כ-400 חסידים שהגיעו לאוקראינה כדי לחגוג את ראש השנה באומן מעוכבים כעת בשדה התעופה בקייב. החסידים הגיעו מכל העולם, כולל מישראל, חרף הודעת אוקראינה על איסור כניסת זרים לשטחה. גורם ישראלי אמר כי "עוד ועוד אנשים מגיעים מכל העולם, מתחכמים. חשבו שהם יכולים לעבוד על האוקראינים. זה לא רק נגד הישראלים - הגבול סגור לכל אזרח זר".

3 צפייה בגלריה
(חסידים בשדה התעופה בקייב)
שגרירות ישראל באוקראינה מתארגנת עם הרב הראשי של אוקראינה, משה אסמן, כדי להביא לשדה התעופה 400 מנות לשבת. השגריר הישראלי, הרב יואל ליאון, מנסה להביא למקום גם ספר תורה.
גם היום ממשיכים חסידי ברסלב להגיע לאוקראינה מכל העולם, חרף החלטת ממשלת אוקראינה לסגור את הגבול החל מחצות. כלל החסידים סורבו כניסה, אך לפי מידע שהגיע לגורמים ישראלים, ישנן טיסות נוספות שאמורות להגיע מארה"ב וגם עליהן יש חסידים רבים.
גם בשדה התעופה בלבוב יש 30 חסידים, שהתחכמו וניצלו פריצה בהחלטה האוקראינית, שלפיה מותר להיות בקונקשן בשדה עד 48 שעות. הם הגיעו בטיסה מרומא שהייתה אמורה להמשיך ללונדון - אך נותרו בשדה. פקחי ההגירה עלו על התרגיל, ולא אפשרו לחסידים להיכנס.
אחד החסידים שתקועים בקייב, נתן ליאור, אמר ל-ynet כי "היחס של האוקראינים לא כזה נורא ביחס לכל שנה. הם תמיד אלימים ואכזריים. ניסו להעלות בכוח אנשים לטיסות, הכריחו אנשים לחתום על וויתור ועל שליחה חזרה לארץ וקצת צעקו, אז אנשים חלשים יותר חתמו. לא כזה נורא". לטענתו, "האוקראינים לא הכניסו רק מי שיש לו חזות חרדית או דרכון ישראלי".
בינתיים, גם רבים מהתושבים המקומיים מתנגדים להגעת מתפללים למתחם הקבר השנה בזמן המגפה, ורבים מהם התעמתו אתמול עם קבוצת חסידים שהגיעה לאומן לפני שהאיסור האוקראיני נכנס לתוקף. התושבים דרשו מהחסידים לעזוב את המקום, וחלקם אף השמיעו קריאות אנטישמיות בוטות.
בתוך כך, המחאה בחסידות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והמפלגות החרדיות ממשיכה, ובקבוצות הוואטסאפ החסידים משתמשים במילים קשות ומפיצים תמונות של נתניהו בלבוש נאצי.
3 צפייה בגלריה
(תיעוד: נתניהו במדי אס.אס בקבוצת הוואטסאפ של חסידי ברסלב)
אחד החסידים, חיים וייצהנדלר, השווה את נתניהו ליוסף סטלין ואמר ל-ynet כי "סטלין החריב כל סממן יהודי ולא נתן לחסידים להגיע לקבר רבי נחמן. המעשים היום הם אותם מעשים. כואב שיהודי, אחד משלנו, לא מבין מה זה הציון של רבי נחמן. אין שום הבדל בין השנים שסטלין שלט לבין היום מבחינת היחס ליהודים. דורשים מממשלה זרה למנוע מיהודים להתקבץ ולהתפלל יחד.
"אנחנו פונים לנציגים שלנו בכנסת לא מעט, אבל אנחנו לא רואים את העשייה שלהם", הוסיף ביחס לסיעות החרדיות. "לא רואים אותם דופקים על השולחנות בשביל חסידי ברסלב. בבחירות הבאות לא ניתן להם את הקול שלנו. מה ההבדל בין ההתקבצות בהפגנות בבלפור לבין ההתקבצות בקבר של רבי נחמן?".