בישראל שר הבריאות אמנם מקווה לנס שימנע את הצורך להטיל מחדש סגר, אך ברחבי העולם עוד ועוד מדינות ומחוזות מטילים מחדש הגבלות תנועה והגבלות אחרות בעקבות התפרצויות מחודשות של הנגיף, שעד כה גבה את חייהם של יותר מ-578 אלף איש ברחבי תבל והדביק כ-13.5 מיליון איש.
8 צפייה בגלריה
פלורידה מיאמי ביץ' חוגגים למרות ה קורונה ארה"ב
פלורידה מיאמי ביץ' חוגגים למרות ה קורונה ארה"ב
חוגגים במיאמי ביץ', פלורידה. "יש כאלו שלא מאמינים שהווירוס קיים"
(צילום: AFP)

ביוון, למשל, נכנסה היום לתוקף הנחיה חדשה שדורשת ממי שנכנס למדינה מהגבול היבשתי עם בולגריה להציג תוצאות שליליות של בדיקת קורונה. הרשויות דורשות שהבדיקה תיערך 72 שעות לפחות לפני המעבר בגבול, ושהתוצאות יתורגמו לאנגלית. הכללים החדשים, שהוכרזו בעקבות זינוק במספר התיירים שאובחנו כנשאים ביוון, הביאו לצניחה במספר הכניסות למדינה.
באוסטרליה הרשויות קראו לתושבי העיר השנייה בגודלה, מלבורן, להישמע לכללי הסגר – או להתמודד עם הגבלות חמורות אף יותר. כבר שבוע שמוטל על מלבורן, עיר עם חמישה מיליון איש, ועל כמה מיישובי הסביבה, סגר שנועד לבלום התפרצות קורונה שם. הסגר אמור להימשך שישה שבועות. "הזמן לאזהרות, הזמן לוויתורים, נגמר", אמר ראש ממשלת מדינת-המחוז ויקטוריה, דניאל אנדרוז. "אנחנו נמצאים במצב מאוד חמור וקטלני", הוא הזהיר.
8 צפייה בגלריה
מחסום סגר ב מלבורן אוסטרליה חשש מ קורונה
מחסום סגר ב מלבורן אוסטרליה חשש מ קורונה
מחסום מחוץ למלבורן. "הזמן לוויתורים נגמר"
(צילום: רויטרס)
הקריאה לתושבים להישמע להנחיות נעשתה ימים ספורים לאחר שקבוצת אוסטרלים נקנסה בסכום של 18,000 דולר בעקבות מסיבה ביתית גדולה שערכו, ואשר נחשפה בעקבות הזמנה ענקית שעשו מסניף של רשת המזון המהיר KFC. "החשש שלנו הוא במיוחד מהמסיבות וההתאספויות – אנשים משחקים פוקר, אנשים עורכים מסיבות", אמר ניק נוגנט, סגן מפקד המשטרה בוויקטוריה. "בבקשה תפסיקו".
בסרביה, אחרי שהפגנות סוערות בשבוע שעבר גרמו לשלטונות לסגת מכוונתם להטיל עוצר על הבירה בלגרד, צוות חירום שהקימה הממשלה למאבק בנגיף הודיע על הרחבת האיסור על התקהלויות של יותר מ-10 איש מהבירה לכל רחבי המדינה. על כל התושבים לעטות מעתה מסכה במקומות שבהם אין אפשרות לשמור על מרחק של לפחות 1.5 מטר, כמו למשל תורים בחנויות או בתחנות אוטובוס.
8 צפייה בגלריה
מחאה נגד הגבלות קורונה ב בלגרד סרביה
מחאה נגד הגבלות קורונה ב בלגרד סרביה
המחאה בשבוע שעבר בבלגרד נגד העוצר. במקום זאת יוטלו הגבלות אחרות
(צילום: רויטרס)
גם בהונג קונג, שעד כה נחשבה לסיפור הצלחה במאבק בקורונה, נכנסו היום לתוקף הגבלות חדשות בעקבות התפרצות מחודשת בשטחה. מעתה אסורות בעיר התקהלויות של יותר מארבעה בני אדם, מסעדות יוכלו מהשעה 6 בערב לספק רק שירותי טייק-אוויי ולמשך שבוע אחד נסגרו מכוני הכושר וסלוני היופי. למרות שרוב תושבי העיר עטו על עצמם מסכות מבלי שנדרשו לכך, מעתה הרשויות שם מחייבות עטיית מסכה בתחבורה הציבורית, ומי שלא יעשה כן מסתכן בקנס בגובה של 650 דולר.
גם ביפן גובר החשש, אם כי שם טרם הוכרזו הגבלות חדשות. מושלת טוקיו, יוריקו קויקה, הזהירה מפניה עלייה בהיקף ההדבקה באזור הבירה ואמרה כי הרשויות שם נמצאות כעת בכוננות לקראת אפשרות של התפרצות של ממש. היא קראה לתושבי העיר ולבעלי העסקים להגביר את מאמציהם למנוע מקרי הדבקה.
8 צפייה בגלריה
עם מסכות מסכה ב הונג קונג קורונה
עם מסכות מסכה ב הונג קונג קורונה
עד עתה נחשבה לסיפור הצלחה. עם מסכות בהונג קונג
(צילום: MCT)
בהודו, בה הנגיף ממשיך להשתולל, ייכנס מחר לתוקף סגר על מדינת-המחוז ביהר, שבצפון-מזרח המדינה. בביהר יש כ-125 מיליון תושבים, והסגר שם צפוי להימשך 15 יום. במרכז ההייטק של הודו, בנגלור, כבר החלו סגר למשך שבוע אחד.
בדרום אפריקה, המדינה המפותחת ביבשת הענייה, חידשו השבוע את העוצר הלילי ואסרו מחדש מכירת אלכוהול, בתקווה להפחית בכך את מספר המטופלים בבתי החולים שמוצפים בחולי קורונה. הרשויות כבר נקטו בצעדים אלו בגל הקודם, ודיווחו אז שאיסור מכירת האלכוהול הביא לצניחה של 60% במספר מקרי החירום הרפואיים שמגיעים לבתי החולים ושנובעים משתיית משקאות חריפים.
8 צפייה בגלריה
אב נושא את בתו לבדיקת קורונה בניו דלהי
אב נושא את בתו לבדיקת קורונה בניו דלהי
אב נושא את בתו לבדיקת קורונה בניו דלהי
(צילום: רויטרס)
גם בספרד, במחוז האוטונומי של קטלוניה, נאבקים שוב בהתפשטות הנגיף. אחרי שכבר הוטל סגר על העיר ליידה וסביבתה, מהיום בחצות הוחמרו ההגבלות וכעת על 160,000 התושבים שם אסור לצאת מהבית אלא אם יש להם סיבה מוצדקת לכך. האזור כולו נסגר, והמשטרה הציבה בו כמה מחסומים. ברים ומסעדות יכולים לספק אך ורק שירותי טייק-אוויי או משלוחים. בעיירה בשם ל'הוספיטלט דה יוברגאט שבפרברי ברצלונה, עשרות אנשים התאספו אתמול מחוץ למרכז בריאות מקומי כדי לעבור בדיקת קורונה, אחרי שמספר הנדבקים היומי שם זינק מכמה עשרות ליותר מ-200 בתוך ימים ספורים.
בארה"ב, מוקד ההתפרצות המרכזי של הנגיף ברחבי העולם, עם יותר מ-3.4 מיליון נדבקים ו-136 אלף מתים, עוד ועוד מדינות עוצרות את הליך פתיחת הכלכלה ההדרגתי שלהן וחלקן אף מטילות מחדש הגבלות. בקליפורניה, המדינה המאוכלסת בארה"ב עם 40 מיליון תושבים, הודיע השבוע המושל גווין ניוסם על סגירתם מחדש של מסעדות, ברים, בתי קולנוע, גני חיות ומוזיאונים.
8 צפייה בגלריה
מושל קליפורניה
מושל קליפורניה
שוב הגבלות על מסעדות ובתי קולנוע. מושל קליפורניה גווין ניוסם
(צילום: AP)
בפלורידה, שמסתמנת יותר ויותר כמוקד המרכזי של התפרצות הנגיף כעת בארה"ב, מתלוננים התושבים בעיר מיאמי ביץ' על מבלים שלא נשמעים להנחיות. בימים האחרונים הופצו סרטונים ברשתות החברתיות שבהם נראים חוגגים ללא מסכות רוקדים ברחובות, מצטופפים במכוניות שהפכו ל"מועדונים" מאולתרים או יושבים בצפיפות ושותים אלכוהול.
"זה סיפור של שתי ערים", אמר ראש העיר מיאמי ביץ', דן גלבר. "התושבים שלנו די ממושמעים, אבל המבקרים לא לגמרי ויש אזורים בעיר שבהם התחושה היא שהאנשים היחידים שם הם כאלו שחושבים שהווירוס לא קיים". הרשויות בעיר מתכוונות להגביר את הנוכחות המשטרתית, בתקווה שהדבר ימנע התקהלויות המוניות ויעודד אנשים לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסכה ואת בעלי המסעדות להקפיד על ההנחיות.
8 צפייה בגלריה
פלורידה מיאמי ביץ' חוגגים למרות ה קורונה ארה"ב
פלורידה מיאמי ביץ' חוגגים למרות ה קורונה ארה"ב
המשטרה תגביר נוכחות. במיאמי ביץ', פלורידה
(צילום: AFP)
בפלורידה דיווחו היום הרשויות על יותר מ-10,000 נדבקים חדשים ביממה החולפת, ובסך הכול אובחנו בה כבר יותר מ-300,000 נדבקים. ביום ראשון נרשם בה שיא יומי של נדבקים, 15,000, נתון ששבר את השיא היומי מבין כלל מדינות ארה"ב, אותו רשמה ניו יורק בשיא המגפה באפריל. גם מספרי המתים בפלורידה עולים, ואתמול מתו בה 112 חולים, הפעם השלישית השבוע שבה המספר הזה עומד על יותר מ-100. בסך הכול מתו בפלורידה יותר מ-4,600 חולי קורונה.
בסוכנות הידיעות רויטרס שוחחו במיאמי ביץ' עם כמה מבקרות מניו יורק, לבושות בביקני ועם מסכות על פניהן. הן אמרו כי הזינוק בפלורידה לא מדאיג אותן. "אנחנו יודעות שיש פה מגפה אבל זה לא כאילו שאת לא הולכת לחיות את החיים שלך", אמרה תאמיה יאנג, בת 36 שעובדת בשירות הדואר ומבקרת בפלורידה יחד עם אמה ושתי בנותיה. "הכול סגור ממילא, אז זה לא כאילו שאפשר ליהנות במיאמי".