תוצאות הסגר: הירידה בשיעור הבדיקות החיוביות לקורונה נראית היטב גם בבדיקות ביישובים. מבדיקת ynet עולה כי מבין כל היישובים שאחריהם אנחנו עוקבים בשבועות האחרונים, פרט לשני יישובים חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות בכל הארץ.
3 צפייה בגלריה
בני ברק
בני ברק
מובילה בשיעור הבדיקות החיוביות. כבישי בני ברק ריקים בראש השנה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
כל בדיקה שמינית חיובית. ירושלים בסגר
(צילום: גיל יוחנן )
3 צפייה בגלריה
מחסומים
מחסומים
אחת מכל 16 בדיקות חיובית. הסגר בתל אביב
(צילום: AP)
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר (יום ב') נכתב כי שיעור הבדיקות החיוביות בימים האחרונים עומד על כ-8%, לעומת יותר מ-10% לפני שבוע. עם זאת, ישראל ממשיכה להיות בין המדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ובממוצע השבועי של מספר הנדבקים החדשים ליום - ביחס לגודל האוכלוסייה.
בבני ברק, שם כל נבדק רביעי קיבל תשובה חיובית בין 2 ל-8 באוקטובר, חלה ירידה לכ-21%. עדיין מדובר בנתון גבוה, הרחוק מאוד מהיעד שהוצב של 5%. גם בביתר עילית, אלעד, בית שמש ומודיעין עילית חלה ירידה חדה בשיעור הבדיקות החיוביות – אך עדיין השיעור ביישובים אלו עומד על 17.2% עד 20.7%.

גם בירושלים חלה ירידה – משיעור בדיקות חיוביות של 14.47% ל-12% - כלומר, בשבעת הימים האחרונים כל בדיקה שמינית בבירה הייתה חיובית. בתל אביב נרשמה ירידה מ-7.34% בשיעור הבדיקות החיוביות בימים הראשונים של החודש ל-6.16% בשבעת הימים האחרונים. כלומר – כעת בתל אביב אחת מכל 16 בדיקות היא חיובית.
נתונים מרשימים יותר התקבלו מחיפה, שם בשבעת הימים האחרונים 3.86% מהבדיקות היו חיוביות. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בעיר שבה האוכלוסייה השלישית בגודלה בישראל התקבלו מאז יום שלישי בשבוע שעבר 291 תוצאות חיוביות ל-7,535 בדיקות שנערכו לתושבי העיר. כלומר, אחת ל-26 בדיקות הייתה חיובית.
באשדוד, אחת מחמש הערים שבהן אובחנו יותר מ-10,000 נדבקים מאז פברואר, חלה ירידה משיעור בדיקות של 13% לכ-10%. כלומר כיום אחת מכל 10 בדיקות בעיר היא חיובית. גם בראשון לציון חלה ירידה מכ-9.5% לכ-6.3% - כלומר כעת אחת לכ-16 בדיקות בעיר היא חיובית.
בדו"ח אמ"ן שפורסם לאחרונה נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה. פרט לחיפה יש עוד יישובים נוספים ברחבי הארץ שבהם שיעור הבדיקות החיוביות נמוך מ-5%. מדובר בין היתר על ערד, רמת גן, כפר סבא, באר שבע, הוד השרון, רעננה, נהריה, קריית אונו, קריית אתא, הרצליה, גבעתיים, מודיעין מכבים רעות, חיפה, אריאל, כרמיאל, קריית ביאליק, קריית טבעון ורמת השרון.
ברמת השרון נערכו 882 בדיקות בשבעת הימים האחרונים לתושבי העיר ו-22 מהן היו חיוביות – כלומר 1 מכל 40 בדיקות היו חיוביות.
לצד כל אלה, חלה עלייה בשני יישובים בלבד שנמצאים ברשימה שאחריה אנחנו עוקבים - ומדובר על עלייה מתונה מאוד. ביבנה עלה שיעור הבדיקות מ-9.29% ל-10.28%, ובגני תקווה נרשמה עלייה מ-6.83% ל-7.14%.