ההתמודדות של העצמאים עם המצב הכלכלי לא מסתכמת רק בכסף שיקבלו או לא יקבלו מהממשלה: זרינה ווסר, בעלת עסק לעיצוב אירועים בירושלים, סיפרה הבוקר (יום ב') לאולפן ynet שבעלי דירות מסרבים להשכיר לה דירה בגלל שהיא עצמאית בתחום שכרגע סגור לחלוטין. האזינו להקלטת השיחה שלה עם בעלת דירה במהלך הריאיון באולפן.
5 צפייה בגלריה
צילומי המסך בין זרינה למשכירים
צילומי המסך בין זרינה למשכירים
זרינה ווסר. "הם לא רוצים לקחת את הסיכון"
ווסר, שנמצאת בהליכי גירושין וצריכה לפנות את הדירה שבה היא מתגוררת עם שלושת ילדיה בסוף החודש, אמרה: "בכל דירה שאני מוצאת ואנחנו מגיעים כבר לכמעט הסכם, בעלי הדירה פשוט מסרבים להשכיר לי כי אני עצמאית והם לא רוצים להסתכן. עם אחד מהם דיברתי וכבר הסכמתי לשלם כמה חודשים מראש אבל לא רוצים לקחת". ווסר אף הציגה את צילומי השיחות בוואטספ עם המשכירים שמעלים תמונה עגומה.
5 צפייה בגלריה
צילומי המסך בין זרינה למשכירים
צילומי המסך בין זרינה למשכירים
השיחות בין זרינה למשכירים

בהקלטה של שיחתה עם בעלת הדירה נשמעת זרינה ווסר שואלת מדוע היא לא יכולה לקבל את הדירה.
בעלת הדירה: "תראי עכשיו קודם כל יש את העניין הזה של הקורונה. ועם הקורונה אז אין כל כך אירועים נכון? אני מבינה שאת עוסקת בזה".
זרינה: נכון.
בעלת הדירה: זה די קשור למצב בעצם שאנחנו נמצאים.
זרינה: זה נכון אבל זה לא משהו שצריך להדאיג אותך.
בעלת הדירה: למה?
זרינה: כי זה התפקיד שלי לדאוג לזה.
בעלת הדירה: כן אני יודעת אבל כולנו רוצים להיות בטוחים את יודעת, שלא יהיו בעיות.
5 צפייה בגלריה
זרינה ווסר
זרינה ווסר
זרינה ווסר
(צילום: קירה קלצקי)
ווסר טוענת שעד כה סירבו לה ארבעה בעלי דירה בשל העובדה שהיא עצמאית.
את מפחדת למצוא את עצמך ברחוב? "אני אופטימית ומאוד מקווה שתוך שבועיים הפתרון ימצא. אבל זה מתסכל מאוד מבחינת הילדים שלא יודעים איפה הם ילמדו, איפה הם יגורו ומה יהיה איתם מחר".
מה את אומרת להם כשהם שואלים אותך? "אני שם בשבילם, אנחנו כקבוצה אחת תומכים אחד בשני. יש לי ילדים מקסימים בן 21, בת 13 ובן 9 והם כולם מאוד תומכים בי ומרגיעים אותי ואני מרגיעה אותם".