פרשת האונס באילת עוררה מחאה ציבורית נרחבת, אבל הותירה הרבה מאוד שאלות פתוחות, שבמשטרה עדיין לא יודעים לענות עליהן. מה קרה בחדר מלון "הים האדום" באילת? מי היו האנשים במסדרונות? והאם ניסו להסתיר את האונס? אלה הפרטים שידועים וכיווני החקירה.

איך נודע על האונס? ומה קרה בעקבותיו?

הנערה הגיעה לתחנת המשטרה באשקלון לפני כעשרה ימים והתלוננה שנאנסה בחדר במלון "הים האדום" באילת יומיים קודם, לדבריה, החשודים פנו אליה וסיפרו שיש להם סרטונים שמתעדים את המעשה.
המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד בפיקודו של סגן-ניצב דורון אלוני, שבו פועלים כעשרים חוקרים וחוקרות שמתמחים בעבירות מין ובאמצעים טכנולוגיים.
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום אילת
מלון הים האדום אילת
מלון הים האדום אילת
ביומיים האחרונים נכנסה לתמונה עו"ד רותם יוחנני-הרציון מהפרקליטות, שמלווה את התיק וחשופה לכל מידע שעתיד להתגבש לכדי כתב אישום.

מה ידוע למשטרה נכון לעכשיו?

במשטרה סבורים שהנערה נאנסה על ידי לפחות שני חברים בוגרים, שנעצרו בעקבות החקירה, שבידיהם גם סרטונים שמתעדים את האונס.
בנוסף, המשטרה מחזיקה בתיעוד של מצלמות האבטחה שתיעדו במשך שעות רבות את מה שהתרחש במסדרון מול החדר שבו נאנסה הנערה.

כמה חשודים נעצרו עד עכשיו?

עד כה נעצרו 11 בני אדם בחשד למעורבות באונס הנערה. שני צעירים בני 27 מחדרה נעצרו בחשד לאונס הנערה, זמן קצר לאחר שהיא התלוננה במשטרה.
בימים שעברו מאז נעצרו עוד תשעה נערים בני 17 ממושבים באזור הדרום, חלקם חשודים גם כן באונס הנערה, ואחרים במעורבות באירוע, כלומר שהיו עדים לאונס ולא מנעו אותו.

כמה גברים השתתפו באונס?

נכון לשלב זה ידוע על לפחות שלושה חשודים באונס – שני צעירים בני 27 ונער בן 17. הנערה שנאנסה אמרה במשטרה שבצל מצבה היא לא יודעת להגיד כמה גברים אנסו אותה. במשטרה מגדירים את האירוע כחמור ביותר, ללא קשר לכמות האנסים.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בירושלים על האונס הקבוצתי של הנערה בת ה16 באילת
הפגנה בירושלים על האונס הקבוצתי של הנערה בת ה16 באילת
מפגינה עם שלט "30". המספר הוא טענה של החשוד, שהתגלתה לא מדויקת
(צילום: שלו שלום)
המידע שלפיו שלושים גברים השתתפו באונס הנערה הגיע מפיו של החשוד הראשון בפרשה. בחקירתו במשטרה הוא טען שקיים יחסי מין בהסכמה עם הנערה והוסיף: "מה אתם רוצים ממני? אני בסך הכל עמדתי שם בתור כמו כולם, והיו שם בערך שלושים גברים שנכנסו ויצאו מהחדר". מאוחר יותר התברר שגרסתו אינה מדויקת.

למה מנהלת המלון נעצרה?

מנהלת המלון נעצרה היום בחשד לשיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע. במשטרה חושדים שהיא ידעה בזמן אמת על האונס ולא פעלה לעצור אותו. חשד נוסף הוא שהמנהלת ניסתה לתאם גרסאות עם עובדים נוספים במלון.
בן זוגה טען בפייסבוק כי רעייתו עוברת "אונס נפשי". "היא אמא לילדים! אתם ירדתם מהפסים? רוצים לתפוס שעיר לעזעזאל. בואו גיבורים תתמודדו מולי, אתם מנסים להרוג אותה לאט ובטוח".
3 צפייה בגלריה
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום באילת
מלון הים האדום. המנהלת חשודה בשיבוש הליכי חקירה ואי מניעת פשע

מה כיווני החקירה כעת?

במשטרה מתמקדים עכשיו בשני כיווני חקירה מרכזיים. הראשון הוא לנסות לגלות מי הגברים שתקפו פיזית את הנערה ואנסו אותה. במקביל, חוקרים במשטרה מי ידעו על האונס ולא עצרו את הזוועה בזמן אמת.