אוניית המשא היפנית, שעלתה על שרטון סמוך לחופי מאוריציוס בחודש שעבר, נחצתה היום (שבת) לשניים. כך הודיעו הרשויות במדינה. מדענים אמרו כי זה האסון האקולוגי הגדול ביותר שפגע במדינה.

טונות רבות של נפט דלפו בימים האחרונים מאוניית המשא יפנית MV Wakashio. במדינת האי הקטנה הוכרז מצב חירום וצרפת – ששלטה בה בעבר – שלחה סיוע. בינתיים התושבים המקומיים ניסו לעצור את זיהום הנפט בכל דרך אפשרית.
הנפט שכבר דלף מזהם את שוניות האלמוגים שאליהן נקלעה האונייה, את החופים הלבנים של האי ואת הלגונות הבתוליות שלו, אתרי טבע שמושכים תיירים מרחבי העולם. הספינה פגעה ב-25 ביולי בשונית באזור המכונה Pointe d'Esny, פנינה אקולוגית שמוקפת בחופים שלווים ושוניות צבעוניות, ומהווה בית לבעלי חיים ייחודיים ונדירים.
4 צפייה בגלריה
הספינה שנחצתה לשניים
הספינה שנחצתה לשניים
הספינה שנחצתה לשניים
(צילום: AFP)
היום פרסו הרשויות במאוריציוס עוד מחסומים סביב הספינה על מנת לנסות למנוע את התפשטות הנפט - שדולף ממנה. במאוריציוס אמרו כי רוב הנפט שהיה בספינה נשאב ממנה, אך בכל זאת נותרה בה 166 טונות של נפט.
בוועדת החירום במדינה אמרו כי נעשים ניסיונות למנוע מהנפט להגיע לאזורים רגישים, בין היתר על מנת למנוע פגיעה בבעלי חיים.
4 צפייה בגלריה
הספינה מהאוויר
הספינה מהאוויר
הספינה מהאוויר לפני שנחצתה
(צילום: AFP)
צוותי החירום יצטרכו להתמודד גם עם מזג האוויר. לפי הדיווחים, בימים הקרובים צפויים גלים בגובה של עד 4.5 מטרים - דבר שעלול לפגוע קשות במאמצים לתחם את כתם הנפט סביב הספינה.
השר להגנת הסביבה של יפן, שיניג׳ירו קואיזומי, אמר היום שטוקיו מתכננת לשלוח צוות מיוחד מהמשרד ומומחים נוספים כדי לבדוק את הנזקים שנגרמו. על פי הערכות הספינה תפונה מהאזור רק בעוד כמה חודשים.
4 צפייה בגלריה
טונות רבות של נפט דלפו למי הטורקיז
טונות רבות של נפט דלפו למי הטורקיז
האסון האקולוגי הגדול באזור
(צילום: AFP)
בחברה היפנית שבבעלותה אוניית הצובר (שנושאת את דגל פנמה), Mitsui OSK Lines, התנצלו על הדליפה. "אנחנו מתנצלים מעומק לב על הבעיות שגרמנו", אמר אקיהיטו אונו, סגן נשיא החברה במסיבת עיתונאים בטוקיו. הוא הוסיף כי החברה "תעשה כל שביכולתה כדי לפתור את הסוגיה".
מדענים אמרו כי הנזק מדליפת הנפט מהספינה עלול להשפיע על התיירות במדינה, המושכת אליה תיירים רבים, ובכך לפגוע בכלכלה שלה.
4 צפייה בגלריה
הפעולות בחוף נגד הזיהום
הפעולות בחוף נגד הזיהום
הפעולות בחוף נגד הזיהום
(צילום: AFP)
אוניית הצובר היפנית נשאה 4,000 טונות נפט. ויותר מ-1,000 טונות כבר דלפו לעבר המים בחוף הדרום-מזרחי של מאוריציוס. הרשויות הצליחו לשאוב כמויות גדולות של נפט, אך כאמור 166 טונות של הנוזל המזהם נותרו בספינה שנחצתה.