1 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
ימים ספורים אחרי שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה פנה במכתב אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו טען כי היועמ"ש "לא לוקח ברצינות את האיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו" והוסיף: "אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי" - השיב מנדלבליט במכתב לאוחנה ואמר כי מערכת אכיפת החוק מתמודדת עם "תיאוריות קונספירטיביות משוללות כל קשר למציאות".
∙ לקריאת המכתב המלא של מנדלבליט לאוחנה לחצו כאן
"החלטות בייעוץ המשפטי לממשלה", כתב מנדלבליט, "ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים". במכתב הדגיש היועמ"ש כי מכתבו של אוחנה "רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".
במכתבו של אוחנה, שפורסם ביום שישי, אמר השר לביטחון פנים למנדלבליט: "אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על ראש הממשלה ובני משפחתו. נדמה שבעת האחרונה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בשורה של החלטות, דוגמת התערבותך למניעת אפשרותו לקבל מימון להוצאות המשפט שכפית עליו - כשאתה בניגוד עניינים מובנה בהיות המאשים והתובע המבקש להביא להרשעתו".
אוחנה טען עוד כי "אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי: בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעות כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. אלה הן קריאות בוטות ומפורשות".
השר לביטחון הפנים אף נתן דוגמאות להסתה נגד נתניהו. "על פי הפרסומים השבוע, אדם בשם 'איתן עידו', אחד ממשתתפי ההפגנות נגד רה"מ פרסם בקבוצת וואטסאפ כי '...כל אחד מהמפגינים מוכן להיות הקורבן למען המדינה ולהיות היגאל עמיר והמוציא לפועל של חיסול הביבי'. אדם אחר בשם 'מנשה עופר' כתב: 'וואלה צודק, צריך להוריד את ביבי כמו שהורידו את רבין...'".
השר לביטחון פנים אף טען לאוזלת יד מצידו של מנדלבליט: "אינך מפרט כלל מה נעשה במקרים אותם הזכרתי. האם נפתחה חקירה? האם נעצרו עצורים? מה המקור החוקי לסמכות שנטלת לעצמך להחליט מתי המשטרה תפתח בחקירה בעבירה של הסתה לאלימות? התוכל להפנות לסעיפי החוק?".
מנדלבליט השיב: "למען שלמות התמונה אציין כי מבדיקתי התקבלו שבע פניות ממשטרת ישראל, הנוגעות לתיקים שבהם עלה חשד להסתה נגד ראש הממשלה או מי מבני משפחתו.
"בשלושה מקרים אושר לפתוח בחקירה, כאשר באחד מהם כבר הוגש כתב אישום; בשני מקרים נמצא כי מדובר בחשד לעבירות של איומים, ולפיכך הנושא הועבר לטיפול המשטרה, אשר מוסמכת במקרים מעין אלו לפתוח בחקירה לפי שיקול דעתה; ושני מקרים נוספים מצויים עדיין בבחינה. מובן כי גם המקרים הקונקרטיים המוזכרים בפניותיך יטופלו כמקובל".