שעות אחרי העימות של שוטרת עם אישה בת 72 שהורידה את המסכה כדי לשתות קפה באוויר הפתוח, המשטרה התנצלה בפני האזרחית. שני קציני משטרה הגיעו לביתה של עדינה פרוביזור עם זר פרחים והביעו את צערם על התקרית.
פרוביזור סיפרה ל-ynet: "הגיעו שני קציני משטרה עם זר הפרחים המריח הזה והתנצלו על האירוע, אמרו שבשום אופן הוא לא היה צריך להיות, שהשוטרת נקראה לסדר והתנצלו".
2 צפייה בגלריה
בת 72 מת"א נדרשה לשים מסיכה על הפנים ועוכבה על ידי המשטרה
בת 72 מת"א נדרשה לשים מסיכה על הפנים ועוכבה על ידי המשטרה
מתוך תיעוד העימות של השוטרת עם עדינה פרוביזור בכיכר רבין
2 צפייה בגלריה
משטרת ישראל מתנצלת בפני עדינה פרוביזור על התקרית
משטרת ישראל מתנצלת בפני עדינה פרוביזור על התקרית
זר הפרחים שהביאו קציני המשטרה לאזרחית
(צילום: עדינה פרוביזור)
העימות התרחש הבוקר בכיכר רבין בתל אביב. פרוביזור ירדה מביתה עם עוגיות וקנתה כוס קפה בבית קפה סמוך. היא הרימה את מגן הפנים השקוף שעטתה על ראשה, לגמה מהמשקה וקראה הודעות בטלפון.
פרוביזור סיפרה כי היא ישבה על ספסל מבודד בכיכר, במרחק רב מהספסלים האחרים. "לפתע", היא שחזרה, ניגשה אליה שוטרת סיור ושאלת אותה בתקיפוּת מדוע היא אינה עוטה מסכה על הפנים. "אמרתי לה שאני שותה קפה". השוטרת, לדברי פרוביזור, השיבה: "עכשיו את לא שותה".
"עניתי לה שאני כל כמה רגעים לוקחת שלוק מהקפה", הוסיפה פרוביזור. "היא דרשה שאעטה את המסכה 'בין שלוק לשלוק'. כשאמרתי לה שזה לא הגיוני - היא דרשה ממני לסיים את כל הקפה ולעטות מסכה, אבל סירבתי לדרישה המוזרה הזו".
פרוביזור המשיכה וסיפרה: "השוטרת תפסה אותי ביד ולא נתנה לי להיחלץ ממנה. היא שרטה אותי ביד ודרשה ממני לתת לה תעודת זהות - אבל סירבתי. כשהתחלתי ללכת הביתה היא תפסה אותי ממש חזק. למה היא רצתה תעודת זהות? לא עשיתי כלום. מה, אני פושעת? רק רציתי לשתות קפה. לא אנסתי ולא גנבתי".
המומה מעצם הבקשה הלא אופיינית של השוטרת, שמשמעותה לשתות את הקפה בפעם אחת - החליטה פרוביזור לשוב לביתה. אלא שאז, כך גם על-פי התיעוד, היא עוכבה באגרסיביות לעיניהם ההמומות של עוברי אורח.
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע שבו ניתן וצריך היה לפעול אחרת ולכל היותר להסתפק במקרה זה בפעילות הסברה בלבד. אנו מתנצלים ומאחלים לאישה בריאות טובה ואריכות ימים".