לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (ה'), מאז אמש עלה ב-17 מספר חולי הקורונה שמצבם קשה שעומד כעת על 386.
114 מחוברים למכונות הנשמה, לעומת 110 אמש. מחצות נפטרו עוד שלושה חולים, ומספרם הכולל של החולים שמתו בישראל מפרוץ המגפה עומד כעת על 643.
אתמול אובחנו עוד 1,612 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. אתמול התקבלו תוצאות של 24,115 בדיקות לאבחון מאומתים חדשים (מספר שלא כולל בדיקות לווידוא החלמה), ומתוכן 6.7% היו חיוביות. מדובר בירידה קטנה לעומת מספר הנדבקים החדשים שלשום, שעמד על 1,804. ביום שלישי בוצעו 26,473 בדיקות לאבחון נשאים חדשים ושיעור התוצאות החיוביות היה 6.8%.
היום, מחצות, אובחנו עוד 245 נשאי קורונה, ומספר החולים הפעילים בישראל - ללא אלו שנפטרו או החלימו - עומד כעת על 23,416. מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 88,733 נשאים.
1 צפייה בגלריה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
מעבדה בדיקה בדיקות קורונה קופת חולים לאומית אור יהודה
עלייה במספר החולים הקשים. תמונת ארכיון
(צילום: AFP)

אתמול פורסמה רשימת הערים הירוקות שבהן שיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות נמוך מהממוצע הארצי. מבין הערים הגדולות בולטת חיפה, בה שיעור החולים הפעילים הוא הנמוך ביותר (99 ל-100 אלף איש). שיעור הבדיקות החיוביות בה הוא 7%. הערים עם יותר מ-50 אלף תושבים ששיעור החיוביים בהן נמוך יותר מבחיפה בשבוע האחרון הן הרצליה, גבעתיים ועפולה – 2% בכל אחת מהן.
בתוך כך, מהיום תופסק פעילותם של מתחמי "היבדק וסע" לקורונה שהפעיל מד"א בירושלים ותל אביב. זאת אחרי שהמתחמים בחיפה ובאר שבע נסגרו לפני שבוע. בהודעה שהעביר אתמול משרד הבריאות לבכירי קופות החולים לא נמסר הסבר לסגירת המתחמים. בכיר במשרד הבריאות הסביר: "אין כמעט ביקוש לבדיקות, זה מיותר. הקופות נותנות שירות". עד היום בוצעו במתחמי הבדיקות של מד"א כ-820 אלף בדיקות, שמהוות כ-40% מסך כול הבדיקות שנערכו בישראל מאז פרוץ המגפה.
אתמול עדכן משרד הבריאות את הגדרות ההחלמה של חולי קורונה ללא תסמינים או של חולים שלא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילת התסמינים שלהם. לפי ההגדרה העדכנית, ספירת הימים להחלמה תתחיל מיום נטילת הדגימה - ולא מיום קבלת התוצאה. על כן זמן הבידוד של חולים כאלו יקוצר בכ-24 שעות.