בעיצומו של הגל השני, אלפי נדבקים בקורונה בכל יום - וכמעט אלף נפטרים מפרוץ המגפה, יצאנו לרחוב סוקולוב בחולון כדי לשמוע מה חושבים תושבי העיר על תוכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו.
תחילת ספטמבר 2020, בחשיפה למדיה התקשורתית נראה כי הוויכוח הציבורי והפוליטי בנוגע לתוכנית למיגור הנגיף עם ההשלכות הבריאותיות והכלכליות מהווה בסיס לשיח ציבורי של כל המדינה.
ואולם, ברחוב הישראלי, כך ניכר במשאל הקצר והבלתי מאוזן שלנו, מורגשת אדישות מוחלטת. כמעט כל המרואיינים לא שמעו על התוכנית ולא על הפרויקטור הנמרץ.
5 צפייה בגלריה
משאל רחוב בחולון על תוכנית הרמזור של רוני גמזו
משאל רחוב בחולון על תוכנית הרמזור של רוני גמזו
לא מחוברים לתוכנית. חולון, השבוע
(צילום: עמית הובר)

5 צפייה בגלריה
מירי בנבנישתי
מירי בנבנישתי
"רמזור בכביש או בסדרה בטלוויזיה?". מירי בנבנישתי
(צילום: עמית הובר)
מירי בנבנישתי, תושבת העיר, נמנית עם אלה שלא שמעו דבר על התוכנית החדשה ולא על הוויכוח הציבורי שניטש בעקבות הכוונה ליישם אותה מיום ראשון הקרוב.
"אני לא רואה הרבה טלוויזיה, ואם אני רואה קצת אקטואליה אז יש שם דברים מאוד משעממים", שיתפה בנבנישתי. "אתה שואל על הרמזור כמו בכבישים או על תוכנית הטלוויזיה רמזור של אדיר מילר?".
גם התושב אבי יפה לא מתמצא בפרטים. "אני לא נכנס לעניין הזה של פוליטיקה וכל הדרגים הגבוהים שמנהלים את נושא הקורונה. אני כמעט לא רואה טלוויזיה ישראלית, אני לא מתעניין בזה".

"מחלה של זקנים, ערבים וחרדים"

רבים מאלה ששוחחנו איתם מעידים שפלישת ענקיות התקשורת הבינלאומיות, כמו למשל נטפליקס, ציננה באופן משמעותי את החשיפה שלהם לתכנים חדשותיים. אחד הצעירים שנשאל בנוגע לתוכנית הרמזור פרץ בצחוק. "השם של פרופ' גמזו נשמע כמו השם של הנבל החדש בסדרת סרטי גיבורי העל של מארוול".
הוא הוסיף: "אולי בגלל שאני צעיר אני פחות מתעניין במחלה כי זאת מחלה של זקנים, ערבים וחרדים. אתה מכיר באופן אישי מישהו שנפטר מקורונה? אתה מכיר באופן אישי מישהו שמאושפז בבית חולים במצב קשה בגלל קורונה? הבטיחו לנו אלפי הרוגים והרסו את המשק עם הסגר. אני לא סומך על הממשלה ולא מתעניין בכלום".
5 צפייה בגלריה
משאל רחוב בחולון על תוכנית הרמזור של רוני גמזו
משאל רחוב בחולון על תוכנית הרמזור של רוני גמזו
"הרסו את המשק עם הסגר"
(צילום: עמית הובר)
הצדיק היחיד בסדום של חולון הוא משה בלגרון, גמלאי שמקפיד לעקוב אחר מהדורות החדשות ברדיו ובטלוויזיה. ניכר כי הוא מאוד מעורה באקטואליה המטרידה. "אני מאוד מרוצה מפרופ' גמזו", קבע בלגרון בנחרצות. "חבל שפוליטיקאים לא נותנים לו מספיק חופש לעבוד כמו שהוא חושב. חבל שפוליטיקאים עסוקים בפוליטיקה ולא שמים את בריאות הציבור במקום הראשון. אני מאוד נזהר ומקפיד על ריחוק חברתי".
בלגרון היה גם היחיד ברחוב שהפגין שליטה במשמעויות צבעי הרמזור של גמזו. "אדום לא טוב, כתום כמעט לא טוב. אני מקווה שאנחנו ירוקים ונמשיך להיות כך". אז זהו שנכון להיום חולון מוגדרת כיישוב צהוב. המשמעות היא שרמת התחלואה הקיימת והצפויה בעיר היא בינונית.

5 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
חיים איבגי, אף הוא תושב העיר, כועס על הממשלה בכל מה שקשור להתנהלות למיגור הקורונה. לדבריו, "שרים, חברי כנסת ומגזרים מסוימים מתנגדים לגמזו, שלא מקבל מספיק גיבוי. אני לא סומך על הממשלה, זאת פשוט בדיחה".
בנימין מלכן, בעל חנות בגדים ברחוב סוקולוב, הביע מנגד שביעות רצון מתפקוד הרשויות. יש לו רק מילים טובות על התנהלות הנהגת המדינה במצב החירום. "אני סומך על הממשלה, ביבי ראש הממשלה הכי טוב שיש. אנשים עובדים, כולם מתפרנסים בכבוד וכולם בוכים".
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, מפרוץ המגפה אובחנו בחולון 2,085 מאומתים בקורונה. 335 מהם עדיין מוגדרים חולים פעילים. בשבעת הימים האחרונים אובחנו בעיר 175 נשאי קורונה ב-2,528 בדיקות.