349 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה ומספר המונשמים עומד על 97. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (יום ג') עולה כי אתמול אובחנו 1,801 חולי קורונה חדשים ומחצות עד הבוקר אובחנו 270 נדבקים חדשים, בהם תינוקת בת 22 יום שאובחנה בבית החולים פוריה בטבריה.
אתמול התקבלו תוצאות של 22,396 בדיקות. מספר הנפטרים במגפה עומד על 554 בני אדם - זינוק של שמונה מאתמול. מבית החולים פוריה נמסר כי לפנות בוקר אושפזה תינוקת בת 22 יום עם 38 מעלות חום. בבדיקה התברר שהיא חיובית לקורונה. שני ההורים תושבי טבריה חיוביים גם הם ונמצאים בבידוד ביתי.
2 צפייה בגלריה
 מעבדת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
 מעבדת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
מעבדת קורונה בבית החולים ברזילי באשקלון
(צילום: AFP)
בישיבת קבינט הקורונה אתמול אירע עימות ראשון בין הפרויקטור פרופ' רוני גמזו לבין כמה משרי הממשלה. הסיטואציה הייתה שונה מהרגיל - הפעם דווקא הרופא גמזו היה זה שתמך בהקלות נוספות, ואילו ראש הממשלה וכמה מהשרים העדיפו להטיל הגבלות חדשות.
שרים בקבינט מתחו לראשונה ביקורת על גמזו ממה שהגדירו "חוסר הקונקרטיות של ההצעות שהביא לשולחן". גמזו, שבמסיבת העיתונאים הראשונה שלו ובראיונות השונים לאחר מכן הביע את התנגדותו הנחרצת להטלת סגר כללי, הביע בדיון תמיכה בביטול הגבלות סוף השבוע, ובפתיחת גני שעשועים.
פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, תמך בהצעת גמזו - אבל כאמור חלק מהשרים סברו אחרת. כל זאת, לאחר שבמצגת שפרסם המטה לביטחון לאומי הבוקר הובעה במרומז תמיכה בסגר כללי בשבועיים האחרונים של אוגוסט.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מנה את האופציות השונות, "במטרה להימנע מסגר כללי", וראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בדיון כי יש להטיל סגר מלא בסוף השבוע - או לבטל את ההגבלות בסוף השבוע. גם שר הפנים אריה דרעי ושר החוץ גבי אשכנזי הצטרפו לדבריו.
הסיכום בדיון היה שגמזו ייקח בחשבון את כל האפשרויות שהועלו בדיון - סגר לילי, סגר מלא בסוף שבוע, הגבלות לפי מרחב ולא לפי ענף עסקי - וייתן תוכנית מלאה שמטרתה להוריד תוך שלושה שבועות את מספר החולים היומי אל מתחת ל-400. הדרישה ממנו היא להביא הצעת פעולה קונקרטית.
מנתונים בלעדיים שהגיעו לידי ynet עולה כי 415,767 אלף ישראלים חויבו להיכנס לבידוד במהלך חודש יולי כתוצאה מחשיפה אפשרית לחולי קורונה, זאת באמצעות הודעות איכוני שב"כ, חקירות אפידמיולוגיות ויוזמה אישית.
לפי הנתונים, קיים פער אדיר בין כמות האנשים שהוכנסו לבידוד בעקבות איכוני שב"כ לאלו שנאלצו לעשות זאת בעקבות חקירה אפידמיולוגית: כ-246 אלף הונחו להיכנס לבידוד באמצעות הודעות איכון, לעומת כ-67 אלף בלבד כתוצאה מחקירה אנושית.
עוד עולה כי מספר הישראלים שהוכנסו לבידוד מיוזמתם האישית ולא דרך מערך חקירות גבוה באופן משמעותי ועומד על כ-100 אלף. יש להדגיש כי בפרק הזמן המדובר שוחררו קרוב ל-50 אלף בני אדם מבידוד לאחר קבלת ערעורם בעקבות ההנחיה הראשונית.