12 בני אדם שהגיעו לארץ בטיסות. 10 מהם הגיעו בטיסה מטורקיה, אחד מבולגריה ואחד מאחת ממדינות אפריקה.
בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ציינו כי אמנם "בימים האחרונים מסתמנת ירידה בשיעור הארצי של אחוז הבדיקות החיוביות לקורונה, אולם הערך הנוכחי – קרוב ל-10% - עודנו גבוה מאוד ומעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל. היקף הדבקה שכזה גבוה עדיין מהערכים שיאפשרו לישראל התמודדות יעילה עם קטיעת שרשראות ההדבקה".
בדו"ח כתבו אנשי אמ"ן כי "המגפה ממשיכה להתפשט וישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה. חומרת המגפה באה לידי ביטוי גם בעודף תמותה (מספר המתים בארץ בתקופה זו גבוה ביחס לתמותה הממוצעת בשנים קודמות). מספר הנדבקים החדשים ליום בישראל ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.
5 צפייה בגלריה
אמרשוויר צרפת נגיף קורונה בית אבות
אמרשוויר צרפת נגיף קורונה בית אבות
128 נדבקים בבתי אבות אתמול. אילוסטרציה
(צילום: AP)
אמש, דקות ספורות לפני פקיעת התקנות המגבילות הפגנות, אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הארכת תוקפן של תקנות אלו בשבוע נוסף. על פי התקנות יימשך האיסור על הפגנות במרחק העולה על 1,000 מטרים ממקום המגורים וכן יחולו הגבלות על התקהלות לרבות בתפילה ובטקס דתי - וזאת עד ליום שלישי בשבוע הבא. שר המדע יזהר שי (כחול לבן) היה היחיד שהצביע נגד.
כבר שלשום בערב אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הארכת התקנות במסגרת התמשכות המצב המיוחד, אולם ועדת הכנסת שאמורה להעניק לתקנות אישור פורמלי לא התכנסה אתמול. לכן, הפעילה הממשלה לפני חצות סעיף מיוחד בחוק שנועד למקרים דחופים ומיוחדים, ובמסגרתו ניתן להפעיל את התקנות מיידית - גם ללא אישור ועדת חוקה של הכנסת.