1 צפייה בגלריה
עימותים בין משטרה למפגינים בתל אביב
עימותים בין משטרה למפגינים בתל אביב
הפגנה נגד בנימין נתניהו בתל אביב, במוצ"ש
(צילום: AFP)
מחר (יום ג') ב-23:59 יפקע תוקף ההכרזה על מצב החירום המיוחד להתמודדות עם מגפת הקורונה, ויפקע תוקף הוראת השעה לתקנות הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת הפעילות. הגבלות אלו נוגעות בעיקר להפגנות ותפילות (בחוץ) מעבר לטווח מרחק קילומטר מהבית. כך הודיעה הערב המדינה לבג"ץ לקראת דיון שנקבע למחר בעתירות נגד התקנות הנוגעות להגבלות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה.
בהודעת העדכון שהעבירה הפרקליטות לבג"ץ נאמר כי ההכרזה על מצב חירום מיוחד הוארכה על-ידי הממשלה עד מחר. משרד הבריאות מסר כי אין כוונה לבקש מהממשלה להאריך את ההכרזה על מצב החירום המיוחד מעבר למועד האמור. בנוסף כאמור, מחר בחצות גם יפקע תוקפה של הוראת השעה המגבילה את השהייה במרחב הציבורי ואת הפעילות בו.


תוצאות הסגר שהוטל במסגרת מצב החירום נראות בשטח. הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה נראית היטב גם בבדיקות ביישובים. מבדיקת ynet עולה כי מבין כל היישובים שאחריהם אנחנו עוקבים בשבועות האחרונים, פרט לשני יישובים חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות בכל הארץ.
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר נכתב כי שיעור הבדיקות החיוביות בימים האחרונים עומד על כ-8%, לעומת יותר מ-10% לפני שבוע. עם זאת, ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום - ביחס לגודל האוכלוסייה.