רשת אל-מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, פרסמה בצהריים (שבת) תיעוד שנטען שצולם בגבול לבנון-ישראל, שבו נראית בובת חייל מוצבת על גבי רובוט במטרה להטעות את אנשי חיזבאללה ולגרום להם לחשוב שיפגעו בחייל ישראלי.
3 צפייה בגלריה
צה"ל משתמש בבובות בגבול
צה"ל משתמש בבובות בגבול
"בובת החייל" על גבי רובוט. מתוך התיעוד
לפי מוסד ההסברה של חיזבאללה, המקרה אירע ב-23 בחודש. נטען כי שלושה טנקי מרכבה עברו באזור גדר המערכת, מבלי שחצו את הקו הכחול באזור הכפר מיס אל-ג'בל והחלו לירות פצצות עשן.
בגבול עם לבנון שוררת מתיחות זה כמה שבועות, לאור איומי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לנקום את מותו של פעיל הארגון שנהרג בתקיפה המיוחסת לישראל בדמשק בחודש שעבר.
בלילה שבין שלישי לרביעי תקף צה"ל יעדי חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית בעמדה צבאית. "במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול", מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע.
3 צפייה בגלריה
פינוי פצועים ממסוק בבית חולים רמב"ם חיפה
פינוי פצועים ממסוק בבית חולים רמב"ם חיפה
פינוי הפצועים ברמב"ם בשנה שעברה. תרגיל הונאה
(צילום: גיל נחושתן)
באותו לילה, ירה צה"ל עשרות פצצות תאורה ועשן באזור מנרה שבגבול לבנון וחסם כבישים בעקבות זיהוי הירי. הצבא הנחה גם תושבי יישובים באזור להישאר בבתים ליד ממ"ד או מקלט.
זו לא הפעם הראשונה שחיזבאללה טוען כי ישראל מנסה להונות את אנשיו. בתיעוד של כלי רכב צה"ליים שפרסם כתב רשת אל-מנאר המזוהה עם חיזבאללה לפני שנה, טען הכתב כי הוצבו בהם בובות.
במקביל, בשנה שעברה, במסגרת ירי הנ"ט בידי מחבלי חיזבאללה לעבר רכב צה"לי והאש הארטילרית שהמטיר צה"ל על אזור מארון א-ראס בדרום לבנון, התברר כי פינוי ה"פצועים" מהאירוע לבית החולים רמב"ם היה תרגיל הונאה ולוחמה פסיכולוגית שתוכנן מראש. החיילים נצבעו בצבעי דם ואף נחבשו, הם הורדו מהמסוק באלונקה במראה דרמטי השמור למלחמות ולמבצעים צבאיים. לאחר שהושגה רגיעה בגזרת הצפון, שוחררו החיילים מבית החולים.