משטרת בלגיה חוקרת את מותו של צעיר ממוצא אלג'יראי, שמת בבית החולים אחרי מעצר אלים בעיר אנטוורפן. מותו של הצעיר עורר זעם בבלגיה והוביל להשוואות למותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד בארה"ב. השוטר שדרך על פלויד בזמן המעצר, גם כשהתחנן שאינו יכול לנשום, הואשם ברצח.
המקרה היה ביום ראשון מחוץ לבית קפה באנטוורפן. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה שוטר דורך על גבו של העצור בן ה-29, בזמן שהוא ושוטר נוסף מצמידים אותו לקרקע.
2 צפייה בגלריה
בלגיה אנטוורפן חשוד מת אחרי מעצר
בלגיה אנטוורפן חשוד מת אחרי מעצר
המעצר של אכרם
דובר במשטרה אמר שהצעיר שנעצר "היה נסער מאוד" ושהשוטרים הגיעו לעצור אותו מכיוון שניסה לתקוף אנשים. השוטרים שהגיעו לזירה סיפרו שהוא סבל מפציעת ראש, וככל הנראה היה שיכור.
לפי הדיווחים הצעיר איבד את הכרתו במהלך המעצר, והמשטרה הזעיקה סיוע רפואי. הצוות שהגיע ביצע החייאה בצעיר ופינה אותו לבית החולים, שם מת כעבור כמה שעות.
בתקשורת המקומית פורסם רק שמו הפרטי של הצעיר, אכרם. מותו זעזע את בלגיה ורבים השוו בין אכרם לג'ורג' פלויד. ברשתות החברתיות מחו נגד המשטרה וצירפו את ההאשטאגים "צדק לאכרם" ו"רצח באנטוורפן".
גל המחאה העולמי בעקבות מותו של פלויד הגיע גם לבלגיה, ואלפים יצאו לרחובות למחות נגד הגזענות והאלימות המשטרתית. לפי BBC יותר מ-80,000 בלגים חתמו על עצומה שקוראת לבריסל להסיר את הפסלים של המלך לאופולד השני, שבתקופה הקולוניאליסטית שלט ב"מדינת קונגו החופשית" (כיום הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו) והיה אחראי לרצח של מיליוני אפריקאים. באנטוורפן כבר הוסר פסל של המלך אחרי הפגנות בעיר.