משרד ראש הממשלה מלוכלך ומזוהם לאחר שחוזה ההתקשרות בין המשרד ובין חברת הניקיון "מוריה", שהייתה אחראית על הניקיון והתחזוקה בכל היחידות והשלוחות הסתיים והחברה עזבה בזעם בתחילת החודש.
3 צפייה בגלריה
מעון ראש הממשלה בירושלים
מעון ראש הממשלה בירושלים
מעון ראש הממשלה בירושלים
(צילום: גיא אסיאג "ידיעות אחרונות")
עובדי המשרד מעידים כי המשרד מלא בלכלוך – בדלי סיגריות על הרצפה, חדרי שירותים מלוכלכים, פחי אשפה מלאים וכיורים מזוהמים. "זה גועל נפש מה שקורה פה. מדובר בכשל ניהולי של הנהלת המשרד. אם ידעו שאי אפשר להאריך את החוזה של חברת הניקיון, אז איך זה שלא הכינו מכרז חדש בהיקף של כמה מיליונים לפני כמה חודשים, איך נתקענו בלי עובדי ניקיון?", תהו העובדים.
3 צפייה בגלריה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
משרד ראש הממשלה
(צילום: גיל יוחנן )
במשך 5 שנים הייתה "מוריה" אחראית לניקיון במשרד ובמעונות ראש הממשלה והעסיקה 70 עובדי ניקיון במשרד ראש הממשלה, מתוכם בין חמישה ל-10 עובדים במעונות. חלק מהעובדים הועסקו במקום כ-10 שנים לאחר ש"מוריה" קלטה אותם מחברת הניקיון הקודמת שעבדה במקום.
ההערכה היא שחברת הניקיון סולקה כיוון שעובדות החברה הגישו תלונות נגד רעיית רה"מ על התעמרות בהעסקה – טענה שבמשרד ראש הממשלה דוחים על הסף. בינתיים עובדי המשרד התנדבו או נודבו להתחיל בניקיונות. מזכירות נראו עושות ספונג'ה ועובדים החלו לרוקן את הפחים.
3 צפייה בגלריה
שמואל שרביט
שמואל שרביט
מנכ"ל "מוריה" שמואל שרביט
(צילום: יח"צ)
בשבוע שעבר טען גם שמואל שרביט, בעלים ומנכ"ל חברת "מוריה" כי מאחורי סילוקה של החברה היו "מניעים אפלים שלא ברורים לי. הייתי אצל מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ וביקשתי ממנו שישקול שנית. זה לא נראה טוב. זה פוגע כשמודיעים בצורה שרירותית לעזוב. הוא אמר לי שהחוזה שלנו הסתיים וזה לא חוקי להמשיך להעסיק אותנו ושככה קבעה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה".
"אם החוזה הסתיים צריכה להיות חלופה חוקית. אתה לא יכול בהיקפים כספיים כאלה לקחת חברה בלי מכרז. הם לקחו חברה שנותנת להם שירות במתקן אחר ורצו לנצל סעיף של הרחבת פעילות אבל לא הצליחו ולכן אין להם היום חברת ניקיון", אמר שרביט.
חברת ניקיון אחרת שסומנה על-ידי משרד ראש הממשלה טרם התחילה בעבודה, כיוון שהחוזה עמה לא נחתם ולא ברור מתי יתחילו עובדיה לאייש את המשרד ואת שלוחותיו.