אחרי שאביה, נשיא איחוד הצלה אלי ביר, חלה בקורונה ואושפז במצב קשה, בתו ליבי החליטה שאף שהגבלות משרד הבריאות אוסרות על חתונות - היא תערוך את האירוע שלה במסגרת הפגנה, ובכך תעמוד בכללים. "תכננו לחכות להנחיות החדשות של פתיחת האולמות, אבל זה לא נראה באופק בזמן הקרוב, ואנחנו אמורים להתחתן עוד שבוע וחצי-שבועיים", סיפרה היום (ד') בריאיון לאולפן ynet. היא ציינה כי הרעיון לציין את החתונה במתכונת של הפגנה היה של אמה.
2 צפייה בגלריה
ליבי ומאיר
ליבי ומאיר
ליבי ומאיר
(צילום: מאיר יזדי)
"אימא שלי אמרה שאם יש הפגנות של 10,000 בני אדם והכל עם אישור משטרתי, למה שלא נעשה את החתונה כהפגנה? המשפחה הגרעינית היא יותר מ-38 בני אדם, והאישור מתיר רק 19 מוזמנים. איך אנחנו יכולים לקיים חתונה כזאת?", שאלה.
- אבא שלך היה במצב קשה בגלל הקורונה. אתם מכירים את המחלה, את רוצה לסכן חלילה אורחים שלך שיבואו לחתונה? "המצב בחוץ כואב לי מאוד, ובגלל שחוויתי את המצב הזה, אני רואה שאנשים יוצאים בכל מקרה ולא שומרים על הנחיות. אנחנו רוצים לעשות חתונה עם המשפחה הגרעינית, שזה לפחות 50 בני אדם, תוך כדי שמירה על ההנחיות. אני רואה שיש בחוץ מלא הפגנות, ואומרים שזה לא מידבק".
ביר הוסיפה כי היא לא מבינה מדוע אזרחים יכולים לבלות בפארקים - אך לא לקיים חתונה. "אתמול הייתי בגן סאקר בירושלים, הסתובבתי עם האוטו וראיתי התקהלות מטורפת של אנשים שעושים מנגל בלי מסכה. למה זה כן ואנחנו לא?", אמרה.
- זה לא קצת ילדותי לתהות למה הם לא מקבלים קנס? "ההפך, אני חושבת שחתונות זה במקום הראשון. לפני שמעסיקים ילדים בחופש הגדול ומבלים. יש כל כך הרבה זוגות שמחכים להתחתן וכל כך הרבה אירועים שמחכים לקרות".
- אף אחד לא מונע ממך להתחתן, הבעיה היא האירוע. "אני רוצה להתחתן עם המשפחה שלי, שזה תשעה אנשים לפחות ועוד לא דיברתי על הסבתות והרבנים שיקדשו אותנו, והמשפחה של בן הזוג שלי היא לפחות 30 בני אדם".