4 צפייה בגלריה
פייסל בן פרחאן שר החוץ סעודיה ערבי הסעודית
פייסל בן פרחאן שר החוץ סעודיה ערבי הסעודית
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן
(צילום: רויטרס)
שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן התייחס היום (רביעי) לראשונה להסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות והדגיש כי סעודיה "מחויבת ליוזמת השלום הערבית". עוד אמר כי "לא תהיה נורמליזציה עם ישראל בלי הסכם עם הפלסטינים".
הוא הוסיף: "אנו מחויבים לשלום כאופציה אסטרטגית, והסיפוח של ישראל הוא צעד לא חוקי. אנו מברכים את המאמצים העילאיים להשגת שלום באזור ומניעת סיפוח אדמות פלסטיניות". הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים משותפת של שר החוץ הסעודי ושר החוץ הגרמני.


בתוך כך, אתמול, בעקבות פריצת הדרך ביחסים בין ירושלים ואבו דאבי, שוחח שר החוץ גבי אשכנזי עם חמישה שרי חוץ ערבים ודן איתם בהתפתחויות. שניים מהם הם שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ של עומאן, יוסף בן עלווי בן עבדאללה.

4 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי יוסוף בן עלאווי
גבי אשכנזי יוסוף בן עלאווי
אשכנזי ובן עלאווי
(צילום: רועי אברהם, שאול גולן)
סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות פרסמה כי ראש המוסד יוסי כהן נועד באבו דאבי עם היועץ לביטחון לאומי של איחוד האמירויות, שייח' תאנון בין זאיד. עצם העובדה שסוכנות הידיעות הרשמית של הנסיכות מאשרת את ביקורו של ראש המוסד היא לא פחות מ"רעידת אדמה".
4 צפייה בגלריה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
דגלי ישראל ואיחוד האמירויות בנתניה
ראש המוסד יוסי כהן
(צילום: רויטרס)
שייח' תאנון בין זאיד אישר שאיחוד האמירויות מחויבת לעיקרון של שלום וסובלנות, כמו גם קידום דיפלומטיה שתורמת להגדלת היציבות באזור. "איחוד האמירויות לא תחסוך כל מאמץ כדי להגיע ליעד הזה", הדגיש.
בדרכו חזרה לארץ צפוי כהן לבקר גם במנאמה, בירת בחריין, לשיחות המשך בנסיכות שלפי כל ההערכות היא המדינה הבאה בתור להסכם שלום עם ישראל.