פחות משבוע לפתיחת שנת הלימודים, ועדיין לא ברור כיצד היא תתנהל תחת המגפה: בעקבות לחץ שהפעילו יושבי הראש של ועדות הקורונה והחינוך של הכנסת, הודיע הבוקר (ב') המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שקבינט מומחים ידון שוב באפשרות לאשר למידה במתכונת מלאה בכיתות ה'-ו' החל מ-1 בספטמבר. זאת במקום המתווה הנוכחי, המשלב למידה מרחוק ברוב ימות השבוע עם הגעה פיזית לבתי הספר. שר החינוך יואב גלנט, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בוחנים את דחיית הלימודים בכיתות י'-י"ב בערים האדומות לאחרי החגים.
הנהגת ההורים הארצית הודיעה כי אם ההחלטה לשלב למידה "היברידית" של תלמידי כיתות ה' ומעלה לא תשתנה - היא תשבית את שנת הלימודים. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון: "להשאיר את תלמידי ה'-ו' בבית זה פשע, זה לוותר עליהם, ואני עוד לא מדברת על כיתות ז' עד י"ב. תקומו אתם, אנשי החינוך, ותגידו לאנשי הבריאות - עד כאן". יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע הוסיף: "המחיר שהילדים והילדות שלנו עומדים לשלם הוא כבד מאוד. אנחנו נדאג להמשיך את המאבק הזה כדי לוודא שלא תהיה פגיעה בילדים".
פרופ' גרוטו יצא להתייעצות והודיע כי תיבחן חזרה של תלמידי ה'-ו' לבתי הספר: "מערכות החינוך שפתחו בעולם הן במזרח, שם כולם מקפידים כמו במסדר לשים את המסכות, או מדינות כמו דנמרק ואחרות, שמספר הילדים בכיתה בהן הוא הרבה יותר נמוך. אז צריך לקחת בחשבון גם את המאפיינים הייחודיים של מערכת החינוך בישראל. הנתונים מראים שיש תחלואה בקרב ילדים, גם אם נמוכה יותר".
3 צפייה בגלריה
חיטוי בבית ספר "גיל" בחיפה בצל התפשטות  נגיף הקורונה
חיטוי בבית ספר "גיל" בחיפה בצל התפשטות  נגיף הקורונה
ארכיון. חיטוי בית ספר בחיפה
(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון וח"כ רם שפע
יפעת שאשא ביטון וח"כ רם שפע
יור"י הוועדות, ח"כ רם שפע וח"כ יפעת שאשא ביטון
(צילום: חוסן לישראל, יעל אורבך)
3 צפייה בגלריה
ועדת חינוך
ועדת חינוך
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
על קבינט המומחים שידון בדרישה לאפשר לתלמידי ה'-ו' ללמוד כל השבוע בבית הספר, הוסיף גרוטו: "יש לנו פורום מומחים גדול שכולל יועצים מכל מיני מקומות, כולל אנשי ההיפכא מסתברא. היו לא מעט דעות שהמליצו בכלל לא לפתוח את מערכת החינוך בכיתות ז'-י"ב. היה רוב דחוק בקרב קבוצת המומחים שבזכותו הצלחנו".
הן ועדת הקורונה והן ועדת החינוך דרשו משרי החינוך והבריאות נתוני תחלואה כדי לבחון הצדקת המתווה ללמידה שמרביתה מהבית לכיתות ה' ומעלה. הח"כים הבהירו כי בהיעדר נתונים המצדיקים את מגבלות המתווה שלפיהם לפחות שלושה ימים יישארו התלמידים בבית - יתקשו הוועדות לעמוד מאחוריו. הם הדגישו כי לא הוצגו בפניהם נתונים המצדיקים לימודים מרחוק במרבית ימות השבוע גם עבור כיתות ז'-י"ב.
במכתב משותף לשרי החינוך והבריאות ולפרופ' גמזו כתבו חברי הכנסת שפע ושאשא ביטון כבר אתמול: "במסגרת המתווה 'לומדים בביטחון' עתידים ללמוד תלמידי כיתות ג'-ד' בקפסולות בבית הספר, ותלמידי כיתות ה' ומעלה במתכונת לימודים משולבת, שמרביתה כוללת למידה ביתית ו/או למידה מרחוק.
"ניכר כי ישנו פער משמעותי בין המטה והשטח. מתקבלות הנחיות סותרות ושוררת אי ודאות רבה בקרב הציבור - הורים, תלמידים וצוותי הוראה - לגבי אופן יישום המתווה".
הם מבקשים להציג בפני הוועדות את מכלול הנתונים שמסבירים את פתיחת שנת הלימודים תחת המגבלות שהוצגו ובדגש על נתוני הדבקה בקרב תלמידים בכלל קבוצות הגיל; נתונים על תלמידים החינוך המיוחד, תלמידים בשילוב וסייעות; סטטוס עדכני לגיוס מורות ועוזרי הוראה עבור יישום המתווה, והחלטה ועדכון למתווה עבור הפעלת כלל התוכניות התוספתיות והמשלימות במערכת החינוך, לרבות תכניות קרב, היל"ה ושלבים".
במקביל, שר החינוך יואב גלנט סיכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ועם פרויקטור הקורונה רוני גמזו שתיבדק האפשרות לדחות עד אחרי החגים את פתיחת הלימודים בתיכונים בערים אדומות - זאת בהתאם להערכת המצב. בנוסף סוכם כי נציגים של משרד הבריאות יצטרפו לחמ"ל "לומדים בביטחון" שבמשרד החינוך, ונציגי משרד החינוך יצטרפו לחדרי המצב של משרד הבריאות.