מריה קולסניקובה, אשת אופוזיציה וממנהיגות המחאה בבלארוס, נמצאת במעצר במינסק. כוחות הביטחון רצו השבוע לגרש את קולסניקובה והביאו אותה לגבול אוקראינה, אך היא סיכלה את המהלך כשקרעה את הדרכון שלה. אז נלקחה למעצר.
קולסניקובה אמרה שאנשי כוחות הביטחון שמו שק על ראשה ואיימו לרצוח אותה, כשניסו לכפות עליה את הגירוש לאוקראינה. בהצהרה שפרסמה עורכת הדין שלה אמרה אשת האופוזיציה שהיא חששה לחייה.

3 צפייה בגלריה
מריה קולסניקובה אחד ממנהיגי האופוזיציה ב בלארוס הפגנה ב מינסק
מריה קולסניקובה אחד ממנהיגי האופוזיציה ב בלארוס הפגנה ב מינסק
מריה קולסניקובה בהפגנה במינסק
(צילום: AP)
"למעשה נאמר לי שאם אני לא אעזוב מרצון את הרפובליקה של בלארוס יוציאו אותי ממנה בכל אופן, חיה או בחתיכות. היו גם איומים לכלוא אותי למשך 25 שנה לכל היותר", אמרה קולסניקובה בהצהרתה.
עורכת הדין של קולסניקובה אמרה שהיא הגישה תלונה פלילית נגד הרשויות בבלארוס, כולל נגד ה-KGB, שירות הביטחון של המדינה.
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, "הרודן האחרון באירופה", מנסה לדכא את מחאת הענק נגדו באמצעות מעצר וגירוש של ראשי האופוזיציה. אתמול עצרו רעולי פנים את עו"ד מקסים זנאק, אחד החברים האחרונים של "מועצת שיתוף הפעולה" שהקימה האופוזיציה שעדיין לא נתפס או עזב את המדינה.
המחאה נגד לוקשנקו, שנמצא בשלטון מאז 1994, פרצה בעקבות הטענות שהוא זייף את ניצחונו בבחירות שנערכו ב-9 באוגוסט. לוקשנקו מכחיש שזייף את התוצאות. הוא דוחה את דרישות האופוזיציה ומסרב להתפטר ולאפשר בחירות חוזרות.