רחפן חדר לשטח ישראל, שעות לפני אזעקות שהופעלו מחשש לחדירה נוספת: אזעקות נשמעו מעט אחרי השעה 8:30 בבוקר (יום ו') בחלקים נרחבים מהגליל העליון ומהגליל המערבי, וכחצי שעה לאחר מכן עדכנו בצה"ל כי מדובר באזעקות שווא בעקבות חשד לחדירת מל"ט.
מאוחר יותר עדכנו בצה"ל כי הלילה אותר רחפן שחדר לשטח מדינת ישראל באזור החרמון במרחב הגבול עם לבנון. הרחפן היה במעקב הכוחות והופל על ידי כוח צה״ל. במקום נערכות סריקות. "צה״ל נמצא במוכנות גבוהה בזירה הצפונית ולא יאפשר כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל", אמרו בצבא. גורמים צבאיים אמרו כי אין קשר בין הפלת הרחפן לחשד השווא לחדירת כלי טיס.
3 צפייה בגלריה
מסוקים חגים מסביב למזל"ט בצפון
מסוקים חגים מסביב למזל"ט בצפון
מסוקים חגים בצפון, הבוקר
האזעקות נשמעו הבוקר הן סמוך לגבול לבנון והן באזורים מרוחקים יחסית מהגבול כמו בית ספר שדה מירון, פקיעין וחורפיש. מטוסים ומסוקים הוזנקו, וכאמור הופרך חשד לחדירת רחפן, כפי שאירע כמה שעות קודם לכן. בנוסף הבהירו בפיקוד העורף כי לא בוצע ירי לעבר ישראל. האזעקות נשמעו באבירים, אלקוש, בית ספר שדה מירון, חורפיש, נטועה, פסוטה, פקיעין, צבעון, צוריאל, דוב''ב, מתת וסאסא.
לפני כן אמרו תושבים בקיבוצים בגליל כי קיבלו הנחיה מהרבש"צים להיכנס למרחבים מוגנים, "אבל לא שמענו מעבר לאזעקה. הכול שקט". במקביל לאזעקות נצפתה בצפון פעילות אווירית אינטנסיבית של חיל האוויר, בין היתר של מסוקי קרב.
3 צפייה בגלריה
גבול הצפון
גבול הצפון
גבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)

3 צפייה בגלריה
הגבול
הגבול
כוחות בגבול הצפון
(צילום: אביהו שפירא)
אתמול בערב, ובתום הערכת מצב מטכ״לית, החליט הרמטכ״ל רא"ל אביב כוכבי, על שימור ההערכות המבצעית בזירה הצפונית. עם זאת, הרמטכ״ל הורה לקיים סבב יציאות שיאפשר אורך נשימה לכוחות.
המתיחות בצפון החלה לאחר שפעיל הארגון עלי כאמל מוחסן נהרג בתקיפה באזור שדה התעופה של דמשק. בחיזבאללה איימו - לפני אסון הפיצוץ בביירות - כי יגיבו, ולפני כשבוע אמרו בצה"ל כי סוכל פיגוע של חיזבאללה באזור הר דב. אז, לפי ההודעה, צה"ל שיבש חדירה של 5-3 מחבלים חמושים שהיו בדרכם לפגע וחצו את הגבול הבינלאומי למרחק של כמה מטרים בודדים.
פורסם לראשונה: 08:37, 07.08.20