1 צפייה בגלריה
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
ליאת בן ארי
(צילום: מוטי קמחי)
המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית והתובעת במשפט נתניהו, עורכת הדין ליאת בן ארי שווקי, זומנה היום (רביעי) לצד בעלה לשימוע בפני התביעה העירונית של עיריית ראש העין, בעקבות חקירת חשד לפיצול בית שבבעלותם.
השימוע עצמו ייערך רק לאחר פגרת הקיץ של העירייה. בעיריית ראש העין ציינו כי "תיק החקירה תלוי ועוד ולא ניתן להתייחס לתוכנו. כשתסתיים החקירה התיק יועבר לתביעה ככל תיק אחר והתביעה תקבל החלטה כפי שתמצא לנכון".
מעיריית ראש העין נמסר אחר הצהריים: "עו"ד ליאת בן ארי ובן זוגה אביב שוויקי, הוזמנו לחקירה שגרתית בחשד לחריגת בנייה בנכס הרשום על שמם בראש העין. מבדיקת הפיקוח העירוני עלה שבני הזוג פיצלו את הדירה שברשותם באמצעות דלת כניסה נפרדת, ללא כל תוספת בנייה.
"בני הזוג הגישו בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקבלת היתר לפיצול הדירה לאחר שפקח איתר את החריגה בשטח והנושא נמצא בהליך הסדרה. בעיריית ראש העין מטפלים בעשרות מקרים דומים מדי שנה, ובכל מקרה של חשד לחריגת בנייה, בעל הנכס מוזמן לחקירה.
"היועצים המשפטיים של העירייה והוועדה לתכנון ולבנייה סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר הבקשה בדומה לבקשות רבות ודומות אשר נדונו ואושרו ע"י הוועדה".
מוקדם יותר נמסרה מהעירייה תגובה מפורטת ולפיה "בניגוד לפרסומים והסיקור המגמתי השלילי... העירייה אינה נוהגת לפעול להוצאת צווי הפסקת שימוש במקרים בהם אין מדובר בבנייה עכשווית המבוצעת ו/או שעה שלא נשקפת סכנה בטיחות לשלומו של הציבור ו/או כאשר אין מדובר בשימוש החורג מהוראות התוכנית החלה על המקרקעין ומההיתר שניתן לנכס (מסחר במקום מגורים למשל). העירייה נוקטת בהליכי אכיפה על דרך של הגשת כתבי אישום, מקום שנמצא די ראיות לכך ובשים לב למתווה שגובש במדיניות האכיפה.
"העובדה כי מתנהלת חקירה, אין בה כדי למנוע מאדם להגיש בקשה להיתר וזו נבחנת עפ"י שיקולים תכנוניים גרידא ולא בשים לב לזהות מגיש הבקשה... הטענה ולפיה המחלקה המשפטית בעירייה מנסה להכשיר את עבירות הבניה עוד לפני שהתקיים דיון בנושא הפיצולים, היא חסרת בסיס וככל הנראה נובעת מאי ידיעה של ההליך, אין למחלקה המשפטית כל נגיעה לטיפול בבקשות רישוי למעט מתן ייעוץ משפטי היכן שנדרש.
"לא הופעל לחץ על מי מהגורמים בעירייה בעניין זה של הליך הרישוי ולא כל שכן בהליך החקירה, אף לו היה מופעל ולא כך הדבר, לא היה באמור כדי להשפיע, הליכי הרישוי והחקירה מתנהלים, כפי שנעשה כל מקרה דומה אחר", נמסר מעיריית ראש העין.
חבר המועצה חנוך עוז שחשף את הפרשה אמר בתגובה: "אני תקווה שגם נגד אחרים שביצעו עבירות בנייה במתחם ייפתחו הליכים. מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון חייבים לעמוד על קיום תנאי המכרז ותנאי חוזה החכירה, ובהם מגבלת שימוש והגבלת מכירה, שאם לא כן אעתור לבית המשפט נגדם בדרישה לפטור את עשרות אלפי דיירי 'מחיר למשתכן' שלא יכולים למכור את דירתם בשל מגבלה בתנאי המכרז ותנאי חוזה הרכישה. דין אחד לכולם".
לפני כשבוע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת נגד פעילת הימין אורלי לב. זאת בעקבות פרסומים שהופצו ברשתות החברתיות בעניין בנה של בן ארי, והטענה כי הוא תקף שוטר בהפגנה מול ביתם. כמה ימים קודם לכן הגישה המשטרה כתב אישום נגד תושב טבריה שאיים לפגוע בבן של הפרקליטה.
פורסם לראשונה: 11:35, 12.08.20