פרופ' גבי ברבש, שמונה היום (שלישי) לתפקיד "פרויקטור הקורונה", הוא מהדמויות הבולטות שהופיעו בתקשורת במהלך תקופת הקורונה, וזאת מתוקף תפקידיו בעבר - מנהל המרכז הרפואי איכילוב ומנכ"ל משרד הבריאות. הוא לא היסס למתוח ביקורת על בעלי התפקידים במשרד הבריאות בשל מחדלי הטיפול בהתפשטות הקורונה. עדיין לא ברור לגמרי אילו סמכויות יקבל.
3 צפייה בגלריה
פרופ' גבי ברבש
פרופ' גבי ברבש
פרופ' גבי ברבש
(צילום: מוטי קמחי)
ברבש, שהשיח סביב מינויו החל כבר בשבוע שעבר, התראיין ביום שישי האחרון - מיד לאחר ישיבתה הלילית של הממשלה וההחלטות לגבי ההגבלות החדשות - ואמר בתוכנית הרדיו של ניסים משעל כי סגר בסופי שבוע "יכול לפתור את הבעיה", אך הוסיף כי הוא מקווה שנתוני השבוע יראו שניתן להימנע מכך. על חופי הים אמר שאינו רואה צורך לסגור אותם.
לגבי החורף הקרוב מסר הפרויקטור החדש תחזית קודרת: "החורף יעמיד בפנינו בעיה של עירוב בין שפעת לבין קורונה. כמו שהמשרד נערך כעת, אני חושש שאנחנו הולכים לסגר ארוך בחורף. יש לנו אולי חודשיים להיערך, אבל כמו שזה כרגע נראה בתובנות, בהפנמה, בהיערכות, ביכולות - את החורף נעשה בסגר".

על חוסר האמון של הציבור בממשלה בשל השתנות ההנחיות באופן תדיר אמר ברבש: "יש פה בעיה ביכולת שלנו לנבא ולדעת שלקחנו את הצעד הנכון. אבל כשאני רואה איך הממשלה הזאת, בורד שכולל 36 אנשים, לכל אחד יש מה להגיד, וכל אחד רוצה לתרום, ולהשפיע, והבורד הזה משדר מסרים לא של בורד שעובד בצורה אחודה, ברור שזה יוצר חוסר אמון וזה לא המצב האידיאלי לנהל משבר כ"כ מורכב".
3 צפייה בגלריה
ברבש עם שמעון פרס. ארכיון
ברבש עם שמעון פרס. ארכיון
ברבש עם שמעון פרס. ארכיון
(צילום: באדיבות ביה"ח איכילוב)
תחומי האחריות של ברבש, כמו גם הסמכויות שיינתנו לו, טרם הובהרו סופית - ומסתמן כי עיקר תפקידו יהיה ריכוז תחום הבדיקות. בשיחות עם מקורביו הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, פרופ' חזי לוי, כי הוא זה שימשיך לנהל את הטיפול במשבר. בכירים נוספים במשרד הבריאות צפויים לנסות ולשמר גם הם את הסמכויות שלהם מול הפרויקטור החדש שלא התבייש לבקר את התנהלות משרד הבריאות גם במהלך המשבר הנוכחי וגם בעבר.
"לקחת סמכויות ממשרד הבריאות זה לא דבר פשוט. זה עסק מורכב", אמרו גורמים בסביבתו של ברבש.
תחומי האחריות של ברבש, כמו גם הסמכויות שיינתנו לו, טרם הובהרו סופית - ומסתמן כי עיקר תפקידו יהיה ריכוז תחום הבדיקות. בשיחות עם מקורביו הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי, פרופ' חזי לוי, כי הוא זה שימשיך לנהל את הטיפול במשבר. בכירים נוספים במשרד הבריאות צפויים לנסות ולשמר גם הם את הסמכויות שלהם מול הפרויקטור החדש שלא התבייש לבקר את התנהלות משרד הבריאות גם במהלך המשבר הנוכחי וגם בעבר
3 צפייה בגלריה
ההודעה ההיסטורית על מותו של אריק איינשטיין ב-2013
ההודעה ההיסטורית על מותו של אריק איינשטיין ב-2013
ההודעה ההיסטורית על מותו של אריק איינשטיין ב-2013
(צילום: בני דויטש)
בעברו של ברבש כמנהל איכילוב זכורים כמה אירועים משמעותיים ומטופלים מוכרים. הראשון שבהם היה בנובמבר 1995, אז נקבע מותו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בבית החולים אחרי שהרוצח יגאל עמיר התנקש בו בתל אביב.
בנובמבר 2013 היה זה ברבש שבישר לציבור על מותו של אריק איינשטיין: "ניסינו לנתח אותו אך הניסיונות לא צלחו. הוא הגיע במצב קשה מדי. אין מי שישיר לנו יותר".
ביוני 2015 הוא פרש מניהול איכילוב, והקים ביחד עם הפרופסורים שלמה ברלינר, יעקב נפרסטק וענת גפטר-גוילי את חברת "קונסיליום". כך, שנים אחרי שהתריע על התחזקות הרפואה הפרטית ופגיעתה בציבורית, עבר ל"צד השני" כדי להוביל מיזם רפואי פרטי.
ברבש עורר בעבר מחלוקת כשהודה שבעת שניהל את איכילוב נתן יחס מועדף לסלבריטאים ותורמים, כמו למשל להסיע בעצמו את סמי עופר בכיסא גלגלים כשהיה מאושפז. ברבש טען שהיחס המועדף הביא לתרומות שהיטיבו עם כולם.