3 צפייה בגלריה
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
ביבי נתניהו אביחי מנדלבליט
(צילום: EPA)
יממה אחרי שראש הממשלה שיגר מכתב חריף וחריג בתקיפותו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו טען, בין היתר, כי הוא "מתיר את דמו ואת דם משפחתו" - נועדו הערב (רביעי) השניים במה שהוגדר כפגישת עבודה שעסקה בעניינים שוטפים. הפגישה, נאמר, נקבעה מראש.
מטעם היועמ"ש נמסר: "הסתיימה פגישת עבודה בין היועמ"ש לבין ראש הממשלה שבה נדונו נושאים רבים, בהשתתפות גורמים בכירים נוספים ממשרד ראש הממשלה". עוד צוין כי אין בכוונת מנדלבליט להתייחס לתוכן הדברים שעלו בפגישה.
במכתב ששיגר אתמול נתניהו למנדלבליט, הוא התריע כי "אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו".
"למיטב זכרוני", כתב נתניהו, "לא פניתי אליך ישירות בשנים האחרונות בנושאים אישיים, אף שהיו לי אינסוף סיבות טובות לעשות זאת".
"בחודשים האחרונים", הוסיף נתניהו, "מתנהל נגדי ונגד בני משפחתי מסע שיסוי חסר תקדים הכולל קריאות לאלימות ואף לרצח שלי ושל בני ביתי. חשבנו שנחצו כל הקווים האדומים. מתברר שטעינו".
ראש הממשלה המשיך ופירט: "בשבוע שעבר, מפגינים מול מעון ראש הממשלה נופפו באיברי מין מנופחים שעליהם כתבו כתובות נאצה בעלי אופי מיני המכוונות לרעייתי, לבני יאיר ולי. ביזוי מיני בוטה זה, ועוד במרחב הציבורי, לא זכה עד כה לשום תגובה מצידך".
עוד כתב ראש הממשלה: "וכאילו לא די בזה, גם לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מיידית על ציוץ התועבה בטוויטר שנשלח אליך, של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי - לא במרומז, לא במעורפל, אלא באיום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע: 'אני כל כך פטריוט עד שמרגיש חובה לאומית להעמיד את שרה נתניהו על ארבע ואז בעוצמה יהודית ובנחישות ציונית לחדור אליה מאחור'".

3 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
עוד כתב נתניהו למנדלבליט, כי הוא "לא זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה מאז הקמת המדינה. השתיקה של רוב ארגוני זכויות האישה והאדם ושל רבים מנציגי ומשרתי הציבור זועקת לשמיים. כך גם השתיקה ואוזלת היד שלך.
"אפסות הפעולה שלך נוכח הקריאות לרצח שלי ושל בני משפחתי והאיומים באונס של רעייתי היא לא פחות מאשר התרה שערורייתית של דמנו. איך היית מגיב אם האיומים המיניים הללו היו מכוונים לא נגד רעייתי שרה נתניהו אלא נגד רעייתך רונית מנדלבליט, או נגד רעייה של מישהו ממקורביך בין אישי ועובדי הציבור?".
נתניהו כתב עוד: "הרי ראינו את מהירות הבזק שבה אתה מטפל בכל תלונה על כל פגיעה כביכול, ולו המזערית ביותר, במי ממקורביך או מאנשי משרדך. אין בכלל ספק שהיית פועל מייד ובכל האמצעים כדי למצות את הדין אם העבירה הייתה מכוונת כלפי אחת או אחד מהם. מחובתך לפעול מייד מול כל מעשה עברייני מסוג זה".
ראש הממשלה דרש מהיועמ"ש לנקוט צעדים כדי להגן על רעייתו, לדבריו, מפני איומים: "כל אישה באשר היא, יהא מעמדה ותפקידה אשר יהא, ראויה להגנה. היא זכאית לכך שרשויות אכיפת החוק שאתה עומד בראשן (בייחוד לאחר שלקחת לעצמך את תפקיד פרקליט המדינה בנוסף לתפקיד היועץ המשפטי) ימצו את הדין עם אלה הנוהגים באלימות כה מתועבת.
"למרות שמצופה ממך שתפעל גם ללא פנייה ממני", כתב נתניהו, "אני דורש ממך לפתוח מיד בחקירה פלילית כדי למצות את הדין עם מי שעשו את המעשים המחרידים הללו, וכן לפתוח בחקירה פלילית של כל הקוראים לרצח שלי ושל משפחתי, שחלקם אפילו מפרטים את האופן בו ירצחו אותנו".
לקראת סוף המכתב, ביקש ראש הממשלה להדגיש כי הוא "מגנה אלימות ואיומים באלימות מכל צד". הוא דרש ממנדלבליט "לפעול נגדם ללא אפליה, גם כשהם מכוונים אליי ואל משפחתי. אני רוצה לקוות שבניגוד לכל תשובותיך הקודמות, הפעם תתקבל ממך תגובה הולמת ולא עוד מכתב דחייה ביורוקרטי מתפתל שזועק לשמיים מחד-צדדיות, חוסר מעש ואי-אכיפה בררנית".
3 צפייה בגלריה
פוסט איום על שרה נתניהו
פוסט איום על שרה נתניהו
הציוץ שהוסר

מנדלבליט: "מטפלים ברצינות ובנחישות בכל הסתה ואיום"

זמן קצר לאחר מכן ענה לנתניהו היועמ"ש במכתב שבו צוין, בין השאר: "כל גורמי מערכת אכיפת החוק, לרבות משטרת ישראל, פרקליטות המדינה ואני באופן אישי, מטפלים ברצינות רבה ובנחישות בכל הסתה או כל איום כלפיך או כלפי בני משפחתך אשר מעוררים חשד לפלילים.
"כפי שנמסר לי מאת משטרת ישראל, בחודשים האחרונים נפתחו 19 חקירות הקשורות לאיומים שהופנו כלפיך וכלפי בני משפחתך, לרבות בעקבות תלונות שאותן הגשת למשטרה. תלונות אלו טופלו באופן מהיר והחלטי. יובהר כי ממילא באותם מקרים כלל לא נדרש אישור מאת פרקליטות המדינה.
"אשר לתלונות על הסתה לאלימות, אציין כי בתקופה האחרונה הגיעו לטיפולנו 20 אירועים שעלה בהם חשד לעבירות של הסתה לאלימות כלפיך או כלפי בני משפחתך. רובם הגיעו ממשטרת ישראל, ומיעוטם הגיעו בעקבות הגשת תלונות. מתוך אירועים אלה, נפתחו חקירות ב-10 מקרים, ובאחד מהם כבר הוגש כתב אישום".
"לפיכך, אין כל בסיס לטענתך כאילו מאן-דהוא מקל ראש בתלונות ביחס אליך או ביחס למי מבני משפחתך. ככל שיש לך טענות או שאלות בעניין, הנך מוזמן לפנות אליי בכל עת, כפי שנעשה בעבר במסגרת פגישות עבודה שקיימנו או בשיח אישי אחר.
"לא בשולי הדברים אבקש להוסיף, כי ראוי להם לכל הגורמים הנוגעים בדבר, מצד זה או מצד אחר, למתן את ההתלהמות ואת שיח השנאה שאחריתו מי ישורנה. גם למנהיגי הציבור יש תפקיד מרכזי ואחריות בהרגעת הרוחות, שלא נמצא עצמנו בפני תוצאות קשות ובלתי נסלחות".

"הציוץ - מלפני שנה וחצי"

דרורי בועז, שצייץ בטוויטר את האמירה שאליה מתייחס נתניהו במכתבו למנדלבליט, הגיב על הדברים ואמר כי "מדובר בציוץ מלפני שנה וחצי. מי שפרסם את זה והפיץ את זה אחראי לפומביות של הפוסט. יש כל מיני גורמים בימין שמחפשים אותי כי הם לא מסכימים עם הדעות שלי".
הוא הוסיף: "מי שנותן פומבי לבדיחה הלא מצחיקה הזו זה גם ראש הממשלה. זו בדיחה לא מצחיקה בין חברים. היום ראיתי את ה'חגיגה' בטוויטר - ומחקתי את הציוץ".
זמן קצר לאחר מכן הוא זומן לחקירה באזהרה, לאחר שאמש הגישה שרה נתניהו תלונה בגין איומים נוספים על חייה, לדבריה, שהתקבלו בימים האחרונים.
בהודעת המשטרה נאמר: "עם היוודע למשטרת ישראל לפני מספר ימים דבר קיומו של פוסט העלול לעלות כדי הטרדה מינית כלפי אשת ראש הממשלה, נפתחה חקירה. חשוד בפרסום הפוסט נחקר באזהרה ביחידת הסייבר בלהב 433, ובסיום חקירתו שוחרר בתנאים. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בפוסט שפורסם במהלך חודש מרץ 2019".