קצת קשה להאמין באיזו מהירות השתנו החיים סביבנו ובאיזו מהירות השתנו הסטנדרטים שלנו ומתי הפכנו למיטיבי לכת קולינריים. היו ימים בהם אכלנו בשר מופשר, כסטנדרט שקיבל אישור ותמיכה של משרד הבריאות אבל הימים האלה הפכו לזיכרון רחוק. בשנים האחרונות הפכנו לאוכלי בשר טרי ואיכותי, שמבינים את ההבדל בין כל נתח בשר על פי משך בישולו ויעודו, ולא מסתפקים במסעדות כדי לצרוך אותם אלא מכינים אותם בעצמנו.
אם יש משפחה שמגיע לה לקבל קרדיט על חלק מהשינוי הקולינרי מרחיק הלכת הזה, הרי שזו משפחת פחימה מקרית שמונה, דור שלישי לקצבים, שהתחילה במרקש שבמרוקו, שם הסבא, משה פחימה, החזיק בכמה קצביות. את האהבה, הידע והתשוקה לבשר ללא פשרות הוא העביר לבנו ולשני נכדיו.
80 שנה של ידע וניסיון שהחלו עם קצביות במרקש, והמשיכו עם סיטונאות מזון וייצור בשר, הביאו את משפחת פחימה לפתוח ב-2010 את הסניף הראשון של 'נתח קצבים' שבישר על פיתוח שוק הבשר, כשלצידו מפעל הבשר שבבעלות הרשת, ומשם החלו להתוות את הערכים מאחורי המותג, שמייצג היום מומחיות בבישול, אירוח וקמעונאות, כפי שבאים לידי ביטוי ברשת הארצית. כיום, מנהלים הנכדים - יניב ואחיו אלירן יחד עם אביהם רשת של 11 סניפים ואתר אונליין, שפרוסים בין קריית שמונה ועד באר שבע.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)

מנוסטלגיה למציאות עכשווית – הקצביה חוזרת למרכז הבמה

מרגע הפתיחה ברור היה שיש כאן חוויה קולינרית בתפיסה חדשה, שלא דומה לשום חוויה קודמת אצל הקצב או האטליז השכונתי. לפני הכול הוצבו סטנדרטים חדשניים של חווית קנייה חדשה, מרווחת, במעדניה שמציעה, מלבד הבשר והעוף בסטנדרטים הגבוהים ביותר, גם מוצרים משלימים מהאיכותיים ביותר בשוק, גם שירות ללקוחות של מומחים בתחומם ובמחירים אטרקטיביים, שמתאפשרים בשל היותה יצרנית הבשר בעצמה, האחראית על כל שרשרת הייצור ולכן מצליחה להביא את זה לידי ביטוי מבחינת המחיר וגם בהיבט איכות המוצר.
היום, מחזיקה רשת נתח קצבים באחד עשר סניפים בפריסה ארצית ובאתר אונליין, שמאפשר לבצע הזמנות ומשלוחים בסטנדרטים של הקצביות גם מבלי לצאת מהבית. הרשת מפעילה גם מועדון חברים המונה כיום כ-150 אלף חברי מועדון, אליו ניתן להצטרף בחינם ולקבל מדי שבוע מבצעים עדכניים ומתכונים מנצחים.

הכול טמון בבשר הטרי מהנתח הנכון

מיומו הראשון של הסניף הראשון של 'נתח קצבים' ועד היום, מקפידים ברשת על התווית סטנדרטים לצריכת בשר טרי. נתחים מיוחדים, שלא היו בעבר, הפכו לסטנדרט של איכות כמו פיקניה, דנבר קאט, שייטל ועוד, כך שכל אחד יוכל להשיג את נתחי הבשר האהובים עליו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)

חוויה מודרנית של קניית בשר

כבר בתחילת הדרך, החליטו ברשת 'נתח קצבים', שחווית קניית הבשר אצלם תהיה מודרנית ושונה מכל דבר אליו הורגל ציבור אוהבי הבשר והשקיעו בסניפים מרווחים של כ-600 מ"ר כל אחד, בעיצוב אדריכלי מודרני, בניקיון ללא פשרות, ועם חוויית קנייה מושלמת של one stop shop.
כחלק מחוויית הקנייה ניתן להסתובב במרחבים הגדולים, וליהנות מהיצע איכותי ומגוון שמציעה הרשת, החל מהעופות הנקיים, ההודו, הטלה והבקר כמובן , המוגשים על ידי קצבים מקצועיים שיתנו טיפ, המלצה או מתכון בשלוף, להמשיך ולטייל בין מחלקות הסניף ולהצטייד ביין מתאים לסעודה או לבישול, להמשיך במחלקת כלי המטבח המציעה כלים איכותיים כמו כלי יציקה ייחודיים ומגוון סכיני שף מבית נתח קצבים, במחלקת הפיקניק תוכלו למצוא את כל מה שקשור לבשר ושמח מחוץ לבית – מגרילים ונפנפים ועד מדחום לבשר ושבבי עץ למעשנה. במזווה תצטרכו לעצור לרגע את הנשימה ולהתאפס על הסיבה שלשמה נכנסתם אליו ולהצליח לבחור בין כל סוגי התבלינים והרטבים המיוחדים המגיעים מרחבי העולם. ובמקפיאים הפרוסים ברחבי הסניפים תוכלו למצוא את מוצרי המותג המתובלים של נתח קצבים, ירקות, צ'יפסים, דברי מאפה, פסטות וקינוחי פרימיום לארוחה המושלמת.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אבי דואק)

מקשיבים, לומדים ומתפתחים

קרדיט ללא מעט יתרונות שהשתרשו בנתח קצבים – ניתן לזקוף ללקוחות הרשת, שמיום היווסדה נותנים בחזרה טיפ או הצעה לשיפור, מחדדים ומשתפים אודות הצרכים שלהם ועל רעיונות פרקטיים ויצירתיים.
הקשב והבנת הלקוח מסייעים לנתח קצבים לייצר חדשנות בעולם הבשר, וכשמוסיפים לכך איכויות בשר גבוהות ביותר, ניקיון מוקפד ותוספת תברואה עצמאית לחיזוק הבקרה – הדרך להמשך הובלת עולם הבשר בארץ סלולה ומובטחת.