הממשלה אישרה בצהריים (יום ו׳) במשאל טלפוני דחוף את הצעת שר הבריאות יולי אדלשטיין המאפשרת הגדלת את מספר הנוכחים בחדרי אוכל בבתי מלון עד ל-35% מהמכסה המרבית המותרת בחדר האוכל. השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן שרתחו השבוע על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא בלם את אישור החוק לאיסור טיפולי המרה ללהט"בים הצביעו נגד ודורשים לאפשר לעוד מתפללים להיכנס לבתי הכנסת.
1 צפייה בגלריה
 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה
 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה
יעקב ליצמן ואריה דרעי
(צילום: שאול גולן)
המכסה בבתי המלון הייתה בימים האחרונים כמו במסעדות - מגבלה של עד 20 בפנים ועוד 30 בחוץ. הצעת ההחלטה שאושרה היום עברה בדיוק לפני שבוע בהחלטת ממשלה אך בדיון בוועדת הקורונה בכנסת בוטל המתווה המתייחס לבתי המלון משום שנכלל יחד באותו הסעיף עם המסעדות. משרד הבריאות רוצה להחזיר את המצב לקדמותו ולכן העביר את ההצעה למשאל שרים דחוף.
ההצעה זכתה להתנגדות ממקור לא צפוי: השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ויעקב אביטן הצביעו נגד. הם לא התנגדו עקרונית לקביעת המכסה בבתי המלון עד ל-35% אך דרשו אחידות ושוויוניות עם בתי הכנסת.
שר הפנים אריה דרעי: "אנחנו לא מתנגדים אך דורשים אחידות ושוויון. בבתי הכנסת כולם במסכות ולא אוכלים ולכן לא ייתכן שאפשר להתפלל רק עשרה אנשים. ובחום הנוראי הזה אי אפשר להתפלל בחוץ. ביום חמישי הקרוב חל צום תשעה באב ואיפה אנשים יתפללו? ולכן אם לא מתקנים בבתי הכנסת, החרדים יצביעו נגד".
בסופו של דבר אושר משאל השרים. כעת דורש דרעי שיכניסו תיקון להחלטה בנוגע לתפילות בבתי הכנסת.
אתמול דווח כי ראש הממשלה נתניהו מנסה לפייס את החרדים בעקבות האירועים בכנסת סביב תמיכת כחול לבן בחוק לאיסור טיפולי המרה ללהט"בים שעבר בקריאה טרומית. נתניהו התקשר לשר ליצמן מיהדות התורה, האשים את כחול לבן, אמר שיטפל במשבר והבטיח ש"יעשה הכל כדי שזה לא יקרה יותר".