נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר הלילה (בין שלישי לרביעי) כי הוא קורא לציבור האמריקני לעטות מסכות אם הוא לא יכול לשמור על הנחיות הריחוק החברתי, כדי להימנע מהתפשטות הנגיף הקורונה. "עטו מסכה, השיגו כזו", אמר טראמפ בתדרוך לתקשורת שקיים בבית הלבן. "בין אם אתם אוהבים את המסכה או לא, יש להן השפעה".
5 צפייה בגלריה
טראמפ בתדרוך הקורונה הראשון מאז אפריל
טראמפ בתדרוך הקורונה הראשון מאז אפריל
טראמפ והמסכה. "יש להן השפעה"
(צילום: Getty Images)
טראמפ ממשיך בשינוי הכיוון שלו בנושא המסכות, אחרי שלאורך משבר הקורונה הטיל ספק ביעילות המסכות לבלימת התפשטות הנגיף. בעבר הוא הצהיר שלא יחייב את האמריקנים לעטות מסכות. שלשום חל מפנה בנושא המסכות - כשהוא העלה לטוויטר תמונה שלו עם מסכה שחורה וכתב: "אנחנו מאוחדים במאמץ שלנו לנצח את הנגיף הסיני הבלתי נראה, והרבה אנשים אומרים שלעטות מסכה, כשאי אפשר לשמור מרחק, זה פטריוטי. אין אף אחד יותר פטריוטי ממני, הנשיא האהוב שלכם".
טראמפ קיים הלילה את התדרוך הראשון לתקשורת על המאבק בקורונה מאז חודש אפריל, אז היה נתון לביקורת וללעג מאחר שהציע להשתמש בחומרי חיטוי נגד הנגיף. הוא אמר במהלך התדרוך כי מצב המגפה בארה"ב "יהיה רע יותר לפני שיהיה טוב יותר". לפי סוכנות הידיעות AP, יועציו של הנשיא הדגישו בעבר שחשוב שהוא יאמץ קו ממלכתי ושקול כדי לשפר את מצבו בסקרים.
5 צפייה בגלריה
טראמפ בתדרוך הקורונה הראשון מאז אפריל
טראמפ בתדרוך הקורונה הראשון מאז אפריל
תדרוך ראשון מאז ההצעה להשתמש בחומרי חיטוי. טראמפ
(צילום: AP)
"אנחנו מבקשים מכולם, כשאתם לא יכולים לשמור על ריחוק חברתי – עטו מסכה", אמר טראמפ. הוא הוסיף כי הוא מתרגל בעצמו לעטות מסכות, ומשתמש בהן כשהוא נמצא בקבוצות או משתמש במעלית. "אני אשתמש במסכה, בשמחה", הוא אמר. "כל דבר שיכול לעזור – הוא דבר טוב". הנשיא האמריקני גם קרא לצעירים האמריקנים להימנע מהתקהלויות בברים, שם הוא אמר שהנגיף יכול להתפרץ.
בארה"ב נרשמו ביממה האחרונה יותר מ-1,000 מקרי מוות מהנגיף. זו הפעם הראשונה מאז 10 ביוני שהמספר חוצה את רף האלף. נכון לעכשיו, קרוב ל-142 אלף אמריקנים מתו מהנגיף. מוקד התפרצות משמעותי בארה"ב הוא מדינת קליפורניה, שם דיווחו הרשויות על יותר מ-400 אלף מקרי הדבקה מאז פרוץ המגפה. קליפורניה היא המדינה השנייה בארה"ב שבה אובחנו יותר מ-400 אלף מקרים, אחרי ניו יורק. מספר הנדבקים הכולל בארה"ב עומד על 3.92 מיליון.
5 צפייה בגלריה
סנטרל פארק
סנטרל פארק
מבלים בסנטרל פארק בניו יורק. רק 2 מקרי מוות ביממה
(צילום:רויטרס)
ניו יורק עצמה, שהייתה מוקד המגפה בחודשים שעברו, הפכה לאחת המדינות שבה מספר הנדבקים והמתים הוא הנמוך ביותר. ביממה האחרונה נרשמו שם רק שני מקרי מוות מקורונה. בקליפורניה נרשמו מאז פרוץ המגפה יותר מ-7,700 מקרי מוות. בניו יורק נרשמו 32,218 מקרי מוות מפרוץ המגפה – המספר הגבוה ביותר מבין מדינות ארה"ב.
במחקר שפרסמו הרכזים לבקרת מחלות ומניעתן של ארה"ב, מעריכים המרכזים כי מספרי הנדבקים בחלקים מארה"ב גבוה פי שניים עד 13 מהמספרים הרשמיים. לפי המחקר, אמריקנים רבים שלא פיתחו תסמינים או נמנעו מקבלת טיפול רפואי המשיכו להפיץ את הנגיף בקהילות שלהם.
5 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה ב סולט לייק סיטי יוטה ארה"ב
בדיקת קורונה ב סולט לייק סיטי יוטה ארה"ב
"מספר הנדבקים המדווח רחוק מהמציאות". בדיקת קורונה במדינת יוטה
(צילום: AP)
"המידע הזה מראה שמספרי הנדבקים בנגיף רחוק מהמספר שדווח", אמרה ד"ר פיונה האברס, החוקרת שהובילה את המחקר במרכזים. "לרבים מהאנשים הללו לא היו תסמינים או שהם סבלו ממחלה קלה, כך שאין להם מושג שנדבקו".

מאחל ל"מאדאם של אפשטיין" כל טוב

הנשיא טראמפ התייחס בתדרוך שקיים על מצב הקורונה בארה"ב גם למעצרה של גיליין מקסוול, בת זוגו לשעבר של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, שכונתה גם "המאדאם של אפשטיין". הוא נשאל אם לדעתו היא תסגיר "אנשים חזקים". טראמפ השיב כי הוא לא יודע. "לא עקבתי אחרי זה יותר מידי", הוא אמר. "אני רק מאחל לה כל טוב. פגשתי אותה כמה פעמים בעבר, במיוחד כשגרתי בפאלם ביץ'".
5 צפייה בגלריה
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין
(צילום: AFP)
מקסוול נעצרה בתחילת החודש על-ידי ה-FBI בגין מעורבות בפרשת הסחר בנשים של אפשטיין. כתב האישום נגדה מייחס לה עבירות של קשירת קשר לשידול קטינות לקיים פעילויות מין לא חוקיות, קשירת קשר להסיע קטינות במטרה לקיים פעילות מינית פלילית ובשני סעיפים של עדות שקר.
התביעה בארה"ב אמרה שמקסוול הסתתרה בבית בניו אינגלנד מאז מעצרו של אפשטיין ביולי שעבר. אם תורשע, היא צפויה להישלח ל-35 שנות מאסר. מקסוול חיה עם אפשטיין במשך שנים וזכתה לכינוי "המאדאם של ג'פרי אפשטיין". מלבד גיוס נערות עבורו, היא גם שימשה במקביל מנהלת משק הבית שלו ומארגנת אירועים חברתיים. אפשטיין שם קץ לחייו בשנה שעברה בתאו בבית מעצר פדרלי בניו יורק, בעודו ממתין למשפט באשמת עבירות מין.