אחרי התיעוד המשפיל - פנייה להתערבות משטרתית: משפחת שני הילדים הבדואים שצולמו לפני חמש שנים על ידי כוכב הילדים רועי עוז (רוי בוי) הגישה בצהריים (יום ג') תלונה נגדו במשטרת מעלה אדומים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסף א-סאנע ואביהם של הילדים הבדואים שצולמו
עו"ד יוסף א-סאנע ואביהם של הילדים הבדואים שצולמו
עו"ד יוסף א-סאנע ואביהם של הילדים הבדואים שצולמו אחרי שהגישו את התלונה
האב, לאפי הדאלין, סיפר היום: "הופתעתי והתביישתי כשראיתי את התמונות והסרטון. כולם התקשרו אלי ואמרו שראו את זה. התביישתי כי האיש התייחס לילדים שלי כמו קבצנים שהולכים בכביש. הילד אומר לי שהוא לא רוצה לצאת מהבית. דודים שלו קוראים לו והוא בורח ונכנס פנימה. הוא אמר שהוא מקווה שהקורונה תמשך כדי שלא יפתחו את בתי הספר".
איימן, אחד מהילדים שהופיע בסרטון אמר: "אני ואח שלי הלכנו ליד הכביש. האיש קרא לנו והציע לנו עוגיה. הלכתי ולקחתי ממנו. אני מרגיש מושפל לאחר שהבנתי שהוא עשה מזה סרטון שכולם רואים. אני לא רוצה ללכת לבית הספר".
ביום שבת פורסם ברשתות החברתיות סרטון שבו תיעד עוז את משפחתו במהלך טיול בנגב. הוא פנה לשלוש בנותיו שישבו ברכב: "מי רוצה להאכיל בדואי?", ובהמשך העביר להן עוגיות - כדי שייתנו אותן לשני הילדים הבדואים שהסתכלו עליהם.
2 צפייה בגלריה
רוי בוי
רוי בוי
רוי בוי והילדים הבדואים שהושפלו
(צילום מסך)
מחברת יחסי הציבור pr public line נמסר כי פרקליטה של המשפחה, עו"ד יוסף א-סאנע, מאיגוד עורכי הדין הערבים בנגב, מלווה את המשפחה. לפי ההודעה, המשפחה החליטה להגיש תלונה נגד עוז בגין גילויי גזענות, צילום ופרסום קטינים ללא אישור ובניגוד לחוק והשפלה.
בוועדת זכויות הילד בכנסת נערך אתמול דיון חירום בנוגע למעמד הילדים הערבים-בדואים וחינוך נגד גזענות. במקביל, ראש מועצת אל קסום, סלאמה אל אטראש, הגיש כבר שלשום תלונה נגד עוז בתחנת באר שבע.

ההתנצלות

כוכב הילדים העלה כמה סרטוני התנצלות במקביל לדיווח שלפיו הוקפאו צילומי העונה הבאה של תוכניתו בערוץ ג'וניור. "אין לי מילים להביע את הצער הכבד שגרמתי לאנשים, שגרמתי לציבור הבדואי היקר. אין לי מילים לחשוב בכלל על הנזק שעשיתי. אני מתנצל מעומק ליבי על הסרטון המטופש המיותר והנורא הזה", אמר עוז.
הוא הוסיף: "הכעס הגדול מוצדק לחלוטין, טעיתי טעות ענקית, טעות מרה. מאז שאני ילד קטן שאבתי השראה מהבדואים, כל הדמות של רוי בוי - של אוהב טבע - היא מאחיי הבדואים, גדלתי איתם, הם לימדו אותי לרכוב, הם לימדו אותי לחפש בעלי חיים. כל הידע שיש לי רק מהם. זה לא משקף אותי, למרות שזה נראה ככה".
אבי הילדים אמר שהוא לא מקבל את התנצלויותיו של עוז: "זה כמו לדקור מישהו עם סכין ואחר כך לומר לו 'אני מצטער'".